Îmi povestea cineva care lucrează tot in domeniul auto, în analiza, studiul si reducerile costurilor în construcția de autoturisme si auto că dacă un element de fier, poate fi îndoită o singură dată în loc de de două ori și asta aduce o reducere de costuri de 3-5 cenți, atunci vor face această modificare și vor cere furnizorului de elemente constructive un discount de 3-5 cenți per bucată. Astfel o nervură în plus pe capotă, o îndoitură în plus pe tablă, înseamnă de obicei o presă în plus de cumpărat, de pus la muncă, costuri cu mentenanța matrițelor si operatorilor. Dacă se poate găsi ceva de eliminat, obligatorie va fi eliminat din faza de proiectare, sau ulterior. Așa că îmi închipui că industria auto a negociat la sânge prețul fiecărei componente electronice, microcipuri, semiconductori cu producătorii acestora. Cei din auto n-au plătit suficient ca să-și faca sau rezerve capacitatea de producție necesară pentru sem .II 2021, 2022, iar producătorii de semiconductoare au luat comenzi de la alți clienți, gen TV, electrocasnice, Moulinex probabil plătește mai bine decât Honda, cine știe. De aici , durata de 6-9 luni asteptare, calitatea indoielnica, erorile dese mai ales pe domeniul electric-electronic.
S-auzim numai de bine!