Autor Subiect: Raportare gresita consum combustibil  (Citit de 11206 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #20 : 14.Iul.2010, 03:29:20 p.m. »
Cand scoti din viteza, daca nu uiti piciorul pe acceleratie, turatia scade rapid pana la turatia de relantiu. La acea turatie consumul de benzina este constant, indiferent daca masina incetineste sau accelereaza (la vale). Este chiar asa de greu de inteles?
Topicul fiind deschis la "Probleme tehnice SX4" am facut referire la CB aflat pe SX4. Nu cunosc CB de Ignis asa ca nu pot sa imi dau cu parerea...

:)

Cred ca am zis acelasi lucru, dar formulat putin altfel...
Cand scoti din viteza ai un debit corespunzator turatiei din momentul ala, care va scadea spre debitul turatiei de relanti. Dupa aceea, debitul ramane constant. Dar pana atunci va scadea, asta am vrut sa zic!
Imi cer scuze ca nu m-am exprimat clar!

p.s. chiar daca topicul este pentru SX4, principiul este acelasi...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #21 : 14.Iul.2010, 03:29:45 p.m. »
La fel e si la mine: daca merg incet spre semafor cu masina scoasa din viteza, consumul incepe sa arate tot mai mult (nu mai tin minte pana la ce valori ajunge). Dupa ce viteza ajunge la 0 km/h, afisajul consumului arata si el 0.

La frana de motor insa (daca nu apesi deloc acceleratia), consumul arata 0. O adevarata placere sa-l privesti in momentele acelea. :)
Grow up.
 

Offline BXXENL

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #22 : 14.Iul.2010, 04:15:02 p.m. »
Absolut tot ce ai pe masina mananca putere de la motor. Iei de volan? Mananca putere. Deschizi un geam, pui frana, semnalizezi, ai vreo lumina aprinsa, ventilatie...ORICE. In conditiile astea, sarcina pusa pe motor va fluctua mereu, deci ECU o sa compenseze intr-una, injectand mai multa benzina, marind debitul de aer, etc, asa ca nu o sa ai o cifra stabila sau care sa scada/creasca liniar in veci.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #23 : 14.Iul.2010, 04:18:47 p.m. »
Cred ca e o problema falsa din punct de vedere al afisarii consumului de combustibil, dar care poate ajuta la imbunatatirea conducerii "ecologice", cu un consum minim. Pana la urma, este interesanta integrala consumului instantaneu (adica cel mediu) si pana la urma, cat decartam la benzinarie.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline miocrl

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #24 : 14.Iul.2010, 04:42:35 p.m. »
lansez alta intrebare aici:

cand incetineste masina dupa cum spune adrian_r5 -  in frana de motor.. consumul instantaneu e 0 sau "0"?
consumul instantaneu real e mai bun la frana de motor decat la relantiu? pentru ca consumul afisat e clar ca e mai bun la frana de motor.

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #25 : 14.Iul.2010, 05:03:12 p.m. »
Luci, deschizi cutia Pandorei cu intrebarea aia...
Am gasit in multe locuri urmatoarea varianta: cand esti in frana de motor, nu se mai injecteaza combustibil si consumatorii functioneaza pe baza energiei produse din inertie. Deci consumul de combustibil este 0.
In momentul in care ai atins turatia de relanti, ECU incepe din nou sa injecteze combustibil pentru a preveni oprirea motorului, iar consumul va fi cel de la relanti. Economia de combustibil fata de scoaterea la punctul mort (unde va injecta combustibil pentru mentinerea turatiei de relanti) este extrem de mica, dar s-ar parea ca exista...
E o chestie care nu prea am cum sa o verific...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline miocrl

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #26 : 14.Iul.2010, 05:14:47 p.m. »
ok deci frana de motor e solutie reala si consumul de "0" e aproape de real

atunci putin OFFtopic:

alta intrebare: cica cuzinetii se uzeaza in un anumit loc la accelerare siin alt loc la decelerare. si cica sa nu folosesc frana de motor ca apar uzuri in + la cuzineti.

ei ce ziceti de ipoteza asta?

spuneam "cica" pt ca citam pe cineva.. nu mai stiu pe cine dar pana nu capat un raspuns clar la asta nu o sa pot sa imi scot intrebarea dincap  X-(

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #27 : 14.Iul.2010, 05:15:38 p.m. »
cum spune adrian_r5 -  in frana de motor.. consumul instantaneu e 0 sau "0"?

Cind* o sa-si ia adrian_r5 osciloscop portabil ne apucam sa studiem cum se deschid injectoarele in frina de motor si la relanti  ;)

* sa nu ma intrebi "cind ?" (si nici de care ...)  >:D<

L.e. intre timp vad ca Myrcea a pus punctul pe i  :clap: :clap: :clap:
« Ultima Modificare: 14.Iul.2010, 05:19:43 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #28 : 14.Iul.2010, 05:18:45 p.m. »

alta intrebare: cica cuzinetii se uzeaza in un anumit loc la accelerare siin alt loc la decelerare. si cica sa nu folosesc frana de motor ca apar uzuri in + la cuzineti.
ei ce ziceti de ipoteza asta?

... cica atunci cind folosesti masina ... se uzeaza in anumite locuri ... inclusiv scaunul soferului  :-(( :-(( :-((

Ce zici de ipoteza asta  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #29 : 14.Iul.2010, 05:28:28 p.m. »
Pai uite tocmai din cauza asta am zis ca deschizi Cutia Pandorei, ca in orice topic in care se dezbatea "frana de motor" vs "scos la punctul mort" aparea o tabara care recomanda frana de motor pentru ca scade consumul si alta tabara care recomanda punctul mort pentru a se preveni uzurile posibile din cauza smuciturilor. Din punctul meu de vedere adevarul e undeva la mijloc si nu mai imi bat capul sa fac intr-un anume fel. Pur si simplu, aleg la nimereala...

Adi, vezi ca exista osciloscoape pe USB care nu sunt asa scumpe si destul de performante. Impreuna cu un laptop sau netbook, poti linistit sa il folosesti pe post de osciloscop portabil, cu o investitie mica si rezultate multumitoare...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)