Ca sa nu incarc postarea de prezentare, revin aici cu parerile proprii si personale:
1. Cu "Eterna si fascinanta Romanie" nu am avut contact decat la nivel de bascalie ... Imi aduc aminte doar despre niste baietasi de cartier care au folosit la mistio sloganul. Nu-mi mai aduc aminte cine erau ... oricum, probabil toata lumea stie despre ce vorbesc.
Nici macar n-am stiut ca a fost o campanie oficiala. Noroc ca scrie in ultimul articol pe care l-am citat in postarea anterioara.
2. "Simply surprising" a fost in opinia mea cea mai buna campanie, daca luam totul ca intreg. Au existat in jur de 10 reviste, pe categorii: port, mancaruri, obiceiuri, apoi ... zone geografice, religie, litoral, Delta Dunarii ... nu mi le mai aduc aminte pe toate acum. Toate foarte bine prezentate, calitate fizica deasemenea foarte buna (hartiei/tipar/legare). O treaba facuta profesionist si care intr-adevar a exprimat in imagini si cuvinte tot ce avem mai bun noi ca natie, ca geografie ... etc.
Alaturi de reviste au fost pliantele, intr-o multitudine de forme si marimi, la fel ... grupate pe categorii de zone/activitati de interes.
Au mai existat un CD si un DVD, cu toate cele de mai sus prezentate printr-un html foarte bine realizat, cu link-uri la filme, imagini, istorie ... pe zone geografice etc.
Toate astea erau disponibile pe site-ul romaniatravel.com intr-un format similar cu cel de pe DVD.
Deci totul se putea pune intr-un pachet ... cam de marimea unei cutii de calculator care scos si imprastiat intr-o incapere, cu un calculator si un proiector facea o expozitie de tip "Visit Romania" absolut decenta.
Am folosit materialele respective la mai multe manifestari culturale romanesti in Japonia ... si au avut un succes extraordinar. Clipurile mai ales ... viata lunga producatorilor ... dar au uns la suflet audienta.
3. "Creative by nature" - Probabil cel mai bun slogan gasit vre-odata. Nu cred ca exista ceva care sa ne reprezinte mai bine, daca vorbim de oameni. Ar fi fost un lucru bun. Din pacate, probabil ca n-au venit comisioanele corespunzatoare, asa ca noul guvern a preferat sa ingroape "Simply surprising" ... fara sa puna nimic in loc. Important era ca au distrus "raul" reprezentat de guvernarea anterioara ... care-o fi fost aia.
Au aparut niste clipuri, FOARTE, FOARTE BUNE. Am apucat sa le dam jos de pe romaniatravel si am apucat sa le folosim la o expozitie romaneasca, deasemenea in perioada in care am fost in Tokyo. Au fost extrordinar de bine primite.
Dupa asta ... totul a disparut subit ...
Tot ce s-a mai miscat in domeniu au fost ramasite din campania Simply surprising". Probabil si acum daca inrebati un strain si-ar mai aduce aminte de ceva din perioada aia.
4. "Land of choice" o campanie nepotrivita as zice. Lansata fara cap si fara picioare. Simplu exercitiu electoral/evazionist. 2 spoturi publicitare in care reprezentative??!! pentru Romania sunt personaje calare pe "zebre" si o nunta preluata din filmele americane.
Desi sloganul nu e chiar rau, nu a fost dublat de nimic in alte planuri. Doar exercitiu de imagine al ministrilor taind panglica "brandului" ... si dupa ei ... nimic. Ca dovada, la mai putin de un an, mult aplaudatul si perfectul "Land of choice" este inlocuit cu altul. Alta companie straina, alti bani, alta distractie.
5. "Explore Carpathian gardens" -
slogan slabut. Fara forta, fara adancime, fara orizont. Astept sa vedem in continuare ce o sa ofere. Sa speram ca vor apare niste publicatii, niste site-uri bine realizate, vizibilitate buna in internet ... legarea brandului de birourile de turism de peste granite ... si toate cele.
In articolele postate sunt cateva critici cu care sunt de acord. Altele sunt exagerate ...
Sunt de acord ca:
- Romania ar trebui sa insiste pe elementul uman, deoarece frumusetile naturale sunt foarte "frumoase" intr-adevar pentru noi, insa pentru unul mai umblat prin lume (cum e turistul pe care vrem sa-l atragem) ... nu sunt decat niste chestiuni mediocre. Mari mai frumoase ca la noi sunt cu nemiluita, munti mai frumosi ... cat cuprinde. Ele nu capata valoare decat dublate de port, obiceiuri, traditii, bucatarie ... etc.
- muntii Carpati nu sunt definitorii opentru Romania, intrucat ei se intind si mai incolo de noi.
- notiune de "garden" induce in eroare. Desi cu indulgenta putem spune: da dom'le ... stim ce-a vrut sa spuna, nu asa se "face" un brand. LOGO-ul si sloganul sunt cele care vazute, o singura data doar, sa duca inconstient si instantaneu gandul fix la sufletul si simtirea aluia pe care-l gaesti pe brazda cand vizitezi locul.
- nu ma bag in discutii despre copyright. La astea nu ma pricep.
Deci cam astea ar fi parerile proprii. Asteptam si alte comentarii