Autor Subiect: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI  (Citit de 84180 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #110 : 07.Ian.2016, 08:16:42 p.m. »
Bujiile se inlocuiesc inainte de termen doar preventiv. Nimeni nu poate sti cind te poate lasa una dintre ele. Producatorul ti le garanteaza un nr. de km insa daca ne gindim putin, bujiile ar tebui inlocuite la nr de ore de functionare motor.

Lichidul de racire (antigelul) se poate inlocui cind nu se mai realizeaza temperatura de inghet. Daca nu ai pierderi in instalatie si caracteristicile ramin in limite, o utilizare in plus cu un an sau doi nu va afecta functionarea motorului.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #111 : 07.Ian.2016, 08:36:48 p.m. »
      Pt. antigel exista niste sonde cu care poti verifica la ce temperatura rezista.Poate nu este f. exacta sonda din comert dar daca ei in calcul o abatere de +- 5grade cred ca e ok.
     Uleiul din cutia de viteze, diferential-grup are rol doar de lubrifiere, nefiind supus la variatii termice, astfel pastrandu-si propietatile. Iar daca mecanicul (sau service-ul) eate corect cu clientul (ceea ce se intampla mai rar),  iti spune daca,  si ce e cazul sa schimbi. E de inteles ca interesul service-ului este sa-ti lucreze cat mai mult la masina sa-ti schimbe cat mai multe repere ca sa platesti mai mult. Eu unul nu am inteles de ce uleiul trebuie sch. la nr. de km sau la un an. Adica daca intr-un an  am parcurs 5000km eu oricum treb sa sch. uleiul c-a trecut un an. Ce s-a intamplat cu uleiul daca masina a stat in parcare sau garaj ?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #112 : 07.Ian.2016, 08:55:04 p.m. »
     Uleiul din cutia de viteze, diferential-grup are rol doar de lubrifiere, nefiind supus la variatii termice...
Unde exista lucrul mecanic exista si variatii de temperatura. Ca nu-s asa de mari ca in interiorul motorului termic, e o alta discutie.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #113 : 08.Ian.2016, 08:32:11 a.m. »
    Ce s-a intamplat cu uleiul daca masina a stat in parcare sau garaj ?

Uleiul devine acidic in motor din cauza contaminarii (cu produsi ai combustiei, combustibil nears) de aia trebuie schimbat la limita de timp sau km.
« Ultima Modificare: 08.Ian.2016, 08:33:54 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #114 : 08.Ian.2016, 08:38:27 a.m. »
Pentru clarificare asupra a ce se face la revizia de 6ani/90,000km la masina mea (SX4 1.6VVT 4x4 MY2010 facelift 120cp), m-am intors la basics, adica RTFM (Read The F...ing Manual).

Am aflat urmatoarele:
- uleiul din diferential si din cutia de transfer nu se schimba, ci doar se verifica - e corect ca e mai sanatos sa se schimbe, dar e la preferinta fiecaruia;
- bujiile se schimba la 7ani/105,000km - indiferent de cati km mai fac, le schimb la urmatoarea revizie (asta daca n-o sa fiu nevoit sa le schimb mai devreme);
- am gasit in manual specificatiile tuturor lichidelor, mai putin antigelul - mai ramane sa verific la motor daca nu am vreun sticker pe bidon.

Atasez si pozele din manual, poate ajuta pe cineva in viitor:





Acuma dilemele:
- ce antigel sa iau? as merge si eu pe HEPU ca am auzit de bine si vad ca @fireburn de asta a luat.
- uleiul pentru cutie - vad ca Eneos Premium Multi Gear 75W90 e GL5 si in manual specifica GL4. Intrucat am auzit de bine de Castrol Syntrans as merge pe asta.
- lichid de frana - am vazut ca face si ATE lichid de frana si ma gandeam, daca tot am aproape tot sistemul de franare ATE, sa merg si la lichid pe acest brand; ramane de vazut daca SL.6 sau Typ200 - le-am descarcat aseara specificatiile sa le citesc in week-end.

LE: dupa o scurta lectura pe net, o sa ma rezum la ATE SL.6 - atata vreme cat nu merg cu masina pe circuit, se pare ca nu am nevoie de Typ200.
« Ultima Modificare: 08.Ian.2016, 09:01:51 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #115 : 08.Ian.2016, 09:00:49 a.m. »
TYP200 am impresia ca e portocaliu, am si eu un bidon de Racing Blue si unul de typ 200 ca sa il schimb in ambele la revizia de 105.000 (mai am putin :">). Faptul ca e colorat ajuta sa-ti dai seama mai usor cand ai terminat de facut flush-ul :)

Antigel pe baza de Etilen-glicol fara silicati. Hepu e bun, eu am pus Aral Silikatfrei (G12+)  in smart iar in Suzuki am completat cu Valvoline G12, in primii 2 ani mai scadea nivelul lichidului  :-/. Toate amestecate 60/40 cu apa distilata.

Ulei pt CV sa iei strict GL4, GL5 corodeaza sincroanele din "metale galbene" (alama/nu mai stiu ce)
« Ultima Modificare: 08.Ian.2016, 09:04:05 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #116 : 08.Ian.2016, 09:04:09 a.m. »
Thx, Alex!

Typ200 zice-se ca ar fi fostul Racing Blue, care nu mai e disponibil.

La antigel sa inteleg ca daca ma pastrez la G12/G12+ e OK ce iau.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #117 : 08.Ian.2016, 09:05:27 a.m. »
Da. Mai e si G12++ care se zice ca e for life, nu mai trebuie schimbat doar completat.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #118 : 08.Ian.2016, 09:08:41 a.m. »
Poate-l iau p'asta... As scapa de-o grija.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 90000 Km sau 6 ANI
« Răspuns #119 : 08.Ian.2016, 09:20:59 a.m. »
G12++ e Long Life nu for life, am facut confuzie, dar oricum nici G12+ nu trebuie schimbat prea des :)

Deci ce s-a adunat pana acum?

Ulei+Filtru motor, Ulei CV, Antigel, Lichid de frana, Bucse bara stabilizatoare? Filtrul de aer si polen le schimbi singur :ochiu:

Am sa intreb un prieten cu service in cand are timp si cat ar costa manopera pt operatiunile astea.
  • SX4 1.5
Alex