Autor Subiect: trepidatii la relanti  (Citit de 12546 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline pedepsitorul

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #10 : 02.Dec.2008, 05:26:59 p.m. »
salutare

revin cu niste precizari...
la relanti, dupa ce s-a incalzit motorul turatia este putin peste 700rot/min
daca aprind farurile scade sub 700 si masina trepideaza (la fel la oricare alt consumator cu exceptia muzicii...) si asa ramane, nu se redreseaza!
daca apas frana de picior turatia creste pana la 1000, apoi dupa cateva sec scade iar sub 700 si asa ramane
nu cred ca trebuie sa se comporte asa...
am fost la service, i-au pus testerul  si au dat din umeri, au facut poze si astept raspunsul lor oficial.
la tester indica 682 rot /min (nu cred ca este normal atat de putin, daca ma insel va rog sa i-mi spuneti).
multumesc!
 

Offline coq

Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #11 : 02.Dec.2008, 07:12:28 p.m. »
da... in cazul asta se comporta bizar (daca nu-si revine din trepidatie), vis-a-vis de rpm la relanti... tot ceilalti te pot lamurii cum este la ei in cazuri similare (consumatori, etc.)
Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS | 129 CP | full-time 4WD | Cat's Eye Blue |
 

Online Leutz

Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #12 : 02.Dec.2008, 10:11:02 p.m. »
aprox. 700 e ok daca ar fi constant. Asa sta si la mine. Nu stiu daca e turatia normala, insa la mine cel putin e constanta. N-am remarcat fluctuatii nici la pornirea consumatorilor nici in alte situatii.
Am avut cateva situatii in care relanti-ul a mers foarte jos ... aprox. 600 si din cauza asta trepida ca un dieselas dragalas, insa la fel, cei 600 erau constanti si sunt foarte sigur ca a fost din cauza benzinei ... de calitate "superioara"  :mester:
Acum de cand a dat frigul porneste cu aprox. 1200 dar revine incet la aprox. 700 in cateva minute. Banuiesc ca e din cauza motorului rece ... pana isi intra in parametrii termici.
E ciudat totusi ce zici ... cu apasatul franei. Nu-mi dau seama care ar fi legatura dintre pedala de frana si turatia motorului la relanti (stat pe loc, cu alte cuvinte). Doar daca nu cumva o fi pedalierul prost montat si la apasarea franei (cum zici tu) sau la alta miscare prin zona pedalelor ... se antreneaza fara sa sesizezi si pedala de acceleratie ... rezultand in variatii inexplicabile ale turatiei  :-/

L.E. ... incearca si tu o benzina de-aia de peste 98. Stiu ca la OMV ii zice "carerra 100" sau cam asa ceva. Nu stiu ceilalti ce denumiri au. Vezi poate nu-i place benzina. O fi fost vre-una mai nasoala de-aia trasa de pe fundul bazinului la benzinarie, rezultand in ea mai multa apa si gunoaie decat de obicei. O fi ramas ceva pe traseu . Nu s-au uitat aia la service macar de curiozitate pe la filtre, pompa ... etc ????!!!
« Ultima Modificare: 02.Dec.2008, 10:22:27 p.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline cristian_ionescu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 236
  • Gen: Bărbat
Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #13 : 18.Dec.2008, 10:59:36 p.m. »
Referitor la problema cu consumul de curent si turatia de relanti. Nu conteaza ce consum de curent ai la masina, turatia trebuie sa fie constanta, pentru ca alternatorul functioneaza (adica se invarte) indiferent de consumul tau de curent. Nu confundati cu generatoarele de sudura, ca atunci cand intra in scurt si lucreaza in sarcina. Masina, in conditii de functionare normala, sustine consumul de c.e. pt care a fost proiectata. Iar vizavi de aer conditionat, este normal sa scada un pic turatia, pentru ca in cazul asta este vorba de o cuplare mecanica. Eu dimineata cand plec cu ea, primul lucru o pornesc, imediat pornesc incalzirea in scaune, pornesc luminile, dezaburirea luneta, o las 1-2 minute sa mearga in gol, dupa care am plecat. Nu am intampinat fenomene bizare.
Suzuki SX4, GS 1.6 4WD
 

Offline hugbear

Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #14 : 19.Dec.2008, 12:26:44 a.m. »
In mare parte corect, mai putin:

Nu conteaza ce consum de curent ai la masina, turatia trebuie sa fie constanta, pentru ca alternatorul functioneaza (adica se invarte) indiferent de consumul tau de curent.

