Autor Subiect: Curiozitati SX4  (Citit de 33766 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #30 : 11.Ian.2011, 10:41:08 a.m. »
  Postez aici pentru ca e o curiozitate. Am un SX4 de 1 luna si cand l-am luat in prospectul de la "suzuki.ro" scria ca ar avea cutia de viteze CVV-T. E ADEVARAT? Multumesc. :-?
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline hugbear

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #31 : 11.Ian.2011, 07:56:17 p.m. »
Chiar ca e o curiozitate!  :P

CVVT este o modalitate de a controla timpii de admisie/evacuare pentru supapele cilindrilor; deci nu e o proprietate a cutiei de viteze.

Exista un tip de transmisie cu acronim similar, dar este CVT, adica transmisie cu variatie continua.

Cele doua nici nu se implica nici nu se exclud; adica e foarte posibil sa ai motor CVVT si cutie CVT. Daca in prospectul de la SR scrie exact ce-ai zis tu acolo, sunt si eu curios ce-or fi vrut sa zica :D

L.E.: Motorul M16A e cel cu 16 valve, deci sigur(*) e VVT. Din ce stiu eu modelele cu cutie automata de la noi folosesc deocamdata alt principiu, deci aproape sigur cutia NU e CVT (daca ai cutie manuala nici nu mai incape discutie...).

L.L.E.: CVV-T :D sau nu, sa-l stapanesti sanatos, ca merita!  :good:

L.L.L.E.:
(*) Erata
« Ultima Modificare: 11.Ian.2011, 10:30:15 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #32 : 11.Ian.2011, 08:19:51 p.m. »
L.E.: Motorul M16A e cel cu 16 valve, deci sigur e VVT.
Motorul M15A, cite supape are ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #33 : 11.Ian.2011, 08:45:02 p.m. »
L.E.: Motorul M16A e cel cu 16 valve, deci sigur e VVT. Din ce stiu eu modelele cu cutie automata de la noi folosesc deocamdata alt principiu, deci aproape sigur cutia NU e CVT (daca ai cutie manuala nici nu mai incape discutie...).

   Probabil ca se referea la motor si nu am retinut eu-nu mai am brosura,era imprumutata. Totusi care este diferenta intre CVT si un motor normal? Masina mea este 1.6 4x4 ESP full.

L.L.E.: CVV-T :D sau nu, sa-l stapanesti sanatos, ca merita!  :good:
[/quote]

 Multumesc frumos( citam de la HUGBEAR dar cred ca nu am marcat bine textul,scuze)
« Ultima Modificare: 11.Ian.2011, 08:47:54 p.m. de vali22 »
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline shpeedy

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #34 : 11.Ian.2011, 09:12:43 p.m. »
Uite aici un filmulet sa vezi ce inseamna motorul cu VVT:



@Laurentiu: din cate am gasit, toata seria M de la Suzuki are 16 supape - http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_M_engine
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #35 : 11.Ian.2011, 09:16:36 p.m. »
 Merci shpeedy dar explica-mi ,te rog, asa, mai "babeste"!!
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline hugbear

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #36 : 11.Ian.2011, 09:44:14 p.m. »
Mai babeste: la motorul clasic, fiecare cilindru are doua supape, una pentru admisia amestecului si una pentru evacuarea reziduurilor. Ele se deschid comandate de arborele cu came, la timpi ficsi (mai mult sau mai putin :)) in decursul unui ciclu. La VVT-i exista 4 supape per cilindru, doua pentru admisie si doua pentru evacuare. comenzile sunt separate, astfel ca cele doua supape dintr-o pereche (de admisie de exemplu) pot fi deschise/inchise individual, la diferente temporale variabile (in cazul CVVT, aceasta diferenta poate varia continu). La ce e buna toata "complicatoria" asta? La optimizarea aportului de carburant/evacuarii reziduurilor pe durata ciclului, ducand atat la scaderea consumuui per total cat si la extinderea gamei de turatii in care e disponibil un cuplu ridicat.

Suficient de babeste? :D

P.S. Expresia "Motorul CVT" poate crea confuzii. Cand te referi la motor zi-i VVT (faptul ca este Continuu e un detaliu), CVT fiind folosit pentru transmisie. Asa s-au consacrat termenii in uz...
« Ultima Modificare: 11.Ian.2011, 09:48:21 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #37 : 11.Ian.2011, 10:03:59 p.m. »
L.E.: Motorul M16A e cel cu 16 valve, deci sigur e VVT.
Faptu' ca are 16 valve nu implica "sigur e VVT"  >:)

Motorul M15A, cite supape are ?
Tot 16 ... da' nu e VVT  ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline shpeedy

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #38 : 11.Ian.2011, 10:21:57 p.m. »
Ok, o sa incerc sa explic (sper sa-mi si iasa).

Daca stii cum functioneaza un motor, diferenta dintre unul clasic si un VVT (cu variatiunile VVTi, CVVT, Dual-VVT-i sau VTEC) consta in deschiderea supapelor (de admisie si evacuare), care la un motor clasic este fixa pe toata plaja de turatii (fiind antrenata de axul cu came), pe cand la un VVT aceasta deschidere (si inchidere) este variabila functie de turatia motorului (fiind controlata de un al doilea ax cu came la turatii inalte).

LE: @hugbear - o mica observatie: nu toate motoarele cu 4/5 supape per cilindru sunt VVT.

la motorul clasic, fiecare cilindru are doua supape, una pentru admisia amestecului si una pentru evacuarea reziduurilor
 
« Ultima Modificare: 11.Ian.2011, 10:27:49 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline hugbear

Re: Curiozitati SX4
« Răspuns #39 : 11.Ian.2011, 10:25:15 p.m. »
Faptu' ca are 16 valve nu implica "sigur e VVT"  >:)
Corect, my bad!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon