E pe dracu'. Proiecte d-astea se fac de prin 2000, mai erau unii prin Poli de umplusera o Dacie Nova cu baterii de electrocar si "gata masina electrica", dupa aia unii c-o Solenza si baterii de masina... acum avem LiPo si mai castigam la greutate, dar conceptul e acelasi.
Primo: e aberant sa folosesti cutie de viteze si ambreiaj pe un motor electric, care se poate controla electronic mult mai precis si eficient.
Secundo: daca nu faci franare regenerativa, consumi aiurea energia.
Terzo: a devenit destul de usor sa faci "o chestie electrica" pe roti in ziua de azi, mai ales cand China iti livreaza la usa toate componentele si mai tre' sa le asamblezi. Problema este in partea de stocare: nu poti sa incarci acumulatorii pe-atat de repede pe cat faci plinul; acumulatorii sunt grei si departe de densitatea energetica echivalenta a benzinei/motorinei; pe ger poa' sa-ti scada autonomia si
la jumate, ceea ce e cam nasol (cui ii convine sa stie c-are plinu' facut si cand pune contactul sa ii arate fiftylasuta?
)
Batalia este pe acumulare/stocare, cine-o sa scoata un mare breakthrough va fi miliardar in trei luni. In dinari kuweitieni chiar
iar daca ies
astia, bancul cu "pipi in rezervor" o sa devina realitate.