Autor Subiect: Campanie service - verificare gratuita  (Citit de 44508 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline tase33a

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #220 : 24.Iul.2013, 11:56:11 a.m. »
 :good:  sa-ti verifce gratuit (19 punce) e mult mai bine decat una verificare (dintre cele mentionate) contra cost. mersi gabineag
 

Offline Laurentiu

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #221 : 24.Iul.2013, 04:33:23 p.m. »
In perioada 29.07.2013 - 24.08.2013 va asteptam in service-urile autorizate Suzuki in vederea efectuarii unei verificari gratuite (in 19 puncte) la autoturismul dumneavoastra.
  12 din ele ar trebui sa se faca de catre sofer obligatoriu zilnic inaintea de plecarea in cursa. Marea majoritate sint verificari ochiometrice. Verificarile astea intra in categoria pentru "cei dotati cu permise auto".  :-))

Banale, banale, dar daca te duci si le ceri la service, te costa vreo 80-100 lei  ;)
Daca nu stii unde sa te uiti, platesti.  ;)
« Ultima Modificare: 24.Iul.2013, 04:35:31 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #222 : 24.Iul.2013, 05:10:14 p.m. »
  12 din ele ar trebui sa se faca de catre sofer obligatoriu zilnic inaintea de plecarea in cursa. Marea majoritate sint verificari ochiometrice.

Hai ca m-ai facut curios. Eu n-am gasit decat zece:
- nivel ulei motor - OK
- nivel antigel - OK
- nivel lichid frana - OK
- nivel electrolit - cum?
- nivel lichid spalator parbriz - daca il vezi, eu NU
- refrigerant A/C - cum?
- lumini si semnale - OK
- lamele stergatoare - OK
- presiune anvelope - OK, dar de obicei la vulcanizare/benzinarie
- adancimea profilului de anvelopa - daca stii dupa ce sa te uiti
- roti - daca stii dupa ce sa te uiti
- vopsea si caroserie - OK
- frana de mana - OK
- lampi de semnalizare - OK
- diuze spalator - OK
- sistem evacuare - cum?
- suspensii - cum?
- placute de frana - cum pana incep sa scartaie/sa nu mai tina/sa tina jos ?
- discuri de frana - cum pana incep sa bata/sa nu mai tina ?

Asta ca sa nu mai zic ca sunt destui oameni care nu au atat de dezvoltata latura tehnica, incat sa inteleaga dupa ce sa se uite...

Ba mai nou, lucrurile se complica si pentru operatiunile altadata simple - Analiză: schimbatul unui bec a ajuns la 90 de minute pentru unele modele moderne .
« Ultima Modificare: 24.Iul.2013, 05:18:44 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #223 : 24.Iul.2013, 05:26:37 p.m. »
Daca nu stii unde sa te uiti, platesti.  ;)

Fiecare trebuie sa traiasca din ceva. Daca o face din munca, e bine. Apreciez expertii, dar nu pe cei care se pricep la toate. Asta e paradoxul cunoasterii: cand esti incepator, stii cate putin din toate, cand esti expert, stii totul despre foarte putin.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #224 : 24.Iul.2013, 09:03:59 p.m. »
Eu n-am gasit decat zece:
- nivel electrolit - cum?
- nivel lichid spalator parbriz - daca il vezi, eu NU
- refrigerant A/C - cum?
- presiune anvelope - OK, dar de obicei la vulcanizare/benzinarie
- adancimea profilului de anvelopa - daca stii dupa ce sa te uiti
- roti - daca stii dupa ce sa te uiti
- sistem evacuare - cum?
- suspensii - cum?
- placute de frana - cum pana incep sa scartaie/sa nu mai tina/sa tina jos ?
- discuri de frana - cum pana incep sa bata/sa nu mai tina ?

Asta ca sa nu mai zic ca sunt destui oameni care nu au atat de dezvoltata latura tehnica, incat sa inteleaga dupa ce sa se uite.
In primul rind sa nu uitam ca este o VERIFICARE; adica functioneaza sau nu sau daca functioneaza in afara limitelor admise.

