Ieri am stat si am vb cu cristi putin despre traseu si propunerea mea ar fi:
Se pleaca joi seara (9 iunie) din Bucuresti si se ajunge in Innsbruck vineri dupa-amiaza (10 iunie). In functie de traseul ales (Cenad sau Nadlac) drumul acesta are aproximativ 1550km.
Sambata (11 iunie) va fi prima zi cu “sosele spectaculoase” si anume: Reschen Pass, Fuorn Pass, Fluela Pass, Julier Pass, Maloja Pass, Splugen Pass, San Bernadino Pass
Traseul se prezinata in felul urmator: Plecare din Innsbruck. Va trebui sa plecam destul de devreme deoarece astazi facem 560km, majoritatea prin trecatori de munte. Plecam inspre Vest si facem stanga inspre Flies. Continuam drumul pe 180. In dreptul localitatii Nauders va incepe
Reschen Pass. Mergem putin pe acest drum si in dreptul localitatii Sluderno facem stanga spre Zernez. In a doua parte a acestui drum se afla
Fuorn Pass. La Zernez facem stanga inspre Davos pe
Fluela Pass. De la Davos facem stanga inspre Tiefencastel si de aici din nou stanga inspre Silvaplana. Intre Tiefencastel si Silvaplana pargem o mare parte din
Julier Pass. De la Silvaplana facem dreapta si parcurgem drumul pana la Chiavenna pe
Maloja Pass. De la Chiavenna facem din nou dreapta inspre Splugen si mergem pe
Splugen Pass. De la Splugen facem stanga in directia Mesocco. Pe acest drum avem pana la Bellinzona
San Bernadino Pass. De la Bellinzona continuam in directia Lungano de unde o luam inspre Grandole ed Uniti si in continuare pe langa
Lacul Como pana la destinatia de seara.
Harta generala este
.
Lungimea traseului este de 561km. In cazul in care descoperim ca este prea mult putem recalcula traseul
.
Astfel lungimea traseului scade la 467km dar nu mai parcurgem: Julier Pass, Maloja Pass si Splugen Pass.
Duminica (12 iunie) arata cam asa: Stelvio Pass, Umbrail Pass, Reschen Pass, Brenner Pass/Timmelsjoch
Plecam de la cazarea din Italia (Valtellina probabil). Azi vom avea de parcurs 450km si 4 trecatori.
Mergem est spre Teglio iar de aici stanga spre Bormio. De la Bormio pana la Stelvio avem
Stelvio Pass. In timp ce mergem pe Stelvio ne putem opri la 20km dupa Bormio pentru a face o incursiune mica (dus-intors) pe
Umbrail Pass (13km), asta si daca e deschisa vama (o bariera cu lacat din cate am inteles). Aceasta trecatoare are si portiuni de macadam dar din ce am citit (si vazut) calitatea este extraordinara astfel ca putem merge fara probleme. Daca dam de un obstacol ne intoarcem spre Stelvio. Dupa ce trecem de Stelvio in dreptul localitatii Spondiga facem stanga spre Merano si parcurgem in mare parte
Reschen Pass. De aici avem 2 variante: 1. la Merano facem stanga inspre Vipiteno si de aici tot stanga spre Innsbruck pe
Brenner Pass; 2. la Merano putem merge pana la San Leonardo in Passiria, de unde facem stanga pe
Timmelsjoch. Indiferent de varianta ajungem mergem inspre Innsbruck si de acolo inspre Zell am See – Kaprun pentru a ne caza cat mai aproape de ultima sosea nebuna pe care o vom parcurge in Alpi.
. Lungimea traseului este de 424km.
Luni 13 iunie: Grossglockner
Plecam din Kaprun si parcurgem
Grossglockner (transfagarasanul austriac). De aici tinem directia Villach-Graz-Budapesta(via Viena sau via Balaton)-Timisoara
. Traseul are 990km via Balaton sau 1044km via Viena. In prima varianta trecem putin si prin Slovenia.
Marti 14 iunie (Transfagarasan)
Plecam din Timisoara spre Sibiu. Sibiu-Pitesti pe
Transfagarasan si de aici acasa. Traseul acesta are aproximativ 650km.
In total sunt in jur de 4200km si nu mai putin de 12 trecatori interesante.
Link-uri interesante:
http://en.wikipedia.org/wiki/Principal_passes_of_the_Alpshttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mountain_passes_in_Switzerlandhttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_highest_Swiss_passeshttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_the_Alpshttp://www.miscellanea.ro/Au fost 2 trecatori din zona ce nu le-am putut prinde in schema:
Albula PassBernina Pass