Autor Subiect: Turism in Romania & "brandul de tara"  (Citit de 3409 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Turism in Romania & "brandul de tara"
« : 30.Iul.2010, 05:44:14 a.m. »
Initiez acest topic pentru a dezbate ceea ce se cheama pompos si livresc "brand de tara". In realitate si mai pe romaneste: ce-avem de oferit, cui si in ce conditii.
Mentionez ca n-as vrea ca topicul sa se transforme in discutii de genul "tara in care ... copiii mei ...", asa ca v-as ruga sa postati ... la obiect.

Incep cu o istorie a "brandurilor", asa cum am perceput-o eu de-a lungul a ... aproape 10 ani. Unele date (calendaristice) s-ar putea sa fie prin urmare inexacte.
De mentionat ca nu sunt sigur daca (,) "campaniile" au fost oficiale si daca guvernele respective au avut vre-un merit in creare/promovare insa asa era prezentata Romania pe vremurile respective atat de agentiile de turism, cat si de catre birourile/organismele/organizatiile/comitetele si comitiile statului.


***********************************************************************************************************************
***********************************************************************************************************************
1995 campania "Eterna si fascinanta Romanie" - album, pliante etc. - hard copy

***********************************************************************************************************************
***********************************************************************************************************************
<2004 pliante, sunet si video grupate in categoria "Visit Romania", in hard copies + vizibile pe internet prin portalul "www.romaniatravel.com"

Sloganul: ROMANIA - Simply surprising.
Spoturile:



***********************************************************************************************************************
***********************************************************************************************************************
~2006 doar material video, disponibil online, prin acelasi portal "www.romaniatravel.com"

Sloganul: ROMANIA - Creative by nature.
Spoturile: ... din pacate, dintr-un motiv care-mi scapa au disparut efectiv in neant.

***********************************************************************************************************************
***********************************************************************************************************************
2009 campania in care Nadia, Hagi si Nastase au fost adusi in prim-plan

Sloganul: ROMANIA - Land of choice.
Spoturile:



***********************************************************************************************************************
***********************************************************************************************************************
2010

Sloganul: ROMANIA - Explore the Carpathian garden.
Spoturile: - inca nedifuzate



Romania - Explore the Carpathian garden
http://www.sfin.ro/articol_20561/brandul_de_tara_loveste_din_nou.html?action=print
« Ultima Modificare: 30.Iul.2010, 05:48:01 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Leutz

Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #1 : 30.Iul.2010, 06:38:29 a.m. »
Ca sa nu incarc postarea de prezentare, revin aici cu parerile proprii si personale:

1. Cu "Eterna si fascinanta Romanie" nu am avut contact decat la nivel de bascalie ... Imi aduc aminte doar despre niste baietasi de cartier care au folosit la mistio sloganul. Nu-mi mai aduc aminte cine erau ... oricum, probabil toata lumea stie despre ce vorbesc.
Nici macar n-am stiut ca a fost o campanie oficiala. Noroc ca scrie in ultimul articol pe care l-am citat in postarea anterioara.

2. "Simply surprising" a fost in opinia mea cea mai buna campanie, daca luam totul ca intreg. Au existat in jur de 10 reviste, pe categorii: port, mancaruri, obiceiuri, apoi ... zone geografice, religie, litoral, Delta Dunarii ... nu mi le mai aduc aminte pe toate acum. Toate foarte bine prezentate, calitate fizica deasemenea foarte buna (hartiei/tipar/legare). O treaba facuta profesionist si care intr-adevar a exprimat in imagini si cuvinte tot ce avem mai bun noi ca natie, ca geografie ... etc.
Alaturi de reviste au fost pliantele, intr-o multitudine de forme si marimi, la fel ... grupate pe categorii de zone/activitati de interes.
Au mai existat un CD si un DVD, cu toate cele de mai sus prezentate printr-un html foarte bine realizat, cu link-uri la filme, imagini, istorie ... pe zone geografice etc.
Toate astea erau disponibile pe site-ul romaniatravel.com intr-un format similar cu cel de pe DVD.

