Autor Subiect: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire  (Citit de 32290 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #10 : 25.Nov.2010, 10:15:40 a.m. »
@Marian: Da jos torpedoul si ar trebui sa vezi un capac negru cu o sageata in sus care se poate trage afara.
4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension
 

Offline Nuica_vl

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 65
  • Gen: Bărbat
  • Love Off-Road
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #11 : 09.Dec.2010, 01:24:39 a.m. »
A mea e din 2003 si nu am gasit pana acum filtru de polen si cel de benzina..

Are modelul 2002-2003 filtru benzina si polen ?
Suzuki Jimny x3Moffroad.ro
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #12 : 09.Dec.2010, 09:09:39 a.m. »
La Jimny filtrul de benzina  se gaseste in rezervor.Se schimba fffffoarte rar.Pentru celelalte filtre etc:
http://www.ingaraj.ro/?search=articole&producator=577&modelgrup=3972&model=16095&an_fab=2003&grupa=10363
Go Terios!!!:)
 

Offline jimnyflo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 85
  • Gen: Bărbat
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #13 : 27.Ian.2011, 10:06:34 a.m. »
Salutare,

Aveti idee daca lipsa filtrului de polen la Jimny poate favoriza aparitia condensului excesiv pe geamurile interioare ?
Dimineata, gasesc geamurile inghetate pe interior iarna, iar toamna, le gasesc ude.
Am stat intr-o dimineata 15 minute sa se dezghete pe interior, ca nu puteam sa le rad cu racleta pe interior.

La cealalta masina, un ford Focus, nu am patit niciodata asa ceva. Condensul se formeaza de obicei dupa ce urci in masina si incepe sa se incalzeasca in interior, respectiv sa se formeze diferenta de temperatura intre interior si exterior.
Daca se respecta acest principiu, inseamna ca la Jimny se pastreaza/creeaza aceasta diferenta chiar si cand nu e pornita ?

Nu cred ca s-ar rezolva cu filtrul de polen, dar nebanuite sunt caile termodinamicii ...

In plus, dezaburirea sufla destul de pipernicit pe geamuri. Pe celelalte directii, sufla bine.
fost proprietar de Jimny
 

Offline unde

Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #14 : 27.Ian.2011, 10:57:34 a.m. »
 Nu cred ca are legatura cu filtrul de polen, dar de ce nu folosesti AC-ul ca sa dezumidifici aerul din habitaclu?
 Si nu cumva erai pe re-circulare?
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline jimnyflo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 85
  • Gen: Bărbat
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #15 : 27.Ian.2011, 12:54:28 p.m. »
Nu este pe recirculare si nu prea vreau sa folosesc AC-ul din motive de consum, dar sunt nevoit sa-l pornesc.
Totusi, de ce se face condens in masina peste noapte, cand se egalizeaza temperatura din masina cu cea de afara ?
Problema s-ar putea rezolva partial cu filtrul, intrucat acesta ar filtra impuritatile din aer provenite de la evacuarea masinilor, care se depun pe interior si ofera un "film" propice acumularii de umiditate.

Oricum, daca tot suntem in topicul despre filtrul de polen, caut de vreo luna sa cumpar unul si am gasit disponibil doar modelul de la Nipparts/Jakoparts, care le livreaza din doua bucati. Aveti idee despre ce este vorba ?Se monteaza ambele sau cate unul ?

Stiu ca exista si filtre de polen cu carbon, pentru eliminarea mirosurilor. Gasim oare asa ceva ?
fost proprietar de Jimny
 

Offline Batranul

Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #16 : 27.Ian.2011, 01:36:09 p.m. »
1Totusi, de ce se face condens in masina peste noapte, cand se egalizeaza temperatura din masina cu cea de afara ?

2Problema s-ar putea rezolva partial cu filtrul, intrucat acesta ar filtra impuritatile din aer provenite de la evacuarea masinilor, care se depun pe interior si ofera un "film" propice acumularii de umiditate.

3Stiu ca exista si filtre de polen cu carbon, pentru eliminarea mirosurilor. Gasim oare asa ceva ?

