Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 14345 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabi males

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #90 : 26.Iul.2018, 01:08:33 p.m. »
Sincer, dupa 23 ani de condus, nu prea ma uit la indicatorul de schimbare a treptei...schimb dupa ureche, undeva intre 2200-2500 rotatii. Dar,uneori ( in traficul din Bucuresti), mai schimb si pe la 2000. Mmm...cand ies la drum cu ea...eeee...tare imi place! Atunci ma duc spre 2800-3000! Si cel mai mult imi place in depasiri cand retrogradez in treapta inferioara pentru plusul de putere!  ;) :D
  • Ex-Suzuki Baleno 1,2 GLX,acum Suzuki Vitara 1,4, allgrip,AT,luxus,2019
 
The following users thanked this post: enicky

Offline ulise

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #91 : 26.Iul.2018, 07:54:25 p.m. »
Mai ai o impartire - aspirat si turbo...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

In perioada de referinta, masinile 'de masa':
- benzina aspirat
- diesel 'simplu' si turbo.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #92 : 26.Iul.2018, 08:19:02 p.m. »
Sincer, dupa 23 ani de condus, nu prea ma uit la indicatorul de schimbare a treptei...schimb dupa ureche, undeva intre 2200-2500 rotatii. Dar,uneori ( in traficul din Bucuresti), mai schimb si pe la 2000. Mmm...cand ies la drum cu ea...eeee...tare imi place! Atunci ma duc spre 2800-3000! Si cel mai mult imi place in depasiri cand retrogradez in treapta inferioara pentru plusul de putere!  ;) :D

1)Noi avem acelasi motor K12C si am ajuns la concluzia ca avand cuplul Maxim la 4400 e bine de schimbat mult mai sus....3000-4000; daca schimbi la 2000 nu cade turatia pe la 1000?....cred ca se poate merge la 1000 dar numai din inertie in vederea opririi pe frana de motor, ca daca la 1000 apesi acceleratia cat de putin consumul creste la greu si nu vezi nicio crestere de viteza la masina, dimpotriva, se "infunda"....recunosc ca si mie mi-e f.f. greu sa-mi schimb obiceiurile, acum in ultima jumatate a vietii, dar trebuie sa ma obisnuiesc sa conduc mult mai turat decat pana acum. (Si sa omit sunetul motorului care ii pare chinuit).


Referitor la schimbatul "dupa ureche", de multe ori urechea te poate insela ori simturile omului pot fi depasite; dau un exemplu: In Aviatie, stiti ca si avioanele au parbriz, si o lunga perioada zborul se facea la vedere, apoi si dupa instrumentele de bord combinat cu vederea prin parbriz si ulterior s-a trecut la zborul total instrumental; e adevarat ca avioanele inca au parbrizul transparent si pilotii se pot uita prin el sa vada pista, zona, etc...dar, nu se recomanda decat de placere sau de urgenta cand sunt cazute instrumentele (dublate sau triplate)! De ce? pentru ca multi piloti in unele situatii se luau dupa simturile lor (de echilibru sau de vedere) in loc sa se ia dupa instrumente si prabuseau avionul; au fost multe cazuri mai ales la aviatia de vanatoare cand dupa antrenamente cu evolutii deosebite acrobatice, aparatul lor vestibular din ureche le spunea ca sunt paralel cu solul si chiar vedeau stele si credeau ca sunt luminite de pe pamant (si desi intrumentele spuneau ca sunt invers, cu rotile in sus) si au aterizat si s-au zdrobit de pamant. Practic au crezut mai mult in simturile lor decat in indicatiile instrumentelor de bord. Atunci s-a luat masura ca pilotii in scolarizare sa decoleze si sa aterizeze NUMAI dupa instrumente, astfel parbrizul si toate geamurile din cabina de comanda, inainte de decolare se astupa cu panouri negre si nu se vede nimic in afara pana la aterizare inclusiv.  Asa si condusul dupa ureche se pare ca este depasit, si trebuie sa schimbam vitezele dupa turometru....recunosc ca si mie mi-e greu sa ma obisnuiesc sa schimb la peste 4000 cand mi se pare ca urla motorul, dar asta zic toti tehnicienii si trebuie sa ma obisnuiec. Cred ca am scris toate cele de mai sus mai mult ca sa ma conving pe mine decat pe tine!:)..Cu stima!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline gabi males

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #93 : 26.Iul.2018, 09:16:53 p.m. »
Păi... în primul rând...conduc de plăcere și caut să mă bucur de mașinuța. Apoi, circulând zi de zi prin traficul bucureștean, mi-am adaptat puțin stilul la condițiile acestuia deci...destul de complicat să respecți recomandările indicatorului de bord. Nu spun că maniera mea de a schimba este perfecta dar...nimic nu este perfect. Prin urmare, cum spuneam, mă bucur de "balenuta" mea.
  • Ex-Suzuki Baleno 1,2 GLX,acum Suzuki Vitara 1,4, allgrip,AT,luxus,2019
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #94 : 26.Iul.2018, 10:11:35 p.m. »
Păi... în primul rând...conduc de plăcere și caut să mă bucur de mașinuța. Apoi, circulând zi de zi prin traficul bucureștean, mi-am adaptat puțin stilul la condițiile acestuia deci...destul de complicat să respecți recomandările indicatorului de bord. Nu spun că maniera mea de a schimba este perfecta dar...nimic nu este perfect. Prin urmare, cum spuneam, mă bucur de "balenuta" mea.

Ce bine de tine!...de ce zic asta?:

-pe traseele mele(in principal Stfean cel Mare la ce trafic este nu am cum sa ma bucur de condus (doar in afara in w/e)
-bine ca te poti bucura de "balenuta" (probabil ca esti holtei) ca eu ma bucur de "delfin" din an in paste; tocmai de asta ezit sa deschid un jurnal "2018 Swift 1.2 Passion" ca nu prea am ce scrie din experienta directa care este destul de rara!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #95 : 27.Iul.2018, 12:06:21 p.m. »
..... Apoi, circulând zi de zi prin traficul bucureștean, mi-am adaptat puțin stilul la condițiile acestuia deci...destul de complicat
-pe traseele mele(in principal Stfean cel Mare la ce trafic este nu am cum sa ma bucur de condus (doar in afara in w/e)
    Daca ma uit bine, amandoi exprimati acelasi lucru : traficul greu din Bucuresti, diferenta ar fi ca unul se bucura de masina, celalat nu !
  Cred ca s-a "turat" topicul asta la maxim si tot n-am aflat ....turatia optima la care se schimba vitezele ! #:-S
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #96 : 27.Iul.2018, 12:13:17 p.m. »
Optima pentru ce? Consum, performanta, poluare, confort, viata motorului?  :dknw:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #97 : 27.Iul.2018, 12:29:30 p.m. »
Optima pentru ce? Consum, performanta, poluare, confort, viata motorului?  :dknw:


Pai teoretic se stie turatia optima daca faci un mix din toate cele de mai sus si consideri si pretul platit pe masina versus ce obtii in schimb de la ea: este turatia de Moment Motor Maxim, varful curbei momentului (la mine este 4400 rot/min- motor K12C)....teoretic!....practic ar fi intre 3500 si  4000 ca sunt convins ca toti avem retineri la turatia teoretica ca ni se pare prea mare!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #98 : 27.Iul.2018, 12:29:41 p.m. »
Si pentru care motor... :wink:

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline jupanul1

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #99 : 27.Iul.2018, 01:42:12 p.m. »
Băbăeț, eu zic că e simplu - turația optimă e aia la care schimbă cutia AT. Ce mai tura-vura!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise