Autor Subiect: Noxe  (Citit de 2488 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline libelula

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Noxe
« : 26.Iun.2010, 12:56:24 p.m. »
Salutare,

Am fost astazi la ITP cu masina Suzuki SX4 GS 4x4. Mi-au zis ca a trebuit sa o tina putin turata sa nu iasa la noxe (ca sonda Lambda zicea ca e rece motorul) ... explicatia lor era ca merg cam "lent" cu ea (eu care o tin peste 3k ture si am consumul mediu peste 9.5 - chiar merg sportiv cu ea).

Benzina i-am pus ultima data de la Petrom - 98 fara plumb.

Sa fie oare probleme la catalizator sau sonda Lambda ...sau cu ii zice ???

 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Noxe
« Răspuns #1 : 26.Iun.2010, 01:16:56 p.m. »
Si pe mine m-a pus sa stau cu ea putin turata cand mi-a masurat noxele.Dar habar n-am de ce..
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline Laurentiu

Re: Noxe
« Răspuns #2 : 26.Iun.2010, 01:32:12 p.m. »
Mi-au zis ca a trebuit sa o tina putin turata sa nu iasa la noxe (ca sonda Lambda zicea ca e rece motorul) ...
Daca termometrul din bord era pozitionat pe mijlocul scalei iar termometrul de pe aparatul de masurare a noxelor (sonda bagata in locul jojei de ulei motor) arata 85-90 grade, posibil ca sonda lambda sa fie putin defecta ori catalizatorul partial infundat.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline libelula

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Re: Noxe
« Răspuns #3 : 27.Iun.2010, 02:05:39 a.m. »
Termometrul din bord nu avea cum sa fie la jumate deoarece a stat cam o ora pana a intrat la inspectie.
 

Offline Laurentiu

Re: Noxe
« Răspuns #4 : 27.Iun.2010, 08:42:01 a.m. »
Termometrul din bord nu avea cum sa fie la jumate deoarece a stat cam o ora pana a intrat la inspectie.
Trebuiau sa lase motorul sa mearga pina ajungea in parametri. Altfel pe bonul scos de aparatul de noxe, unde apar toate datele, ar fi aparut o eroare sau si-ar fi taiat singuri craca de sub picioare (utilizare incorecta a aparaturii de testare a noxelor "in folosul propriu" asta insemnind SPAGA).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline libelula

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
Re: Noxe
« Răspuns #5 : 27.Iun.2010, 11:09:44 p.m. »
Am bagat-o, au pus alea la motor si evacuare si au dat drumu la motor si au inceput masuratorile. Sunt sigur ca nu are nimic masina, ai dreptate trebuiau sa lase motorul sa mearga putin sa ajunga la parametrii.
 

Offline BXXENL

Re: Noxe
« Răspuns #6 : 28.Iun.2010, 10:20:45 a.m. »
Oricum la relanti amestecul, avansul, si alti parametrii sunt optimizati pt un mers rotund la o turatie mica, si nu pt eficienta maxima si noxe scazute. De aia se masoara cu motorul un pic turat.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Noxe
« Răspuns #7 : 28.Iun.2010, 11:11:01 a.m. »
Oricum la relanti amestecul, avansul, si alti parametrii sunt optimizati pt un mers rotund la o turatie mica, si nu pt eficienta maxima si noxe scazute.
Dupa cum se stie, la MAS (motoare cu aprindere prin scinteie), in mersul in gol (ralanti), noxele sint cele mai mari pe cind la MAC (motoare cu aprindere prin compresie), noxele se masoara la turatii ridicate.
In ambele cazuri, pt efectuarea corecta a masuratorilor de noxe, motoarele trebuie sa fie in temperatura optima (80-90 grC). Aceasta temperatura trebuie sa fie si pe bonul de diagnoza impreuna cu turatia de ralanti.

In cazul libelulei, cei din service au turat motorul pt a compensa oarecum temperatura scazuta caz in care, amestecul este mai bogat iar prin turarea motorului arderea amestecului carburant in cilindri se face mai aproape de complet .

Pt ceea ce tu ai afirmat ["pt un mers rotund la o turatie mica"], exista un alt "remediu" :) : marirea greutatii volantei.
« Ultima Modificare: 28.Iun.2010, 11:13:36 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline vali.craciun

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
Re: Noxe
« Răspuns #8 : 28.Iun.2010, 06:54:20 p.m. »
Salut,
Una bucata problema legata de noxe: Acum ceva vreme (doua luni), pe bordul simpaticei mele doamne (ca deh a fost aleasa de sotie) se aprinde un beculet. Noi fuga cu ea la doctor (service autorizat din ungaria). Ei nimic e ok iesi cu ea pe autostrada da-i putin gaz si o sa mearga. Noi asta am facut. Dupa care mototul de 2 litri turbo-disel nu am vrut sa mearga mai repede de 60km/h. Astia mi-au spus ca exista undeva pe teava de esapament un filtru (nu inteleg maghiara dar cam asta mi-a spus sotia) care retine noxele emise. Treaba faina este ca acel filtru ceramic era infundat si nu au reusit sa il curete nici cu programul computerizat de curatare si nici manual (procentul de infundare era de vreo 80%). Ca solutie mi-au pus o toba noua dar daca cineva masoara noxele s-ar putea sa mora. Ceea ce vreau sa va rog este urmatorul lucru: Cine cunoaste un mecanic capabil sa curete acel filtru sau sa imi ofere o solutie second hand pentru ca dispozitivul nou costa un milion de forinti (aprox 4000 eur, cel putin asta au spus cei de la fabrica din esztergom a suzuki. Sincer mi se pare destul de exagerat avand in vedere ca un motor nou costa jumatate din pret). Problema se poate rezolva daca atunci cand mergi cu ea la service cei de acolo curata respectivul filtru anticipat (cu ajutorul computerului), iar eu va recomand sa le cereti acest lucru (o spune unul care a ajuns la 170000 cu un sx4 disel).
Astept sfaturile voastre
Cu stima