Deci totul se putea pune intr-un pachet ... cam de marimea unei cutii de calculator care scos si imprastiat intr-o incapere, cu un calculator si un proiector facea o expozitie de tip "Visit Romania" absolut decenta.

Am folosit materialele respective la mai multe manifestari culturale romanesti in Japonia ... si au avut un succes extraordinar. Clipurile mai ales ... viata lunga producatorilor ... dar au uns la suflet audienta.

3. "Creative by nature" - Probabil cel mai bun slogan gasit vre-odata. Nu cred ca exista ceva care sa ne reprezinte mai bine, daca vorbim de oameni. Ar fi fost un lucru bun. Din pacate, probabil ca n-au venit comisioanele corespunzatoare, asa ca noul guvern a preferat sa ingroape "Simply surprising" ... fara sa puna nimic in loc. Important era ca au distrus "raul" reprezentat de guvernarea anterioara ... care-o fi fost aia.

Au aparut niste clipuri, FOARTE, FOARTE BUNE. Am apucat sa le dam jos de pe romaniatravel si am apucat sa le folosim la o expozitie romaneasca, deasemenea in perioada in care am fost in Tokyo. Au fost extrordinar de bine primite.
Dupa asta ... totul a disparut subit ...  :( Tot ce s-a mai miscat in domeniu au fost ramasite din campania Simply surprising". Probabil si acum daca inrebati un strain si-ar mai aduce aminte de ceva din perioada aia.

4. "Land of choice" o campanie nepotrivita as zice. Lansata fara cap si fara picioare. Simplu exercitiu electoral/evazionist. 2 spoturi publicitare in care reprezentative??!! pentru Romania sunt personaje calare pe "zebre" si o nunta preluata din filmele americane.
Desi sloganul nu e chiar rau, nu a fost dublat de nimic in alte planuri. Doar exercitiu de imagine al ministrilor taind panglica "brandului" ... si dupa ei ... nimic. Ca dovada, la mai putin de un an, mult aplaudatul si perfectul "Land of choice" este inlocuit cu altul. Alta companie straina, alti bani, alta distractie.

5. "Explore Carpathian gardens" -  :-S slogan slabut. Fara forta, fara adancime, fara orizont. Astept sa vedem in continuare ce o sa ofere. Sa speram ca vor apare niste publicatii, niste site-uri bine realizate, vizibilitate buna in internet ... legarea brandului de birourile de turism de peste granite ... si toate cele.
In articolele postate sunt cateva critici cu care sunt de acord. Altele sunt exagerate ...
Sunt de acord ca:
- Romania ar trebui sa insiste pe elementul uman, deoarece frumusetile naturale sunt foarte "frumoase" intr-adevar pentru noi, insa pentru unul mai umblat prin lume (cum e turistul pe care vrem sa-l atragem) ... nu sunt decat niste chestiuni mediocre. Mari mai frumoase ca la noi sunt cu nemiluita, munti mai frumosi ... cat cuprinde. Ele nu capata valoare decat dublate de port, obiceiuri, traditii, bucatarie ... etc.
- muntii Carpati nu sunt definitorii opentru Romania, intrucat ei se intind si mai incolo de noi.
- notiune de "garden" induce in eroare. Desi cu indulgenta putem spune: da dom'le ... stim ce-a vrut sa spuna, nu asa se "face" un brand. LOGO-ul si sloganul sunt cele care vazute, o singura data doar, sa duca inconstient si instantaneu gandul fix la sufletul si simtirea aluia pe care-l gaesti pe brazda cand vizitezi locul.
- nu ma bag in discutii despre copyright. La astea nu ma pricep.

Deci cam astea ar fi parerile proprii. Asteptam si alte comentarii   :D
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline danker

Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #2 : 30.Iul.2010, 08:38:27 a.m. »
- O discutie foarte "la moda" pe acasa  ;), aceste campanii din punctul meu de vedere, in proportie de 99% nu-si au rostul, singurul scop palpabil este "paraindaratul" baban pe care-l scot "organizatorii" si probabil cat de cat util pentru cei ca voi, care sinteti departe de casa si mai organizati cate o prezentare. Unde se mai aduna niste lume, care mai afla niste informatii si mai vizioneaza niste imagini frumoase, despre o tara..."corcodusiera" (ca bananiera nu suntem), pe care o localizeaza cu greu pe harta, zambesc frumos, politicos, dupa care a doua zi dimineata cand se trezesc au uitat tot.
 Pentru romania reala, repet, nu aduce nici un beneficiu, de ce? .... pentru ca si daca am fi reusit sa convingem strainii sa dea navala in "tarisoara noastra", ar gasi oricum drumurile (alea care sunt) blocate de romanasii nostri plini de nervi care fac 300km in 8ore, oameni nepoliticosi, gunoaie peste tot, scumpataciune, neamuri proaste, etc..  :dknw:


P.S.
Nu am intrat in amanunte, pe campanii, pentru ca ma enervez, ele au fost de-a lungul timpului din ce in ce mai scumpe si mai penibile si mai inutile.
« Ultima Modificare: 30.Iul.2010, 08:44:28 a.m. de danker »
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline adrian_r5

Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #3 : 30.Iul.2010, 09:11:16 a.m. »
o tara..."corcodusiera" (ca bananiera nu suntem)

... azi in Timisoara ... miine in toata tara  ;)

Si oarecum la subiect Dezbateri aprinse pe marginea garantiei de 315 euro pentru audioghidurile turistice:

Regulamentul de inchiriere a audioghidurilor de la Infocentrul turistic al Timisoarei care prevede lasarea unei garantii de 315 euro pentru un aparat a iscat vii reactii in plenul CLT.Consilierii locali au sustinut ca niciun turist strain nu va fi de acord sa lase atatia bani pentru a folosi un dispozitiv vreme de 3 ore.
"Riscam sa cadem in ridicol daca ne imaginam ca un turist va da 315 euro pentru a inchiria un audioghid. Mai mult, am dubii in privinta achizitiei lor, in conditiile in care un mp3 player costa 30-40 de lei" Viceprimarul Adrian Orza a propus ca turistul care inchiriaza aparatul sa lase la infocentru cardul bancar drept garantie, dar si o copie dupa pasaport. Aurelia Junie a adaugat ca si ea s-a gandit la varianta cu actul de identitate, insa "politia a refuzat sa coopereze cu noi pnetru ca nu suntem organ ca sa retinem buletinele".


... deci doar "brandu" ne lipsea ... ca in rest se pare ca ne pricepem la turism (parerea mea, care este)  >:) >:) >:)
« Ultima Modificare: 30.Iul.2010, 09:12:54 a.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Razvan

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 926
  • Thanked: 35 times
  • Gen: Bărbat
  • Happiness is not a destination. It's a Way of Life
Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #4 : 30.Iul.2010, 10:28:30 a.m. »
Stim cu totii ca reclama este sufletul comertului si ca un produs, oricat ar fi de bun, daca nu este promovat corespunzator nu prea are succes dar ce ne facem cand il supraevaluam in prezentare si odata achizitionat dezamageste. Va mai fi cumparat si a doua oara, va fi recomandat si altora? Avem foarte multe locuri in tara care merita promovate dar aceste campanii trebuie sustinute si de alte investitii in infrastructura, in statiunile balneo mult mai bogate in resurse, decat ale vecinilor nostri unguri de exemplu, insa lasate in ruina. Am fost uimit de raspunsul dat de un tanar ceh intr-un interviu acordat celor de la Pro TV care la intrebarea de ce a ales sa viziteze capitala Romania a raspuns ca se simte ca si cum ar calatori cu 20 de ani in timp.  :(
« Ultima Modificare: 30.Iul.2010, 10:30:21 a.m. de Razvan »
Vitara Passion Hybrid 2WD
BMW G310GS
Mobil 0744.338.792
 

Offline whizzy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2040
  • Gen: Bărbat
Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #5 : 30.Iul.2010, 10:32:12 a.m. »
 "....ca si cum ar calatori cu 20 de ani in timp"

asa ma simt eu in Bulgaria :)

anyway una peste alta ... mie mi se pare ok sa promoveze (macar atat sa faca) ... problema mea principala este pretul pentru aceste clipuri ...
 

