Autor Subiect: DRL - ce este si cum se foloseste  (Citit de 8509 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

DRL - ce este si cum se foloseste
« : 23.Iun.2010, 01:45:48 p.m. »
Daca tot am adus vorba aici despre DRL ... m-am gindit sa initiez un topic pe aceasta tema (de fapt o sa fac un copy / paste de pe un alt forum - nu se pune problema de copyright pt. ca textul imi apartine):

Pina acum ceva vreme stiam ca daca o masina are DRL (daytime running light) inseamna ca "se aprinde faza scurta cind pornesti motoru' si se stinge la oprirea acestuia, "butonu" de lumini fiind pe pozitia 0"
E drept ca mai vedeam cite un DRL din asta... da' il consideram "chinezarie" ...

Da' am vazut ca si firme imho serioase au in lista de produse asemenea DRL-uri (de ex. astia) iar unele masini (ex. Skoda Yeti) au OEM "lampi" separate pt. DRL. In plus, am mai vazut si poza de mai jos in care se arata ca DRL-ul "bate" aproape complet diferit de "faza scurta":



Deci se pare ca DRL nu este ceea ce credeam eu initial ... ma rog, in CAPITOLUL V, Art.44. din OUG 195/2002 se spune ca "(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire." - deci practic se foloseste faza scurta pe post de DRL ...

Avind in vedere cele de mai sus, urmatoarele aliniate din aceeasi OUG:

CAPITOLUL VII

Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate.

Art.112. – (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri:
d) vehiculul circulă cu defecţiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate;

precum si faptul ca habar n-am ce se intelege prin omologat / neomologat in acest act normativ ... rog sa va dati cu parerea despre ce si cum trebuie / nu trebuie sa faci daca vrei sa montezi un DRL pe masina si in acelasi timp sa respecti legea din Ro.
« Ultima Modificare: 23.Iun.2010, 01:47:40 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #1 : 25.Iun.2010, 02:43:34 a.m. »
Pai, zic eu, intai ar trebui sa cauti definitia pentru ce e aia omologat/neomologat. Pe urmaaaaaa, afli cum poti sa-ti omologhezi DRL-ul instalat pe masina. Si uite asa intri in legalitate. Parerea mea....






Var. 2: iti pui DRL pe masina si gata. Dreaq o sa stie ca nu-i din fabrica/omologat!?!?!?!? Mai precis spus: cum crezi ca va putea organu' sa probeze instant neomologarea DRL-ului tau? In fond nu modifici calitatea luminii (HID etc) ci introduci o automatizare pe care, culmea, unii (:P) o au din fabrica...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline miocrl

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #2 : 25.Iun.2010, 01:30:53 p.m. »
DLR(daytime...)- eu inteleg ca exista un sistem separat folosit doar pe timp de zi nu?

logica mea ar fi ca un astfel de sistem are un senzor care sa stie cand e ziua si cand e noapte, sa aprinda farurile normale cand e noapte si cele DLR cand e ziua iar DLR sa fie o lumina mai spaba sau cu consum mai mic astfel incat sa nu poata politia sa spuna ca nu ai farurile aprinse, dar nici sa nu folosesti becurile normale astfel incat sa irosesti energia aiurea pe timp de zi.

Eu nu am faruri de ceata. In locul lor pun "DLR" adica niste leduri cu o luminozitate puternica astfel incat sa ma fac vizibil si ziua.

S-ar putea ca termenul de DLR sa nu fie asociat deloc cu salvarea energiei farurilor ci doar cu aprinderea atuomata a farurilor daca asa spune legea.

Din ce am citit pe aici, la sx4 cam varianta a 2-a e. :(

Offline BXXENL

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #3 : 25.Iun.2010, 01:57:09 p.m. »
Pai stiam ca la masinile serioase, DLR era faza scurta la intensitate mai mica.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #4 : 25.Iun.2010, 02:24:41 p.m. »
Nu.Becul DRL e separat de cel de faza scurta/lunga.
La masinile cu DRL din fabrica ai si buton cu care sa le stingi,chiar si ziua.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline Laurentiu

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #5 : 25.Iun.2010, 02:37:04 p.m. »
A daytime running lamp (DRL, also daylight running lamp or daytime running light) is an automotive lighting (Automobile Safety) device on the front of a roadgoing motor vehicle, installed in pairs, automatically switched on when the vehicle is moving forward, emitting white, yellow, or amber light to increase the conspicuity of the vehicle during daylight conditions. DRLs might have been first seriously proposed in 1961 in the USA, in response to Texas Governor Price Daniels' drive-safely campaign.[1]
Continuare la: http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

La noi e posibil sa fii amendat (esti la mina oricarui politist de la rutiera in functie de cum percepe el intensitatea luminii) pt folosirea "luminilor de pozitie" in deplasare ori folosirea incorecta a proiectoarelor de ceata.

« Ultima Modificare: 25.Iun.2010, 02:39:25 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #6 : 26.Iun.2010, 11:36:36 a.m. »
DRL este, ca principiu, un sistem de siguranta pentru sporirea vizibilitatii autovehiculului pe sosea inclusiv in timpul zilei. Pe acest principiu bineinteles ca vor putea exista nenumarate variante (din fabrica sau aftermarket) constructive si functionale (cu lampi separate sau nu, cu senzori sau fara etc). Sistemul "din fabrica" de la SX4 e realizat pe modelul "aprinde faza scurta la pornirea motorului" :).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #7 : 26.Iun.2010, 01:24:28 p.m. »
Sistemul "din fabrica" de la SX4 e realizat pe modelul "aprinde faza scurta la pornirea motorului" :).
Pacat ca asa ceva nu este si monitorizat pe bord de aprinderea unei lampi (vizibile).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline unde

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #8 : 03.Feb.2011, 09:48:19 a.m. »
 O poveste interesanta gasiti aici: http://www.lightsout.org/story.html (mersi rexkroki pt link).
 Pe scurt constructorii americani au profitat de legislatia din tarile nordice (unde iarna ziua poate avea si 3 ore) si au minarit statisticile pentru a arata ca aceste lumini imbunatatesc securitatea rutiera. Numai ca din cauza intensitatii luminoase mari efectul poate fi exact contrar.
 Deci, de ce ti-ai pune asa ceva pe masina? In afara de faptul ca orgoliul personal e gidilat pentru ca masina arata "cool"?
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline adrian_r5

Re: DRL - ce este si cum se foloseste
« Răspuns #9 : 03.Feb.2011, 10:08:14 a.m. »
Din articol, printre altele, mie-mi place partea asta:

9. DRLs are insulting to our intelligence. DRL proponents assume that drivers are not intelligent enough to know when to turn on their lights.

... mai ales ca vine dintr-o tara in care majoritatea masinilor au cutie de viteze automata  >:) >:) >:)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: