In ultimul an am urcat pe varful
Leaota de
4 ori, prin 3 drumuri alternative, avand succes de 2 ori (am ajuns pe varf cu masina - 2130 metri!!)
1 din drumuri, pornind din localitatea argeseana Stoenesti (intre Targoviste si Campulung), catre Valea Badenilor, este relativ usor. Adica este mai greu decat era transalpina pe vremuri, dar am gasit o dacie aproape de iesirea in ultimul platou, deci trag sperante si pentru masinile mai mici :-) Acest drum e usor de gasit: din stoenesti urmati indicatorul "valea badenilor" pana ajungeti la indicatorl "vf leaota 22km" De acolo continuati pe drum pana se termina asfaltul si apoi treceti raul (la dreapta) PE AL DOILEA POD . Mai departe te tii de drum circa 15 kilometri pana ajungi la o mare intersectie (esti deja in golul alpin, relativ recent ajuns). Intersectia o gasesti cand se "termina" dealul din dreapta cum urci (poza 1). Acolo, la acea intersectie, trebuie mers catre stanga. Mai departe se tine acest drum alegand tot variantele de tip "stanga" si "sus" in loc de "coboara in dreapta" pana cand se termina drumul. Acolo este baza varfului. Masinile de teren nu trebuie sa aibe vreo problema sa ajunga pana sus
Dificultatea drumului este data in acest moment de faptul ca in multe locuri l-a luat apa si este destul de ingust si (in mod evident ) este inclinat catre prapastie
Si de faptul ca sunt tot felul de sleauri, gropi, etc. Totusi cred ca este digerabil pentru masini gen panda 4x4, suzuki sx4, si altele mai scurte si mai inalte...
Peisajul este foarte frumos, si e foarte pustiu
Bucegii:
Cal salbatic?
Celelalte drumuri sunt mai dificile, spre exemplu acu 1 saptamana nu l-am putut face pe cel de dificultate medie nici cu LC-ul fara a folosi troliul :-(
Dificultate medie, NUMAI pentru masini de teren pregatite:
Targoviste, Pucioasa, Fieni, dreapta catre Runcu, apoi se urmareste indicatorul cu manastirea pana cand apare o singura data indicatorul "cabana Leaota". De acolo incepe urcarea. Nu e GRAV dar nu e usor. Am indoit bara panhard cand am reusit sa urc pe acolo. Masini gen Mazda BT50 sau ML nu au putut fara anvelope de teren.
De asemenea, nici in golul alpin urcarile nu prea cred ca pot fi facute cu masini
miciAlternativa 3 este la fel ca 2, numai ca inainte de manastire o iei la dreapta pe un drum care arata ca si cum urmeaza a fi asfaltat, care te duce vreo 30 kilometri pana NICAIERI :-) De acolo incepe o urcare GRAVA, care nu poate fi facuta decat cu masini pregatite si ceva sange :-)
Cate ceva pentru fiecare dupa cum se vede
Revenind la varianta nr 1, ea te duce pana aproape de varf, iar drumul iti ofera panorame comparabile cu cele de pe vremuri de pe TA. De asemenea, pentru pasionatii de expeditii, pare ca 'dincolo' de varf se poate merge cu diverse mijloace motorizate catre campulung, dragoslavele, cheile cheii, moeciu, rucar, etc, PE CREASTA...
Am vazut ca cel putin 1 coleg de forum a ajuns pe varf, cu jimny ul
poate cine stie, gasim pe cineva care sa stie cum se merge "dincolo" de varf...