Offline adrian_r5

Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #6 : 30.Iul.2010, 10:56:30 a.m. »
Am fost uimit de raspunsul dat de un tanar ceh intr-un interviu acordat celor de la Pro TV care la intrebarea de ce a ales sa viziteze capitala Romania a raspuns ca se simte ca si cum ar calatori cu 20 de ani in timp.  :(

... de ce uimit ... trebuia sa spuna 30 de ani  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline shpeedy

Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #7 : 30.Iul.2010, 11:05:16 a.m. »
Bai nene dar de ce aruncam banii doar pe promovare, si nu venim si cu o infrastructura, cu implementarea unor norme de calitate (si cu controlul aferent) pentru serviciile noastre turistice.

Sa zicem ca prindem un "fraier" de turist german care vrea sa vina cu masina pe litoralul romanesc. Dupa ce o sa-si blesteme zilele de la Nadlac incoace (ca face o zi pentru a ajunge pina acolo si inca o zi de acolo la mare), ce o sa-i vada ochii odata ajuns la mare: preturi foarte mari pentru niste servicii slabe calitativ, lipsa de respect (poate sa-si ia si o bataie daca ridica ceva pretentii), marlanie, mizerie, samd.

In alta ordine de idei, de ce atatea campanii de promovare, cand in spatele lor nu schimbam nimic

Poate ca nu am fost prea coerent cu acest post, dar am ajuns sa prind asa o ura pe "clasa" asta sociala...

Aaa, si inca o chestie pe care logica mea nu o intelege: in conditiile in care campania precedenta a fost inaugurata cu surle si trambite tot de Madam Udrea si rezultatele au fost ca n-au fost, cum s-a gandit Madama ca o simpla rebranduire ar rezolva problema ? A tras ea (sau ministerul ei) vreun invatamant din ce a mers prost in vechea campanie de promovare ? Nu cred. In mediul privat sau intr-o societate normala, Madama isi cauta de mult de lucru, daca dadea chix-ul pe care l-a dat.
« Ultima Modificare: 30.Iul.2010, 11:10:09 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline adrian_r5

Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #8 : 30.Iul.2010, 11:34:14 a.m. »
de ce atatea campanii de promovare, cand in spatele lor nu schimbam nimic

... de ce nu ... daca se poate  :-/ :-/ :-/   ... adica a se citi ce a scrie aici
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: Turism in Romania & "brandul de tara"
« Răspuns #9 : 30.Iul.2010, 02:17:29 p.m. »
ce-avem de oferit, cui si in ce conditii.

Cred ca Romania are de oferit doar peisaje (cele care inca nu s-au stricat). Altceva nimic: serviciile nu prea sunt ce ar dori un turist, posibilitatile de agrement nici ele. Cam oriunde mergi, tot ce poti face este sa fii acolo (sa faci plimbari), cel mult sa vizitezi cate un muzeu care nu interactioneaza nicicum cu tine. Sau cate o manastire, care mai interactioneaza (poti cumpara cruciulite, iti povesteste cate o maica istoria), dar nu stiu cati turisti isi doresc o asemenea vacanta daca nu au constrangeri de buget. In plus, distantele sunt mari intre locurile care merita vizitate. Daca mergi pe Coasta de Azur, ai o multime de locuri frumoase unul dupa altul, legate unul de altul. La noi sunt cam izolate.

Cu alte cuvinte, Romania are de oferit natura, celor care vor doar sa se relaxeze prin plimbari, daca sunt dispusi sa nu aiba mari pretentii de confort sau de varietate.
« Ultima Modificare: 30.Iul.2010, 02:21:01 p.m. de Swithin »
Grow up.