Autor Subiect: Raportare gresita consum combustibil  (Citit de 11204 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #30 : 14.Iul.2010, 05:50:50 p.m. »
La Swift daca opresti (si) prin frana de motor cb arata 0% pana pe la 10km/h.Dupa care incepe sa creasca la 2,3,4L pt ca turatia e aproape de cea de relanti si trebuie benizna ca sa nu moara.Deci chiar si in frana de motor e o mica perioada in care indica altceva decat 0%.
Daca opresti numai prin frana de picior consumul niciodata nu e 0%,ba chiar incepe sa creasca putin cand masina e aproape oprita.Evident pe loc nu indica nimic,pt ca nici la Swift nu stie.
La Ignis e la fel treaba,numai ca nu stie pana la 0% ci doar pana la 4,1%.

  Deci parerea mea e ca nu ai nimic la masina.Asa sunt setate si din moment ce consumul mediu e indicat bine,nu vad de ce cel instant ar avea probleme.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #31 : 14.Iul.2010, 06:29:46 p.m. »
"frana de motor" vs "scos la punctul mort"

Personal folosesc frina de motor ... o fi bine ... o fi rau ... 'om vedea  >:D<


Adi, vezi ca exista osciloscoape pe USB care nu sunt asa scumpe si destul de performante. Impreuna cu un laptop sau netbook, poti linistit sa il folosesti pe post de osciloscop portabil, cu o investitie mica si rezultate multumitoare...

Stiu ca exista ... da' nu mi se par suficient de portabile pt. a lucra cu ele sub capota masinii ...
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline deconectat

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 762
  • Gen: Bărbat
  • Membru cu logan
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #32 : 14.Iul.2010, 08:35:48 p.m. »
1. La frana de motor consumul este exact 0 la orice masina pe injectie, insa doar peste o anumita turatie (1500 de ture la a mea). Dealtfel se si simte cand incepe sa bage benzina.

2. Treaba cu uzura cuzinetilor e doar un mit. Cuzinetii se uzeaza in functie de ungere si de turatia motorului. La un motor modern, cu ulei bun si schimbat la timp, nu ai sa umbli la cuzineti inainte de 300 de mii de km. Crezi ai sa tii masina atata?

Aveti totusi grija cu frana de motor, pentru ca ambreiajul si cutia de viteze sunt mult mai scumpe decat placutele de frana. Pe de alta parte sunt multe motive pentru care e mai buna frana de motor decat lasatul pe liber.
Eu as zice sa nu va ganditi la consum din punctul asta de vedere, ci in primul rand la siguranta. Folosirea franei de motor, mai ales pe un drum de munte, previne aparitia fenomenului de "brake fading". Masina e mult mai usor de redresat dintr-un derapaj daca sunteti in frana de motor decat cu ea pe liber.
42 is not an anwser, it's an error code. the universe is saying 'Error 42: meaning to universe not found'
http://deconectat.wordpress.com/
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #33 : 14.Iul.2010, 09:07:20 p.m. »
Nah, ati mai incercat careva ?
Bineee, avand in vedere ca eu sunt cel care a zis ca poate sunt probleme la senzori sau la ECU, m-am simtit dator sa incerc la masina mea si am ajuns la urmatoarea concluzie:
- cand scot masina din viteza, consumul instantaneu scade la minimul pe care il poate afisa (in cazul meu 4,1)
- asta e consumul pe care il afiseaza cat timp ruleaza scoasa din viteza pana ....
- cand ajunge la viteza minima, inainte de a se opri de tot pe loc, pentru cateva fractiuni de secunda consumul urca vertiginos, fiind afisate si valori de 30 de litri, dupa care nu se mai afiseaza nimic (cand masina nu se deplaseaza nu se afiseaza nici un consum)

In concluzie, daca te refereai exact la momentul dinainte de a se opri masina pe loc, bajetii au dreptate si masina ta nu are nimic. Imi cer scuze ca te-am indus in eroare!

