Autor Subiect: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE  (Citit de 6428 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rf52lor

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
    • Jud. Calarasi
Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #40 : 25.Mar.2024, 09:49:26 a.m. »
Nu stiu de unde aveti ideile astea , motorul merge perfect , fara zgomote , am vrut doar sa stiu daca e normal turatia aia la rece , ca nu am mai avut marca asta de masina si nici nu am mai intalnit vreo masina sa tina turatia cu motor rece la 1500 si de aceea am intrebat , crezand ca e o problema , nu fac modificari si nici nu aveam de gand , dar oricum nu e treaba cuiva ce fac eu cu masina mea ...cata ironie pe forumul asta !!!
  • Suzuki SX4 1,6 4X4 120CP M16A
 

Offline ntire2000

Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #41 : 25.Mar.2024, 10:07:42 a.m. »
Scuza-mi impertinenta.

Eu zic sa mai citesti înca o data titlul topicului, ca doar tu l-ai initiat/postat, nu mama.

Când postezi ceva gen "turatie prea mare la pornire la rece" ma gândesc ca ai totusi o idee despre care e turatia normala a motorului la pornirea la rece.
Ca altfel nu dai cu presupusul ca e prea mare sau prea mica, nu-i asa?!?  B-)

PS: si tot tu te mai ratoiesti la noi, dupa ce ca am avut totusi amabilitatea sa-ti explicam niste chestii  ..... tâna mare avea o vorba .... si nestiutor si ciufut.....
PS2: si tata gugal zice asa ..... multe face la fel.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #42 : 25.Mar.2024, 10:20:41 a.m. »
Mai exista un topic similar in aria Probleme tehnice. L-am unit cu cel creat de tine.
Dupa cum se vede e normal ce face masina ta, ca si ale noastre, de altfel.
Primul telefon la service dupa ce mi-am cumparat masina a fost sa intreb despre aceasta problema. M-a linistit directorul de service.
« Ultima Modificare: 25.Mar.2024, 10:34:41 a.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Laurentiu

Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #43 : 25.Mar.2024, 10:23:43 a.m. »
Se poate cumva din tester sa se reduca putin turatia in relanti ...
Modificarea turatiei la pornirea unui motor rece se poate face doar la masinile cu soc manual insa motorul va avea un mers neregulat. Raportul aer-benzina se face in functie de temperatura motorului. La Dacia 1100 dotata cu carburator original SOLEX, aveam soc automat ce se regla cu ajutorul unui bimetal aflat in interiorul circuitului de racire al motorului ce actiona clapetele de acceleratie si soc printr-un sistem de pirghii, .
« Ultima Modificare: 25.Mar.2024, 10:39:24 a.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rf52lor

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
    • Jud. Calarasi
Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #44 : 25.Mar.2024, 10:30:26 a.m. »
Multumesc gabineg  :good:
  • Suzuki SX4 1,6 4X4 120CP M16A
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #45 : 28.Mar.2024, 10:53:39 a.m. »
Turația mai ridicata la pornire are un scop foarte important: menținerea ungerii optime cu ulei mai vâscos comparat cu cel de după încălzirea motorului. Cum pompele sunt mecanice acționate de motor...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline rf52lor

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
    • Jud. Calarasi
Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #46 : 20.Apr.2024, 07:24:59 p.m. »
Da, inteleg aspectul asta , numai ca un motor rece tocmai pornit sa stea asa turat nu mi se pare tocmai ok , oricum este prima masina cu problema asta pe care am vazut-o in 30 de ani de soferie si in comparatie cu toate masinile pe care le-am detinut si nu au fost putine ...Thanks.
  • Suzuki SX4 1,6 4X4 120CP M16A
 

Offline NicNic

Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #47 : 20.Apr.2024, 09:16:35 p.m. »
Turația mai ridicata la pornire are un scop foarte important: menținerea ungerii optime cu ulei mai vâscos comparat cu cel de după încălzirea motorului. Cum pompele sunt mecanice acționate de motor...

Nu are nicio legatura.
Un ulei mai vascos realizeaza o presiune mai mare in instalatia de ungere.
Cand ai uleiul prea subtire, atunci nu se realizeaza presiune corespunzatoare.
Cine a avut indicatoare de presiune a uleiului, stie foarte bine cum se intampla.

Turatia marita este din cauza gestiunii combustiei, motorul functionand cu un amestec mai bogat pentru a avea totusi un cuplu suficient, la relanti, ca sa poata fi folosita masina, sa nu iti dea in nas la prima apasare de pedale.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline rf52lor

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
    • Jud. Calarasi
Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #48 : 20.Apr.2024, 09:27:24 p.m. »
Cunosc tot ce spui , dar eu nu ma refeream la ungere , sau cum gestioneaza  ecu motorul , stiu asta , ma refeream la uzura motorului , a setului motor , din cauza turatiei marite la rece , crezi ca la 1000 de ture la rece motorul nu avea ungere ?  eu cred ca are , sau poate pompa de ulei nu e prea eficinta din nascare si poate de aceea au marit turatia socului la rece , oricum ar fi este ok. ca motor , cel putin al meu care are 280k. km si nu fura ulei  , deci sunt multumit , doar ca nemai avand o asiatica am crezut ca e o problema cu turatia la rece .Thanks..
  • Suzuki SX4 1,6 4X4 120CP M16A
 

Offline NicNic

Re: TURATIE CRESCUTA RELANTI LA PORNIRE
« Răspuns #49 : 21.Apr.2024, 01:45:23 a.m. »
Uzura motorului apropae ca este la fel, la turatii asa de apropiate, adica la 1500 versus 1000 rpm.
As spune chiar ca este ceva mai mica la 1500 rpm decat la 1000, cand ai motorul rece. Pentru ca uzura mai mare, la astfel de turatii, nu se realizeaza datorita vitezei de frecare cu care se misca piesele conjugate intre ele (adica direct proprortional cu turatia). Ci este mult mai importanta forta ce apare in lagare.
Pentru ca la rece, la1000 rpm, poti avea mult mai usor o functionare a motorului neregulata (aproape insesizabila pentru om), adica va fi cu mici detonatii, ca fac sa apara forte marite (presiuni de contact) in lagare. Pe cand la 1500 rpm, din cauza mersului mai echilibrat (mai rotund) se reduce mult din aparitia detonatiilor, adica se reduce si uzura in lagare.

Dar, ma repet, scaderea acestei uzuri este mult mai putin importanta, ca sa determine functionarea cu turatie marita la relanti.
Factorul determinant este ca motorul la rece, la turatii scazute, sa furnizeze un cuplu motor suficient pentru o functionare sigura si cat mai rotunda..

Deci, stai linistit ca asa e mai bine daca se intampla, sa merga cu 1400-1500 rpm la relanti, cand e rece motorul.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!