0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Asa ca m-am lamurit: in ianuarie 2019 pretul a fost de 5,09 lei/l, iar acum, in aprilie 2019, pretul este de 5,69 lei/l.Au redus iarasi productia mondiala de petrol?
Salutare,Nu este neapărat vorba de creșterea cererii cât de lăcomia celor care ne vând produsele petroliere, bineînțeles cu acceptul statului român.Gândiți-vă că dacă azi crește prețul barilului de petrol, practic acesta ajunge să fie vândut la pompă în circa 3-4 săptămâni.Cu toate acestea constați că prețul la pompă crește imediat deși sunt vândute produse petroliere care provin dintr-o ecuația cu o lună în urmă. Nici creșterea prețului invocată ca urmare a devalorizării monedei naționale în raport cu valutele de referință nu prea e ok pentru că ea ar trebui să fie resimțită în costuri abia după o lună. Practic "benzinarii" speculează orice pentru scumpirea benzinei/motorinei ca să-și maximizeze profiturile. Statul la rândul său are numai de câștigat dacă ne gândim numai la cât reprezintă procentul accizelor în prețul final.
Mai mult de jumătate din prețul unui litru de benzină reprezintă taxe, care sunt vărsate de marii jucători de pe piața românească în conturile statului. Practic fără aceste taxe: TVA, accize, supra-acciza un litru de benzina ar costa DOAR 2,90 lei, conform datelor Oil Bulletin. Un litru de motorină fără taxe ar costa 3,11 lei.
Preţul mediu, era, la pompele din România, de 4,67 lei litrul pentru benzină, şi de 4,58 de lei litrul pentru motorină, la data de 15 mai, potrivit ultimelor date ale Oil Bulletin, serviciul de monizorizare al pieţei carburanţilot. Calculat în euro, avem cel mai mic preţ al benzinei din UE, şi al doilea cel mai mic preţ al motorinei, după Luxemburg. Ponderea taxelor în preţul final al carburanţilor este, la noi, de 51% pentru benzină şi 49% pentru motorină. Cele mai mici procente din UE, alături de Bulgaria, şi mult sub media ponderată la nivelul UE: 63% la benzină şi 58% la motorină. La această situaţia s-a ajuns şi după reducerea accizei, cu 7 eurocenţi pe litru, fosta supraacciză din care statul român voia să construiască autostrăzi, care a intrat în vigoare la începutul acestui an.
10% (additional 12.9% by the employee for social security contributions, i.e. health insurance, pension and unemployment fund); and additional 17.9% by the employer for various social security contributions)