Volkswagen testează parbrizul anti-îngheţ şi anti-ceaţă
De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 10.11.2010 Printeaza Comenteaza Trimite pe: ..Cercetătorii Volkswagen pretind că vor reuşi să facă primul parbriz din lume pe care nu se va depune gheaţa. Secretul: un aliaj ultra-subţire şi transparent de oxid de iridiu îmbogăţit cu staniu.
zoom Inginerii Volkswagen au anunţat că testează un nou sistem de realizare al parbrizelor împreună cu cei de la Institutul Fraunhofer pentru Tehnologia Suprafeţelor care va revoluţiona parbrizele. Potrivit celor de la Volkswagen, noul lor parbriz va fi acoperit cu un aliaj special de oxid de iridiu şi oxid de staniu care formează un strat transparent care împiedică atingerea punctului de condensare. Respectivul tratament se numeşte strat cu emisivitate termală redusă şi este aplicat la exteriorul parbrizului. Graţie stratului respectiv, căldura reţinută de parbriz nu se va deplasa în sus prin radiaţie, lucru care va împiedica îngheţarea particulelor de apă de pe parbriz.
În mod evident, sistemul nu poate împiedica total formarea gheţii sau a condensului, dar poate să reducă semnificativ probabilitatea întâlnirii acestor factori. Aliajul respectiv nu este nou în chimie sau în industrie, acesta fiind folosit deja pentru învelişul transparent şi conductiv al LCD-urilor şi al altor afişaje utilizate în IT şi nu numai. Cei de la Volkswagen ar fi primii care ar introduce acest aliaj în lumea auto, după ce vor rezolva anumite probleme tehnice şi problema costurilor. Odată introdus de un producător OEM, industria aftermarket ar putea prelua această tehnologie pentru a sprijini modelele ieşite din fabricaţie.
Principala problemă pe moment este legată de interferenţele radio provocate de acest sistem. Practic, avem o mare folie de staniu în locul în care se află parbrizul, iar acest lucru duce la probleme cu radioul şi dificultăţi la recepţia semnalului mobil. În mod evident, utilizarea unui detector de radar montat pe parbriz ar fi şi ea imposibilă, la fel cum ar fi şi folosirea unui GPS, spre exemplu. Cei de la Mercedes-Benz au avut o problemă similară cu sistemul Distronic plus, care perturba folosirea detectoarelor de radar.
Via | Carscoop