Daca consumul instantaneu creste imediat ce o scoti din viteza si masina ruleaza din inertie, atunci nu e un comportament normal...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline Laurentiu

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #34 : 14.Iul.2010, 10:00:16 p.m. »
1. cand esti in frana de motor, nu se mai injecteaza combustibil si consumatorii functioneaza pe baza energiei produse din inertie. Deci consumul de combustibil este 0.
2. In momentul in care ai atins turatia de relanti, ECU incepe din nou sa injecteze combustibil pentru a preveni oprirea motorului, iar consumul va fi cel de la relanti.
3. E o chestie care nu prea am cum sa o verific...
1. Dupa mine, niciodata consumul nu va fi ZERO absolut decit in momentul in care motorului pe benzina i se taie contactul electric sau celui diesel i se ia aerul.
2. In frina de motor se poate merge si cu turatia sub turatia de ralanti. Atunci motorul va consuma mai mult, mai putin sau exact ca in turatia de ralanti ?
3. La benzinare se poate: dupa ce coboti o panta si inainte de a ajunge la turatia de ralanti (750-800 rpm), pune frina, taie contactul si scoate bujiile afara. Daca ele vor avea o culoare ALBA, consumul este intr-adevar ZERO.

alta intrebare: cica cuzinetii se uzeaza in un anumit loc la accelerare siin alt loc la decelerare. si cica sa nu folosesc frana de motor ca apar uzuri in + la cuzineti.
Care cuzineti se uzeaza: cei de paliere sau cei de biele ?

..."frana de motor" vs "scos la punctul mort" aparea o tabara care recomanda frana de motor pentru ca scade consumul si alta tabara care recomanda punctul mort pentru a se preveni uzurile posibile din cauza smuciturilor. Din punctul meu de vedere adevarul e undeva la mijloc si nu mai imi bat capul sa fac intr-un anume fel. Pur si simplu, aleg la nimereala...
Da, necunoscatorii sau INCONSTIENTII procedeaza asa cum spui tu: "la nimereala".
Adevarul este intr-un singur loc si este de partea celor care folosesc frina de motor ca SIGURANTA si nu ca economoie din punct de vedere financiar. Sper sa nu se supere nimeni, nu doresc sa dau nastere iar la "disensiuni" intre grupuri, vreau doar sa previn un mod de a evita un posibil accident.

@ Myrcea, iti dau o problema: cobori o panta, ai masina scoasa din viteza si o tii din frina de serviciu; panta e destul de lunga, frinele se infierbinta si nu mai au eficienta, capeti viteza din ce in ce mai mare, schimbatorul nu te mai asculta sa intre in vitezele 2-3 sau 4 pt o frina de motor; ce faci in cazul de fata ???
Iti pot da doarciteva raspunsuri:
a) iti continui drumul incercind sa mentii asfaltul sub roti;
b) cauti sa parasesti soseaua intr-un loc cu pagube minime;
c) daca mai esti cu  o inca masina, roaga-ti prietenul sa treaca in fata ta si sa te opreasca cu bara lui spate.

« Ultima Modificare: 14.Iul.2010, 10:03:02 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #35 : 14.Iul.2010, 10:44:45 p.m. »
Am mai participat la dispute pe tema consumului "0" in frână de motor; fără a intra în detalii tehnice, doar pe baza bunului simţ, consider că atât timp cât motorul funcţionează - există explozie în cilindri - consumul este senibil mai mare decât 0 litri / 100 km.
  Sunt de acord că în situaţiile în care consumul este sub 1 litru / 100 km , computerul de bord afişează valoarea "0" probabil valorile ar avea variaţii mari şi erori substanţiale.
Părerea mea... ;-)
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #36 : 14.Iul.2010, 10:56:12 p.m. »
Laurentiu, apreciez faptul ca ai scris cel mai mult intr-un singur post pe topicul asta, dar cred ca ai iesit complet in afara problemei. Iti spun si de ce:
1) S-a pornit de la situatia intalnita zi de zi in oras, semafor pe rosu si franat prin punerea schimbatorului la punctul mort si folosirea franei de serviciu. Nu s-a pomenit deloc situatia in care cobori o panta si scoti la punctul mort
2) Cand e vorba de situatia coborarii unei pante, nu se scoate la punctul mort si nici nu se opreste motorul din motive de siguranta evidente, pe care le-ai subliniat si tu
3) Nu am zis ca nu folosesc niciodata frana de motor si nici nu am incurajat pe nimeni sa o faca
4) Chestia cu consumul zero la motoarele pe injectie nu am scornit-o eu si daca ai fi fost cat de putin interesat, puteai sa mai cauti pe net si alte pareri. Dar nah, e mai simplu sa mergi pe impresii. Oricum, am zis ca s-a dezbatut mult pe tema asta si nu mai mai preocupa subiectul pentru ca nu am cum sa verific
5) Dupa ce iti scoti bujiile afara in panta, indicat e sa fie una abrupta, sa ne anunti si pe noi daca sunt albe sau nu. Asa vei stii cu certitudine daca cei care sustin ca se taie injectia au dreptate sau nu. Ar mai fi varianta sa intreb un coleg care lucreaza la ECU-uri de motor, poate el stie cum e implementat. Daca tii neaparat, pot sa fac si lucrul asta, cred ca e mai putin solicitant decat sa verific bujiile...
6) Nu e vorba de cuzineti, baiatul cu pozele a dat argumente mai solide pentru potentiala aparitie a uzurilor datorate franarii de motor
7) Sunt fericit ca am intalnit o persoana care nu este nici inconstienta nici necunoscatoare, ba mai mult stie clar ca adevarul e intr-un singur loc! Felicitari, dar tin sa iti reamintesc inca o data ca nu era vorba de franarea in panta, ci de franarea la semafor si de consumul instantaneu afisat. Lucrul pe care puteai sa il incerci azi in drum spre casa si sa ne spui constatarea ta.
8) Ma repet din nou, la coborarea unei pante folosesc frana de motor, unul din motive fiind sa nu solicit prea mult discurile si placutele de frana. Dar daca m-as confrunta cu situatia descrisa de tine, cred ca primul imbold ar fi sa trag frana de mana. Nha, acu o sa zici iar ca sunt necunoscator si inconstient, dar masina a fost prevazuta cu frana de mana pentru situatiile in care frana de picior nu mai functioneaza
9) No hard feelings, am vrut doar sa scriu un post mai lung ca al tau :p
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline miocrl

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #37 : 14.Iul.2010, 11:04:24 p.m. »
Myrcea exact asa as fi vrut sa ii spun si eu prietenului Laurentiu despre punctul 1. dar mi-am adus aminite ca Lau e din Iasi si in Iasi sunt pante chiar si prin oras :D.

daca ai pe cine sa intrebi de la ECM-uri .. su sunt curios cum e cu acel "0"%

dar cred ca ne putem opri la frana de motor. eu am deschis subiectul asta offtopic acum ma simt cu musca pe caciula si vrau sa iesim din offtopic.

avem raspunsuri clare, destul de tehnice despre raportarea consumului.

o sa mai caut cate un subiect din asta. poate mai da si prietenul Myrcea pe la noi pe forum  >:D< . mergem maine la o "tigara"? dar afara pe terasa nu la afumoar :P

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #38 : 14.Iul.2010, 11:08:41 p.m. »
Aveti totusi grija cu frana de motor, pentru ca ambreiajul si cutia de viteze sunt mult mai scumpe decat placutele de frana.

Nu e vorba de cuzineti, baiatul cu pozele a dat argumente mai solide pentru potentiala aparitie a uzurilor datorate franarii de motor

... e drept ca tot frina de motor se cheama si daca la 130 km / h calci ambreiaju', bagi a doua si iei picioru' de pe ambreiaj ... da' cind am spus frina de motor ma refeream la ridicat piciorul de pe acceleratie ... apoi, cind e cazul, retrogradat ... si asa mai departe ... si nu cred ca in astfel de situatii solicitarile suferite de ambreiaj si cutie sint mai mari decit la situatia inversa adica la accelerare.
Personal asa procedez iar daca este nevoie calc si frina ...  >:D<
« Ultima Modificare: 14.Iul.2010, 11:13:00 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #39 : 14.Iul.2010, 11:11:30 p.m. »
mergem maine la o "tigara"? dar afara pe terasa nu la afumoar :P

... electronica  :-/ :-/ :-/

poate mai da si prietenul Myrcea pe la noi pe forum

... si poate isi face curaj si vine si la intilniri ... ca ajung sa uit cum arata si apoi daca trec pe linga el pe strada si nu-l recunosc zice ca-s prost crescut  cind eu de fapt sint ramolit :(
« Ultima Modificare: 14.Iul.2010, 11:15:54 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: