Tipul de asistare nu tine de fabricant (si cred ca nici de tipul de asistare - electric/hidraulic.). Toti producatorii au, nu numai VAG.
Asistarea/servo variabila vine cu ceva costuri suplimentare ... si de-aia nu prea apare in clasa mica, mai ales pe budget cars. Desi acum cred ca majoritatea modelelor noi din clasa mica s-ar putea sa vina si cu asa ceva.
Se pare ca Swift-ul are asistare simpla. Am condus pentru cateva saptamani unul si ... nu-mi aduc aminte sa fi fost altfel. Nu-i nici o problema in asta. Atat a pus Suzuki pe el ca sa il scoata in plaja de pret pe care o stim. Sistemul isi face foarte bine treaba.
SX-ul by the way ... tot servo simplu are. Cel putin asta pot sa zic, dupa un an si ceva de condus. N-am simtit nici un feedback la viteze mari.
Megane 2, pentru ca s-a pomenit mai sus, are si chiar se simte diferenta (poate nu toate versiunile, nu stiu exact). Chiar mi s-a parut exagerat. Adica la viteza mare e corect de tare, dar la viteza mica ... foarte foarte mult asistat. Masina de femeie, scuzati expresia