Am citit si eu despre producatorul de cablaje ... si n-am putut sa nu ma gandesc la niste chestii
, care sper sa fie doar in mintea mea bolnava.
Oficial si cu durere-n suflet, producatorul de cablaje declara sforaitor ca s-a miscorat cererea pe pietele unde vindeau produsele respective si ca si alti producatori sunt in situatii similare, deci nu se mai justifica activitatea.
In acelasi timp insa, fara mare tam-tam, acelasi productor se pare ca mareste operatiunile si capacitatile de productie (2 la numar daca nu ma-nsel) din Transilvania. Nu mai gasesc unde-am citit, insa la momentul stirii despre Mioveni (inchidere) si Pitesti (diminuare) am cautat sa vad ce-i cu compania asta; si am gasit si declaratiile despre celelalte facilitati.
Evident ca exista multiple motive; in primul rand e chestie elementara de logistica si costuri. Acolo sunt mai aproape de Europa; si in conditiile in care 'Regatul' continua cu indarjire si in mod de neinteles sa fie deconetcat ... e "grele" pentru orice business care are nevoie de iesire din tara. Dar nici Transilvania nu sta bine logistic, decat daca facilitatile sunt foarte aproape de granita de vest. Apoi, mai e posibil si ca acolo sa fie forta de munca mai disciplinata si mediu de afaceri mai serios ... si deci mai atractiv. Producatorul e german, by the way.
Pe de alta parte insa, nu pot sa nu ma-ntreb ... or mai sti astia si alte chestii pe care noi nu le stim, inca? Se pun la adapost pentru viitor
??