Autor Subiect: Raportare gresita consum combustibil  (Citit de 11207 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #40 : 14.Iul.2010, 11:23:54 p.m. »
@Luci, mergem pe terasa, e mai bine acolo....

@Adi, n-am mai fost demult, cred ca de cand a fost faza cu paznicul parcarii de la Galeria 1 :D . Da cu toate astea, n-am uitat cum arati, asa ca in cel mai rau caz te recunosc eu pe tine :p
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline Laurentiu

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #41 : 14.Iul.2010, 11:31:15 p.m. »
5) Dupa ce iti scoti bujiile afara in panta, indicat e sa fie una abrupta, sa ne anunti si pe noi daca sunt albe sau nu. Asa vei stii cu certitudine daca cei care sustin ca se taie injectia au dreptate sau nu. Ar mai fi varianta sa intreb un coleg care lucreaza la ECU-uri de motor, poate el stie cum e implementat.
6) Nu e vorba de cuzineti, baiatul cu pozele a dat argumente mai solide pentru potentiala aparitie a uzurilor datorate franarii de motor
8. Dar daca m-as confrunta cu situatia descrisa de tine, cred ca primul imbold ar fi sa trag frana de mana. Nha, acu o sa zici iar ca sunt necunoscator si inconstient, dar masina a fost prevazuta cu frana de mana pentru situatiile in care frana de picior nu mai functioneaza
Am sa raspund doar la 3 din punctele scrise de tine. La celelalte ma abtin pt ca nu am participat la intreaga discutie si m-am luat doar dupa raspunsurile din ultimile postari.

5. Eu unul nu am nici un interes sa fac asa ceva pt ca NU MA INTERESEAZA consumul dar, ceea ce am spus nu este un raspuns la misto. Nu vad legatura intre culoare bujiei si "panta abrupta". Eu am spus doar ca nu exista un consum de ZERO ABSOLUT in nici o turatie si mai ales cind masina ruleaza sub turatia de ralanti (sa zicem la o turatie de 500 rpm).
Cind am spus bujie ALBA, m-am referit la culoarea electrodului centrala si asta inseamna  o "ardere" fara combustibil (benzina).
Ca sa ne axam pe codul culorilor de pe o bujie iti pot spune doar ca:
a) ALB = amestec sarac (mult aer si putina benzina);
b) NEGRU = amestec bogat (putin aer si multa benzina);
c) CARAMIZIU = amestec dozat corespunzator (proportia aer-benzina in rapor optim);
d) UMEDA = cilindru inecat (bujie defecta sau aprindere lipsa).

6. Uzuri exista in tot motorul din momentul cind ii dai cheie si pina il opresti. Frina de motor NU provoaca uzuri mai mari decit cele normale asa ca nu vad ce iti faci atitea probleme. Cit timp folosesti un ulei bun iar instalatia de ulei nu are hibe si e in presiune, uzura de care te sperii este o himera.

8. Daca frina de securitate (mina) ar actiona pe alte discuri sau alti tamburi nefolositi SI de frina de siguranta (serviciu), ti-as da mare dreptate dar asa ................  ;)
In plus, frina de mina actioneaza doar pe spate si nu are aceeasi eficienta ca frina de pe rotile fata.
Mircea, trage si tu o concluzie de aici.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #42 : 14.Iul.2010, 11:38:56 p.m. »
Acu e randu' meu :D
5) Nu am sustinut ca exista intr-adevar un consum de zero absolut, am zis doar ca daca o sa cauti pe forumuri o sa intalnesti des ideea asta. Cum nu am verificat sa pot zice cu certitudine ca asa e, nu vreau sa conving pe nimeni ca am dreptate. Dar pot intreba colegi care produc ECU-uri de motor. Injectia e controlata electronic si daca nu se mai injecteaza deloc benzina, atunci consumul e zero. Nu stiu inca daca chiar asa se intampla, da acu chiar m-ai facut curios :p
6) Nu imi fac probleme, tocmai ca ziceam ca nu stau sa ma mai gandesc daca acu ar trebui sa fac asa sau invers. Insa asta e unul din argumentele celor care nu propovaduiesc abuzul de frana de motor.
8) Ti-am zis care ar fi primul meu impuls in situatiile de genul asta... Mai departe, probabil ca as incerca sa opresc masina iesind de pe sosea... Dar ti-am zis, la coborat pante folosesc frana de motor :p
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline hugbear

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #43 : 14.Iul.2010, 11:58:31 p.m. »
WOW! M-am distrat copios! 6 pagini intr-o singura zi pentru o problema de... ARITMETICA (pe care, apropo, calculatorul de bord o rezolva CORECT de mai multe ori pe secunda)!

