Romanii dezvolta un adevarat paradis fiscal cu inmatricularile auto din Bulgaria
Cand s-a pomenit cu taxele aberante la inmatricularea masinilor, omul econom a inceput sa traga cu coada ochiului la bulgari. Diferenta era simtitoare, dar treaba s-a dovedit din start complicata.
Sunt probleme de transport, trebuie sa te descurci cu formalitatile si cutumele bulgaresti si - nu in ultimul rand - sa vorbesti cu ei. Noi nu stim bulgareste, ei nu prea stiu englezeste, capitol la care, de altfel, si noi silabisim.
Baietii destepti stiu sa profite de regulile romanesti
Ca urmare, guvernul nu s-a speriat la ideea ca se vor duce romanii peste Dunare, sa-si inmatriculeze acolo masinile. "Isi dau cu dreptu-n stangu'" - si-o fi zis in barba domnul Boc.
Intre timp, ceea ce era normal sa se intample, s-a intamplat: pe internet au aparut puzderie de societati, cu acte in regula, plus tot felul de particulari pe cont propriu, care se ofera sa te inmatriculeze in Bulgaria, cat ai zice peste.
Platesti taxele bulgaresti, platesti comisionul firmei, plus cheltuielile de deplasare si tot ramai cu un castig frumusel, fata de cat ai plati in Romania, stand la cozi in acest sop.
Singura diferenta este ca, in loc sa sa-ti incaseze taxele fiscul romanesc, le incaseaza cel bulgaresc, fara coada.
Unele firme se lauda ca au inmatriculat pana acum cateva sute de masini si toate sunt pregatite sa inmatriculeze mai multe mii de aici incolo, daca guvernul continua sa le ofere pe tava asemenea oportunitate neasteptata.
Sunt avantaje pe toata linia
Avantajele inmatricularii in Bulgaria le aflam chiar din site-urile cu pricina, dar si din site-urile serviciilor de circulatie din Bulgarie - pentru cine se descurca in aceasta limba. Urmatoarele impozite si taxe sunt mai mici la ei decat la noi:
1. Taxa de poluare
2. Norma de poluare
3. Impozitul annual
4. Asigurare
5. ITP
6. Cartea verde
7. Rovigneta (pentru unele tipuri de masini)
Ce servicii ofera firmele intermediare?
Multimea serviciilor confirma ca treaba nu-i usoara si ca e hazardat sa incerci pe cont propriu. Fireste, serviciile nu sunt toate la fel. Fiecare firma isi prezinta ofertele cat mai tentant. Urmatoarele insa nu lipsesc din nici una:
Intocmirea actelor necesare Inmatricularii la PL - KAT (Politia Bulgara).
Intocmirea actelor de vanzare - cumparare si a procurii (inclusiv legalizarea notariala si traducerea lor).
Incheierea politei de asigurare.
Obtinerea certificatului ECO.
Transportul autoturismelor sau autoutilitarelor cu numere provizorii sau avand numerele de inmatriculare expirate.
Reinnoirea politei de asigurare si a Certificatului ITP la PL - KAT (Politia Bulgara) - cand acestea expira.
Insotirea in Bulgarea a proprietarului masinii pe toata perioada desfasurarii formalitatilor de inmatriculare.
Insotirea proprietarului si indrumare la: Intocmirea actelor notariale, traducerea actelor si documentelor necesare Inmatricularii.
Insotirea proprietarului la intoarcerea catre Romania -- pina in Constanta
Cu ce s-a ales fiecare participant la acest teatru:
* Automobilistul s-a ales cu o economie.
* Firma intermediara s-a ales cu comisionul, atat la inmatriculare, cat si la plata impozitelor pe parcurs.
* Guvernul s-a ales cu impozitele pe care nu le-a mai incasat deloc, ca urmare a masurilor luate pentru cresterea incasasrilor la buget.
* Bulgarilor le-au crescut incasarile la buget, fara sa faca ei vreun efort. L-am facut noi singuri