- orice baterie cu electrolit si intretinere are doua repere: min. si max. te uiti dupa ele si vezi unde se afla electrolitul.
- nivel lichid spalator parbriz - completezi pina da afara (e greu de gindit).
- refrigerent AC - observi daca "ingheata" sau nu. E greu de vazut si asta.
- presiune anvelope - in trusa fiecarui sofer trebuie sa existe un manometru si eventual o pompa de roti stiind ca roata de rezerva se tine la "pastrare" la o presiune mai mare decit cea de montaj iar in timp aceasta mai poate avea si scapari.
- nu se admite profil cu adincimea mai mica de 1.5 mm.
- roti - te uiti dupa lovituri si jocuri.
- evacuare - scapari de gaze prin SPARGEREA esapamentului (tobe, tevi, imbinari, catalizator etc). Pt cei neavizati, la un mers in relanti al motorului si astupind evacuarea finala, motorul trebuie sa se opreasca. Daca nu se opreste => pierderi care se pot vedea si la noxe (ITP).
- suspensii - te apesi pur si simplu pe aripi si vezi oscilatiile masinii si eventualele zgomote sau scirtiituri.
- placute frina - te uiti ori rintre spitele rotii la cele de aliaj ori demontezi roata la cele cu janta de tabla. Indiferent cum sint placutele (noi sau tocite), pedala trebuie sa-si pastreze cursa. Nu placutele fac cursa pedalei ci lichidul de frina.
- discuri de frina - cind pedala incepe sa bata sub talpa ce actioneaza pedala de frina fara ca ABSul sa intre in functie.

P.S. Ultimile doua sint intr-adevar ceva mai greu de verificat dar nu imposibil.

cand esti incepator, stii cate putin din toate, cand esti expert, stii totul despre foarte putin.
Cit priveste faza cu "latura tehnica" si  "cand esti expert, stii totul despre foarte putin" din cite stiu pt obtinerea permisului se cerea si un nivel minim de cunostinte (macar teoretice) de mecanica. Voi, l-ati luat pe bune sau ca si cei din Arges ? De aici imi si dau seama de intrebarile "a la Gaga" de pe forum. Unora le e greu sa citeasca pina si manualul de utilizare insa ce le poti face ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #225 : 24.Iul.2013, 10:10:34 p.m. »
@Laurentiu, m-ai invins! Nu are insa nicio legatura cu una dintre ultimele tale semnaturi de profil...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline shpeedy

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #226 : 24.Iul.2013, 11:24:54 p.m. »
Cit priveste faza cu "latura tehnica" si  "cand esti expert, stii totul despre foarte putin" din cite stiu pt obtinerea permisului se cerea si un nivel minim de cunostinte (macar teoretice) de mecanica. Voi, l-ati luat pe bune sau ca si cei din Arges ? De aici imi si dau seama de intrebarile "a la Gaga" de pe forum. Unora le e greu sa citeasca pina si manualul de utilizare insa ce le poti face ?

Laurentiu draga, mai ca-mi lipsesc vremurile cand dadeau Antenele/trustul Intact "material" la populatie sa "combata" in spatiul virtual...   ;)

Lasand la o parte tonul superior si usor batjocoritor detectat in afirmatia ta (si altele din ciclul "suprematia inginerilor" - oare daca erai avocat, toata lumea ar fi trebuit sa fie la fel ???), mi se pare de-a dreptul "amuzant" cum consideri normal ca un sofer cu acte in regula (inclusiv reprezentantele sexului frumos) sa fie un mic Aurel Persu, dar acceptabil sa nu semnalizeze schimbarea directiei de mers...

Fabuland putin, eu personal as prefera (si m-as simti mai in siguranta) sa ma stiu inconjurat in trafic de soferi cu permis de Finlanda, decat de niste ucenici intr-ale mecanicii... Tu ce parere ai ? 

PS1: hai sa te vad acu' cu smite-ul, ca stiu ca-ti place...  =))
PS2: apreciez topicul de informare initiat de gabineg.
« Ultima Modificare: 24.Iul.2013, 11:29:03 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Leutz

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #227 : 25.Iul.2013, 05:40:22 a.m. »
 :baston: Off-topic si tendinta de a devia discutia in plan personal.
Va rog pastrati discutia la obiect.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Laurentiu

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #228 : 25.Iul.2013, 09:11:16 a.m. »
mi se pare de-a dreptul "amuzant" cum consideri normal ca un sofer cu acte in regula (inclusiv reprezentantele sexului frumos) sa fie un mic Aurel Persu...

eu personal as prefera (si m-as simti mai in siguranta) sa ma stiu inconjurat in trafic de soferi cu permis de Finlanda, decat de niste ucenici intr-ale mecanicii... Tu ce parere ai ?