E adevarat ca se invarte, dar una e sa se invarta "in gol" (fara consumatori) si  cu totul alta cu consumatori. Ca sa nu intram in detalii de electrotehnica, puterea suplimentara ceruta de alternator de la motor este egala cu puterea consumata de sarcina la care se mai adauga si pierderile.
« Ultima Modificare: 19.Dec.2008, 12:29:36 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #15 : 19.Dec.2008, 08:29:41 p.m. »
 1. Cred ca un motor rece, mai ales ca este nerodat poate sa dea usoare oscilatii ale turajului la ralanti.
 2. Cred ca este normal ca la cuplarea unui consumator mare sa se reduca putin turatia de ralanti, cu conditia sa revina in maximum 2-3 secunde la valoarea initiala.
 3. Unul dintre motivele pt care nu utilizez benzina Efix, desi este bine cotata in teste si de utilizatori (alte marci decit Suzuki) este faptul ca da oscilatii ale ralantiului.
Si parca nu trage suficient motorul la turatii mari, cind te angajezi intr-o depasire mai furtunoasa spre o pilda.
 4. La apasarea pedalei de frina turajul scade si la alte masini, e ceva legat de functionarea servofranei...trebuie sa se egalizeze niste presiuni...nu imi bat capul...ceea ce va sfatuiesc si pe dvs.
Dar tot in conditiile unei usoare scaderi urmata de revenirea turatiei la valoarea anterioara actionarii pedalei de frina.
"Parerile mele..."
NUMAI BINE !
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline 03EMH

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 122
  • Gen: Bărbat
Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #16 : 21.Dec.2008, 07:35:45 p.m. »
Tot din categoria trepidatii la relanti.
Cand astept la semafor constat ca turatiile scad usor de la 900-800 spre 600 . Cand ating 600-700 incepe sa tremure masinuta intr-un mod foarte enervant. Din cauza turatiilor scazute imi tremura paleta de la stergatorul dreapta, destul de vizibil. La voi se intampla asa ceva?
Suzuki SX4 GLX 4WD 1,6/107CP-benzina, cosmic black (negru murdar)
 

Offline coq

Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #17 : 21.Dec.2008, 11:40:46 p.m. »
03EMH
Nu cred ca este un motiv sa te ingrijorezi... se nimerste sa fie pe aceeasi frecventa de rezonanta cu intreg ansamblul, totusi verifica
daca este bine prins, altceva  chiar nu stiu ce ar putea fi
« Ultima Modificare: 22.Dec.2008, 06:15:58 p.m. de coq »
Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS | 129 CP | full-time 4WD | Cat's Eye Blue |
 

Offline hugbear

Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #18 : 26.Dec.2008, 12:57:33 a.m. »
3. Unul dintre motivele pt care nu utilizez benzina Efix, desi este bine cotata in teste si de utilizatori (alte marci decit Suzuki) este faptul ca da oscilatii ale ralantiului.

Si ce benzina folosesti?
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline miocrl

Re: trepidatii la relanti
« Răspuns #19 : 26.Dec.2008, 09:09:35 a.m. »
@03EMH:
si mie imi vibreaza bratul stargator dreapta. nu stiu la ce turatii dar tot asa.. cand stau la cte un semafor. eu pun benzine de 95.
o sa verific si turometrul siva comunic.
la un moment dat voiam sa merg in service pt turatia aia vibratoare de stergator dar... am sokotit ca poate imi maresc turatie ceea ce va insemna ca imi va creste consumul in orash stand la semafoare. asa ca nu m-am mai dus.

cum e consumul subturat fiindmotorul? stie cineva?

-subturat        --  ?? probabil tot mai mult ca normal?
-regim normal --
-supraturat     --  mai mult ca regim normal