Asa, voi posta tot aici deoarce astazi sunt mai fericit decat ieri!
Sa va povestesc in mare ... vineri am fost la adi mxxa (multumesc) si m-a ajutat sa verific placutele (am dat senzorul mai in spate ca faceau galagie) si am verificat bateria:
- cand era oprit motorul: 12,9
- cu motorul pornit: la prima masuratoare oscila, insa apoi s-a stabilizat la 14,2
deci totul ok. In week-end am plecat la Slanic iar dupa ce am facut un pic de off-road prin noroaie am ajuns la Crasna si am parcat masina pe un petic de zapada.
Cand sa plecam ... ioc baterie .. defapt baterie mai avea ca mergeau geamurile dar masina facea ca si cum nu ar avea bateriile. Am zis ca nu are destul dam sa o incarcam si tot degeaba .. pana la urma am recurs la cablu si am tras`o - a pornit. Am ajuns la Slanic inapoi .. opresc motorul dau sa il pornesc .. iarasi aceiasi problema .. nu mai pornea - am zis ca s-a stricat alternatorul.
A 2-a zi am si sa mai incerc odata .. si ghici ce? a pornit .. o las 20 de min la incarcat, o opresc si cand sa o pornesc iar nu merge. Din intamplare am ramas cu bateria veche in spate ... am schimbat bateria - porneste, incerc din nou ... nu mai porneste - zic gata e dus si electromotorul
( Dupa 2 ore incerc iar ... iar porneste - nu mai stiam ce sa mai cred.
Si uite asa cu un strop de noroc duminica seara ajung cu ea in bucuresti - farurile mergeau - totul mergea cand era pornita - insa incepuse sa miroasa a ars (fire incinse) in interiorul masini.
Luni dimineata il sun pe adi (mxxa) ghici de ce? - nu mai pornea. Vine adi pe la 11 jumatate la mine ... zice ca e de la baterie .. ne apucam sa bagam curent in ea cu 3 perechi de clesti si degeaba ... nu vroia sa o ia si pace - recurgem la ultima posibilitate si luam de pe masina lu adi bateria lui care era noua - tot nu merge ... - gata acum e clar - electromotorul este devina.
Astazi ajung la Misu (mecanicul) incercam sa o pornim .. vede cum face si zice - garantez ca e de la baterie - eu ii zic ca as fi cel mai fericit daca doar bateria e stricata. Aduce baterie noua ... si tot nu merge. Raman vreo ora jumate prin service - timp in care discutam si ne intrebam ce ar fi .. .el zicea ca eletromotorul e bun .. eu nu stiam ce sa mai zic. Dupa ce se elibereaza de la o masina zice sa o urcam pe rampa sa ii dam electromotorul jos .. dar sar putea sa fie ceva mult mai complicat si sa fie de prin bord probleme - mai ales ca mirosea a ars in momentul cand puneam concactul in interior.
Finalul fericit: Cand sa se apuce sa demonteze electromotorul nu stiu cum face ca atinge cu minusul de ceva si zice: GATAAAAA!!! Stiu ce are! Ai probleme cu masa .. e minus-ul intrerupt!
Se apuca aduce bateria incarcata leaga minusul pe direct si masina porneste la fiecare cheie.
Am dat minus-ul jos si am constat ca era rupt de la papucul care e prins langa motor (in partea dreapta a motorului cum te uiti la el). L-am prins la loc si totul merge perfect - insa mirosul de fire incinse inca nu a disparut - sper sa nu inceapa sa miroasa iar.
Toata distractia a costat 60 de ron .... insa eu zic ca am scapat ieftin, mai ales ca nu s-a ars alternatorul!
PS: Multumesc adi pentru ajutor si imi cer scuze pentru deranj! Raman dator!