PS1: hai sa te vad acu' cu smite-ul, ca stiu ca-ti place...

PS2: apreciez topicul de informare initiat de gabineg.
Adevarul e ca-ti trebuie multa intelepciune (mult mai multa ca-n politica) in "special de inginer" ca sa poti face niste verificari uzuale la masina inainte de plecarea zilnica in cursa care de fapt si de drept tin de siguranta circulatiei. Oare forumul asta nu mai promoveaza respectarea legislatiei rutiere si conducerea preventiva decit in folosirea pe timp de zi a proiectoarelor de ceata in schimb se accepta depasirea pe linie continua, viteza peste limita legala etc ? In ceea ce priveste discutia despre semnalizarea directie de mers, daca nu ai inteles ce-am vrut sa spun, e treaba ta asa ca n-are rost sa mai deschid discutia cu cineva care poarta ochelari de cal si vede doar intr-o singura directie.

Ai avut niste nelamuriri cu privire la verificari; mi le-ai cerut si eu ti le-am dat dupa care ai inceput cu atacuri directe la persoana mea. Cine dintre noi e idiotul cel mai mare ? Si ca sa nu las loc la interpretari privind raspunsul, ti-l spun aici: EU, pt ca am preferat sa-ti raspund si sa-ti demonstrez ca aceste verificari (extrem de greu de efectuat pt unii) se pot face de catre un SIMPLU posesor de autovehicul si nu trebuie sa astepti o campanie GRATUITA (a se citi: pomana) pt a ti se spune ca trebuie sa-ti pui lichid in rezervorul de spalat parbrizul. Birjari sint multi pe sosele insa prea putini sint cei ce fac din condusul si intretinerea unei masini o arta. Pun pariu ca cel putin 50% din cei inregistrati pe forum habar n-au cum sa foloseasca "vasta" trusa de scule din dotarea masinii. Ma intreb ce se fac cind au ocazia sa faca o pana de cauciuc pe sosea ? Vor astepta sa opreasca o masina linga ei, sa coboare o "reprezentanta a sexului frumos" si sa le inlocuiasca roata de rezerva pt ca respectivul nu stie nici macar cum se pune un cric sub masina ?
Intrebare (retorica pt unii): trebuie sa fii croitor ca sa stii sa-ti cosi un nasture ?

Acum chiar iti voi da un "smite" ANUNTAT si te voi trece pe lista celor ignorati pe forum.  =)) De azi inainte, mesajele tale nu ma vor mai interesa si nici raspunsuri nu vei mai primi din partea mea.  :bye:

Nu m-am legat de topicul lu Gabi ci doar am incercat sa spun ca aceste verificari se pot face zilnic de catre proprietar sau sofer inainte de plecarea in cursa si tin in mare parte de siguranta circulatiei pe sosele. Nu trebuie sa astepti sa-ti vina vreun "expert" la poarta si sa-ti spuna ca nu-ti merg luminile pe frina, ca ai o roata dezumflata, ca-ti iese fum de peste tot, ca AC nu raceste si alte chestii minore dar care la un moment dat pot juca un rol important in siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic. Si cum toate belelele vin cind afara e vreme urita, nu-i mai bine sa previi (toate) necazurile cind vremea e buna ?

Acestea fiind zise, te las  :bye: si poate macar acum ai inteles ceva mai mult decit din "vremurile cand dadeau Antenele/trustul Intact "material" la populatie sa "combata" in spatiul virtual".  ;)  :)
« Ultima Modificare: 25.Iul.2013, 09:16:44 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Campanie de verificare gratuita in service august 2013
« Răspuns #229 : 25.Iul.2013, 10:00:39 a.m. »
Off-Topic:
@Laurentiu: Pe bune ??? Tot tu te simti atacat ? :-/

Uita-te putin la ce replica a ta ti-am raspuns si dup-aia mai mediteaza la cine pe cine ataca/priveste de sus... Puteai foarte simplu sa te opresti la PS daca intentiile iti erau atat de pasnice/pur educative...  :baston:

On-Topic: chiar daca multi dintre noi suntem capabili sa facem (multe din) respectivele verificare, consider ca e binevenita si o a doua verificare din partea unei parti avizate, mai ales daca nu te costa decat deplasarea pana la dealer...   

 

« Ultima Modificare: 25.Iul.2013, 10:10:52 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X