Sa le luam pe rand, in ordinea numerelor de pe camasa:
1 - Conditia de condens este aer cald (si umiditate, evident) in contact cu corpuri solide mai reci. Peste noapte intr-adevar temperatura se egaleaza, insa pana atunci ai aer cald si umed in masina (de la caldura, ca doar nu mergi cu geamurile deschise si de la respiratia ta, plus eventuale alte surse - zapada de pe talpa papucilor toipita de la caldura la picioare care balteste nitel). Asadar, pana la echilibru termic avem conditii minunate de condens.

2Aici cred, personal, ca esti pe o pista gresita. Ce te face sa crezi ca particulele din evacuarea celorlalti is hidrofile si nu hidrofobe (adicatelea absorb apa in loc sa nu absoarba apa)? Gandeste-te ca din arderea benzinei rezulta si apa...asta ar putea insemna ca particolele celelalte au sanse sa fie eliminate 'imbibate' deja de apa, in cazul in care absorb intr-adevar apa.

3Ma gandesc ca ar putea fi eficiente...insa va trebui sa iei decizie grea! Filtrezi aerul care intra in masina sau cel din masina? Daca e ala care intra in masina...ramai descoperit la mirosurile din masina (orice masina are mirosul specific, plus ala dat de diverse alte surse (umezeala din mochete, scaune, etc). Daca filtrezi mirosurile din masina, pe recirculare, nu se mai oxigeneaza destul aerul din masina...din cand in cand tot trebuie sa iei aer si de afara.

In ceea ce priveste filtrele, pe scurt, treaba e urmatoarea: sa nu ai asteptari prea mari... e posibil ca dezamagirea sa fie pe masura!
Primul lucru pentru a alimina mirosurile e ca interiorul sa fie curat, si al doilea e ca acesta sa fie uscat. Conditiile astea is cam greu de intrunit, mai ales in conditiile de toamna/iarna.
« Ultima Modificare: 27.Ian.2011, 01:39:54 p.m. de Batranul »
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline jimnyflo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 85
  • Gen: Bărbat
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #17 : 27.Ian.2011, 11:41:24 p.m. »
1. Cu toate astea, Focusul meu incalca toate legile fizicii si nu face condens in interior, nici toamna, nici iarna.
2. Imi voi lua filtrul, punand ceva mai putine asteptari in aceasta achizitie.
3. Abia astept sa vina  primavara, cand nu va mai conta filtrul de polen, ci tractiunea 4x4. :good:
fost proprietar de Jimny
 

Offline shoricelu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 179
  • Gen: Bărbat
  • No cat should stay in my way!
Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #18 : 28.Ian.2011, 08:34:09 a.m. »
Vis-a-vis de condens, si la moapsa mea se intampla acelasi fenomen: pe frig (sub 0 grade, mai ales) mi se aburesc geamurile laterale asa de rau ca sunt nevoit sa port o laveta uscata langa mine. Destul de aiurea conceputa distributia aerului ... Daca dau de pe dezaburire parbriz pe dezaburire laterale (de fapt pe diuzele de pe bord, pe care le indrept catre geamurile laterale) mi se abureste parbrizul cam in 15-30 secunde. Am incercat si cu AC (fara sa le am dimineata aburite) insa se pare ca vaporii din respiratie isi fac treaba in ciuda AC-ului... Inca mai caut o solutie, dar si eu (deocamdata) de-abia astept primavara sa scap de problema  :dknw:
In ceea ce priveste filtrul de polen, ceea ce face Nipparts din 2 bucati pentru jimny ...la mine nu se potriveste. e mai mare decat locasul. Probabil pe original ar merge...

ремонт зонтов
SX4 2008 - 1.9 ddis... o bestie pentru o bestie!
 

Offline unde

Re: Filtru polen - locatie & procedura inlocuire
« Răspuns #19 : 28.Ian.2011, 02:57:17 p.m. »
Nu este pe recirculare si nu prea vreau sa folosesc AC-ul din motive de consum, dar sunt nevoit sa-l pornesc.
Totusi, de ce se face condens in masina peste noapte, cand se egalizeaza temperatura din masina cu cea de afara ?

 Consumul este afectat in momentul in care compresorul comprima freonul ca sa produca frig. Iarna nu e cazul, deci consumul nu e afectat. Oricum la Jimny nu am sesizat diferente de consum cu/fara AC (pe timp de vara).
 Daca ai Jimny ultimaul model (ala cu bord luminat in rosu) se pare ca astea sint mai slab izolate termic decit modelul anterior, care nici el nu exceleaza la capitolul asta.
Suzuki Jimny 1.3i 2004