Oricum la relanti amestecul, avansul, si alti parametrii sunt optimizati pt un mers rotund la o turatie mica, si nu pt eficienta maxima si noxe scazute.
Dupa cum se stie, la MAS (motoare cu aprindere prin scinteie), in mersul in gol (ralanti), noxele sint cele mai mari pe cind la MAC (motoare cu aprindere prin compresie), noxele se masoara la turatii ridicate.
In ambele cazuri, pt efectuarea corecta a masuratorilor de noxe, motoarele trebuie sa fie in temperatura optima (80-90 grC). Aceasta temperatura trebuie sa fie si pe bonul de diagnoza impreuna cu turatia de ralanti.
In cazul libelulei, cei din service au turat motorul pt a compensa oarecum temperatura scazuta caz in care, amestecul este mai bogat iar prin turarea motorului arderea amestecului carburant in cilindri se face mai aproape de complet .
Pt ceea ce tu ai afirmat ["pt un mers rotund la o turatie mica"], exista un alt "remediu"
: marirea greutatii volantei.