Treaba cu acest tester OBD e cam asa: pe vremuri meseria de mecanic era bine platita. Trebuiau cunoscute o gramada de detalii si chichite. Numai despre tipurile de carburator si reglarea lor se pot scrie tratate intregi. Drept urmare, producatorii au ajuns la concluzia ca trebuie sa inlocuiasca mecanicii cu electronica, iar suruburile de reglaj cu senzori.
Now, back to the subject:
DTC_CNT 0
numarul de DTC-uri (Diagnotic trouble codes, pe romaneste coduri de eroare)
LOAD_PCT(%) 32.9
Calculated Load Value. Cam mare, chiar si pentru un motor rece, desi valoarea de mai jos arata ca motorul nu era rece.
ETC(°C) 86
Engine Coolant Temperature sua pe romanestew temperatura zemii de racire.
MAP(kPa) 100
Intake Manifold Absolute Air Pressure. Ca sa determine cita benzina sa injecteze, ECU are nevoie sa stie cit aer intra in motor.
RPM(/min) 828
Turatia motorului
VSS(km/h) 0
Vehicle Speed Sensor. In cazul nostru masina sta pe loc.
IAT(°C) 41
Intake Air Temperature. Se foloseste pentru a corecta calculul cantitatii de aer.
MAF(g/s) 6.47
Mass AirFlow Sensor sau debitmetrul pe romaneste. Masoara grame/secunda.
TP(%) 100.0
Absolute throttle position sau pe romaneste pozitia clapetei de acceleratie. In cazul de fata nu cred ca era "pedal to the metal"
OBD EOBD
Tipul de OBD, in cazul de fata Europe On-Board Diagnostics
MIL_DIST(km) 0
Distanta parcursa cu MIL (Malfuntion indicator lamp - check engine) aprins.