Chiar daca in Galati nu sunt atat de multe rampe/pante, incerc sa folosesc frana de motor cat mai mult posibil (chiar si pe drept) pentru ca sa-mi formez (si sa mentin in forma) un anume stil de condus, care sa ma ajute la:
    a. sofatul corect in situatii cand se impune frana de motor (polei, zapada, serpentine)
    b. reducerea consumului
        I. direct, prin consumul "0" (cvasi-nul) in timpul franarii cu motorul
        II. indirect, prin inlocuirea stilului "smuls si aruncat" (mers in viteza pana langa semafor si apoi frana)

Legat de uzura suplimentara, problema cred ca e similara disputei "4x4Auto vs 2x4" si anume: cei care proiecteaza motoare probabil au ei ceva informatii ca exista de ceva vreme conceptul de frana de motor :D si s-or fi gandit ei sa faca ceva in directia asta (e doar o parere personala). E foarte adevarat ca impotriva franei de motor cu retrogradare nu prea mai ai cum sa protejezi transmisia...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #44 : 15.Iul.2010, 08:41:35 a.m. »
1. 6 pagini intr-o singura zi ...
2. E foarte adevarat ca impotriva franei de motor cu retrogradare nu prea mai ai cum sa protejezi transmisia...
1. Nu mi-am adus aportul la acest topic decit cu 2-3 posturi  :).

2. Se poate proteja nebruscind pedala de ambreaj. Lasind putin discul in "patinaj" (ambreind lent) si alegind din timp viteza optima de coborire a intregii rampe cind este cazul, nu vor fi provocate zmuncituri care sa puna in pericol dantura pinioanelor prin ruperea dintilor sau chiar sarirea distributiei de pe "punct". In rest, totul merge prin sistemul de angrenare atit in frina de motor cit si in demaraj.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline lucian107416

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 107
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #45 : 15.Iul.2010, 09:40:25 a.m. »
Am mai participat la dispute pe tema consumului "0" in frână de motor; fără a intra în detalii tehnice, doar pe baza bunului simţ, consider că atât timp cât motorul funcţionează - există explozie în cilindri - consumul este senibil mai mare decât 0 litri / 100 km.
Cine a spus ca exista explozie in clilindri? A verificat cineva? Exista 0 absolut la frana de motor.
Swift 1.5 GS
 

Offline petre2

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #46 : 15.Iul.2010, 09:45:31 a.m. »
... S-a pornit de la situatia intalnita zi de zi in oras, semafor pe rosu si franat prin punerea schimbatorului la punctul mort si folosirea franei de serviciu. ...
Exact. Sunt de acord ca in acest caz trebuie sa afiseze un consum diferit de 0 (motorul totusi merge), dar ma stept sa afiseze ceva de genul 4->3->2->1 l/100km pe masura ce se opreste si nu 10->12->15->19 l/100km. Lasand la o parte detaliile tehnice (dealtfel foarte interesante) in care ne-am scufundat pe vreo 6 pagini  :) , eram curios, la voi cum se intampla, pur si simplu sa va uitati la indicator.
 

Offline BXXENL

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #47 : 15.Iul.2010, 10:22:04 a.m. »
Asteptarile tale sunt gresite. Este corect sa arate o cifra crescatoare, vertiginos chiar pe masura ce te apropii de 0km/h, si mai are voie si sa fluctueze nebuneste din cauza diferitelor sisteme care vor suge putere de la motor. Asa face la toti.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline miocrl

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #48 : 15.Iul.2010, 10:34:11 a.m. »
@petre2: la fel e si la mine.

Offline petre2

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #49 : 15.Iul.2010, 10:39:45 a.m. »
Asteptarile tale sunt gresite. Este corect sa arate o cifra crescatoare, vertiginos chiar pe masura ce te apropii de 0km/h, si mai are voie si sa fluctueze nebuneste din cauza diferitelor sisteme care vor suge putere de la motor. Asa face la toti.
@petre2: la fel e si la mine.
OK, daca asa face la toti ...
Am vazut mai demult la un Opel Vectra, pe masura ce viteza scadea, consumul instantaneu scadea constant si se oprea pe la vreo 0,8 l/100km.
Multumesc la toti pt. interventii.