Autor Subiect: despre "frina de motor" ...  (Citit de 4459 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline miocrl

despre "frina de motor" ...
« : 03.Nov.2010, 02:59:18 p.m. »
Poate ca ar fi mai potrivit ca discutia inceputa cam pe aici sa o continuam in topicul dedicat:


de schimbi peste 3000 poti folosi mai mult frana de motor => consum mai mic.
ia vezi ce iasa si spune-ne si noua.. la sectiunea de consum
« Ultima Modificare: 08.Nov.2010, 12:31:25 p.m. de adrian_r5 »
  • https://www.facebook.com/ComunitateaWaldorfTimisoara
 

Offline >pexic<

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #1 : 03.Nov.2010, 03:33:10 p.m. »
de schimbi peste 3000 poti folosi mai mult frana de motor => consum mai mic.    cu alte cuvinte daca ai consum mai mare poti folosi mai des frana si de aici rezulta consum mai mic , sau ce ai vrut sa spui ?
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline miocrl

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #2 : 03.Nov.2010, 03:44:39 p.m. »
daca mergi mai putin turat, nu ai cand sa faci prea mult frana de motor. poti doar sa apesi frana, ajungi si mai putin turat, apesi ambreiajul.. si din momentul ala nu mai ai consum 0, ci consum de relanti.
daca mergi mai turat, nu e neaparat nevoie sa folosesti frana de picior, daca o iei din timp e destul sa incetinesti cu frana de motor, nu mai ajungi sa apesi ambreiajul, ramai la consum 0
@moderatori: mutati la consum ultimele posturi

Offline borkanel

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
  • Gen: Bărbat
Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #3 : 05.Nov.2010, 11:32:29 a.m. »
Ca o paranteza, in general ECU restabileste alimentarea cu combustibil, in frana de motor, de la o anumita turatie in jos.
De obicei aceasta turatie e 1500 la cei mai multi constructori...deci poti spune frana de motor functioneaza doar pana in 1500 rpm.
 

Offline BXXENL

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #4 : 05.Nov.2010, 12:00:35 p.m. »
La 4000 nu cred ca iti taie de tot gazul. Si la fel, la 1500 tot ai frana de motor, doar ca nu ai consum 0. Iti da putina benzina, cat sa mearga motorul rotund, dar nu suficient cat sa te propulseze fara sa incetinesti.

Consum 0 ai doar intre anumite turatii, dar frana de motor (si deci consum mai scazut decat daca ai mentine viteza si apoi frana cand ai ajuns unde trebuie sa opresti) pe o plaja mult mai larga de turatii.

Eu calc oricum ambreiajul la 1500 cand franez, ca sa nu fortez degeaba motorul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline LTD

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #5 : 08.Nov.2010, 08:15:29 a.m. »
am nevoie de o programare cit mai repede, cit mai dimineata. suzuka noastra e bolnavioara. se aprinde martorul de ESP. am bagat in weekend bucuresti - iasi - bucuresti si s-a aprins de x ori... x > 10 :(
... impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar ...

подписи для форумов
 

Offline costin_bad

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #6 : 08.Nov.2010, 10:49:54 a.m. »
Citat
Ca o paranteza, in general ECU restabileste alimentarea cu combustibil, in frana de motor, de la o anumita turatie in jos.
De obicei aceasta turatie e 1500 la cei mai multi constructori...deci poti spune frana de motor functioneaza doar pana in 1500 rpm
Citat
la 1500 tot ai frana de motor, doar ca nu ai consum 0. Iti da putina benzina, cat sa mearga motorul rotund, dar nu suficient cat sa te propulseze fara sa incetinesti.

Deci daca aveti o panta mai lunga (serpentinele spre Cheia) si putin trafic in spate, ridicati piciorul de pe acceleratie si observati cat arata consumul instantaneu: este 0,00 cat timp turatia scade de la 2000 pana la 1000, moment in care motorul primeste alimentare (se simte clar cum zvacneste) si aproape imediat consumul afisat nu mai e 0.
@BXXENL: de ce sa bag benzina in motor, cand piesele sale se rotesc in urma rotatiei primite la arborele motor? Sa o ard degeaba?
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline BXXENL

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #7 : 08.Nov.2010, 11:21:48 a.m. »
Pai in panta probabil e cum zici tu. Dar eu n-am incercat niciodata frana de motor pana la 1000 rpm in panta. Astea sunt cazuri mai mult teoretice.

 Eu zic ce am vazut in mers normal, in oras, cand te apropii de semafor, cu frana calcata, in a 2-a sau a 3-a, cu AC sau alti consumatori.  Sub o anumita turatie ECU iti comanda injectarea unei cantitati mici de benzina ca sa nu iti moara motorul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline costin_bad

Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #8 : 08.Nov.2010, 11:41:15 a.m. »
Pai si tu crezi ca SX4 are inclinometru, ca ECU sa stie cand e in panta sau rampa sau altceva? Sau cand e teorie sau practica? Eu am folosit panta ca sa fac masina sa coboare spre si sub 1000 rpm.
Turatia de 1000 pare sa fie limita de la care injecteaza benzina, nu 1500. La motoarele Renault E7J de pe Supernova si Solenza limita era pe la 850-900 rpm. Nu 1500.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: despre "frina de motor" ...
« Răspuns #9 : 08.Nov.2010, 12:07:55 p.m. »
La Swift e 1200 turatia pana la care masina in frana de motor are consum 0 dupa care incepe sa injecteze benzina pentru a-si pastra turatia de idle . Totusi ce-ar fi sa deschidem un topic separat legat de acest subiect ca deja de 2-3 pagini de asta se discuta! :)
4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension