Autor Subiect: Raportare gresita consum combustibil  (Citit de 11205 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline petre2

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
Raportare gresita consum combustibil
« : 14.Iul.2010, 12:12:53 p.m. »
Salut,
De vre-un an am urmatoarea neplacere, ... ca nu pot sa-i spun problema.
Indicatorul de consum instantaneu arata aberatii. De exemplu cand opresc la un semafor, masina e scoasa din viteza, o tin doar cu frana, iar indicatorul arata, pe masura ce viteza scade la 0, un consum de 10, 12, 15, 19 l/100 km. Cand masina s-a oprit, arata in sfarsit 0.
Consumul mediu pare sa indice bine. Consumul real e ok, am facut niste calcule si pare sa fie in parametri.
La revizii am raportat eroarea, dar n-au stiut s-o rezolve (cica au resetat indicatorul). Ma gandesc ... o fi vreun senzor care arata gresit ?

Nu e grav, e totusi neplacut si as vrea s-o rezolv.

Voi ati mai patit asa ceva ?
 

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #1 : 14.Iul.2010, 12:16:43 p.m. »
masina e scoasa din viteza, o tin doar cu frana, iar indicatorul arata, pe masura ce viteza scade la 0, un consum de 10, 12, 15, 19 l/100 km. Cand masina s-a oprit, arata in sfarsit 0.
Nu e grav
Voi ati mai patit asa ceva ?

Ba este destul de grav ... nu asa se opreste masina (scoasa din viteza) ... se foloseste frina de motor combinata cu frina de picior si retrogadare in treptele inferioare !!!

... in rest nu e grav !
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #2 : 14.Iul.2010, 12:19:38 p.m. »
poate fi normal sa afiseze asa. turtia motorului e aceeasi.. fiind la relanti, iar distanta parcursa in timp e tot mai mica => prin calculele ce le face ca se consuma mai mult. incearca sa faci frana de motor .. sau sa nu il mai tii pe instantaneu

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #3 : 14.Iul.2010, 12:24:09 p.m. »
Ba este destul de grav ... nu asa se opreste masina (scoasa din viteza) ... se foloseste frina de motor combinata cu frina de picior si retrogadare in treptele inferioare !!!

... in rest nu e grav !

 =))
Foarte tare comentariul !!!
Si de ce ma rog nu asa se opreste masina ?
In rest, ca sa fiu la subiect, cand schimbatorul este la punctul mort nu mi se pare deloc normal sa iti arate consumul ala si, mai mult, sa mai si creasca... Intelegeam daca era descrescator, dar asa.... Cred ca ceva senzor sau ECU-ul de motor nu functioneaza cum ar trebui...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #4 : 14.Iul.2010, 12:27:38 p.m. »
poate fi normal sa afiseze asa. turtia motorului e aceeasi.. fiind la relanti, iar distanta parcursa in timp e tot mai mica => prin calculele ce le face ca se consuma mai mult. incearca sa faci frana de motor .. sau sa nu il mai tii pe instantaneu

Turatia motorului va scadea spre turatia de relanti, deci si consumul afisat trebuie sa fie scazator pentru ca se injecteaza o cantitate din ce in ce mai mica de combustibil.... Nu mi se pare normal comportamentul, mai repede afiseaza ca si cum ar fi in regim de acceleratie, nu in regim de deceleratie...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline deconectat

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 762
  • Gen: Bărbat
  • Membru cu logan
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #5 : 14.Iul.2010, 12:41:33 p.m. »
Mie mi se pare ca functioneaza perfect normal. El stie cata benzina intra in motor intr-un minut si cati metri mergi tu in minutul ala. Daca viteza e foarte mica, e normal sa iti arate consum mare.
Acela este consumul real pe care l-ai obtine daca ai merge in conditiile alea 100 de km.
42 is not an anwser, it's an error code. the universe is saying 'Error 42: meaning to universe not found'
http://deconectat.wordpress.com/
 

Offline LeonardSZK

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #6 : 14.Iul.2010, 12:42:03 p.m. »
Turatia motorului scade la turatia de relantiu foarte rapid. "Problema" apare deoarece masina este in mers cu un consum de benzina (fie el si consum de relantiu). Consumul instantaneu este esprimat tot in l/100km, daca ai merge 100 km cu viteza si consumul din acel moment. Daca viteza de deplasare scade iar debitul de benzina ramane constant, consumul necesar pentru parcurgerea a 100km (in conditiile momentului respectiv) creste.

@deconectat a explicat mai bine.  ;) am postat in acelasi timp  :D
« Ultima Modificare: 14.Iul.2010, 12:43:43 p.m. de LeonardSZK »
Suzuki SX4 1.6 GS 4x4, Lagoon Turqoise
 

Offline adrian_r5

Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #7 : 14.Iul.2010, 12:45:58 p.m. »
Foarte tare comentariul !!!
Si de ce ma rog nu asa se opreste masina ?

... chiar asa ... de ce nu asa  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #8 : 14.Iul.2010, 12:53:28 p.m. »
Is curios cati dintre voi ati incercat sa faceti la fel si sa va uitati la consumul instantaneu...
S-ar putea sa vedeti ca in practica nu e ca in teorie sau ca teoria scartie.
E doar o curiozitate...
Eu cel putin asa retin, ca daca am scos la punctul mort, imi scade automat consumul, nu imi creste... Cantitatea de benzina injectata si viteza vor scadea in acelasi timp...
Dar nah, senzatia mea e ca nu prea va uitati la consumul instantaneu...
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)
 

Offline Myrcea

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 57
  • Gen: Bărbat
Re: Raportare gresita consum combustibil
« Răspuns #9 : 14.Iul.2010, 12:57:18 p.m. »
Turatia motorului scade la turatia de relantiu foarte rapid. "Problema" apare deoarece masina este in mers cu un consum de benzina (fie el si consum de relantiu). Consumul instantaneu este esprimat tot in l/100km, daca ai merge 100 km cu viteza si consumul din acel moment. Daca viteza de deplasare scade iar debitul de benzina ramane constant, consumul necesar pentru parcurgerea a 100km (in conditiile momentului respectiv) creste.

@deconectat a explicat mai bine.  ;) am postat in acelasi timp  :D


Pai hotaraste-te o data... turatia scade rapid, iar debitul ramane constant ? Poate doar daca continui sa apesi pedala de acceleratie... Ceva nu se leaga in explicatia ta!
Esti in regim de deceleratie, nu de acceleratie !
***************************************************
Suzuki Ignis 1.3 VVT 4x4 Cat's Eye Blue (+eleron spate :D)