Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 14349 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline jupanul1

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #80 : 26.Iul.2018, 07:48:46 a.m. »
Dom'lor, ca să nu bătem apa-n piuă cu GSI ăsta, iată un mic extras din Regulamentul (UE) 65/2012, unde se reglementează ce și cum. Ah, credeați că producătorii auto, în marea lor mărinimie, au implementat benevol acest ”ajutor”? Hm...

Citat
2.1.  GSI trebuie să recomande schimbarea treptei de viteză în cazul în care consumul de carburant în treapta recomandată ar fi, conform estimării, mai mic decât cel curent, luând în considerare cerințele specificate la punctele 2.2 și 2.3.

2.2.   GSI trebuie conceput să promoveze, în condiții de conducere previzibile în mod rezonabil, un stil de conducere optim, la care consumul de carburant să fie cât mai redus cu putință. Principalul său obiectiv este de a reduce la minimum consumul de carburant al vehiculului atunci când conducătorul auto îi urmează indicațiile. Cu toate acestea, emisiile la țeava de eșapament reglementate nu trebuie să crească, atunci când indicațiile GSI sunt urmate, în mod disproporționat în raport cu situația inițială. În plus, conducerea cu respectarea recomandărilor GSI ar trebui să nu aibă niciun efect negativ asupra funcționării la timp a dispozitivelor pentru controlul poluării, cum sunt catalizatorii, după o pornire la rece. În acest scop producătorii de vehicule trebuie să pună la dispoziția autorității de omologare de tip documentația tehnică în care este descris impactul recomandărilor GSI asupra emisiilor la țeava de eșapament reglementate ale vehiculului, cel puțin pentru condiții de rulare la viteză constantă.

2.3.   Urmarea indicațiilor GSI nu trebuie să aibă ca efect compromiterea funcționării în condiții de siguranță a vehiculului; de exemplu trebuie împiedicate calarea motorului sau frâna de motor insuficientă ori cuplu insuficient al motorului în caz de necesar ridicat de putere.
(sursa)

Există și studii (vă las plăcerea să le găsiți singuri, fac totuși o excepție - atenție PDF) care spun ce economie de carburant se poate obține respectând. Unii zic că ar fi între 5% și 19%.

Eu aș concluziona așa - nu există mod de mers subturat, dacă respecți indicatorul de schimbare a vitezei. ”Sistemul” ține cont de toate cele, hai să ne bucurăm de autovehicule, că nici ele nu sunt eterne, până la urmă. Apropo - ceva feedback de la proprietarii de 1.6 AT? Că acolo se respectă, de regulă, ce zice GSI. Ei nu merg subturat? Cum li se pare?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline Myhay

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #81 : 26.Iul.2018, 09:24:20 a.m. »
Daca respecti GSI fara sa ramai in treapta urmator superioara la turatie fixa si accelerezi liniar si normal sa ajungi in treptele urmatoare nu cred ca se considera subturare.

Ex : merg cu viteza 2 si cand ma anunta GSI schimb a 3 si o sa cada sub 2000 rpm mai exact 1500 rpm dar eu avand loc si spatiu accelerez si trec mai departe in treptele superioare , continui drumul. Dar daca sunt tot intr a 3 a si este trafic si in 20-30-50 de metri am masini , semafor , coloana , nu o sa mai pot accelera sa ajung in urmatoarele trepte superioare si atunci ori franez ori raman o perioada in zona 1500 rpm sau sub aceasta pana retrogradez sau opresc. Mergand numai asa distante lungi , da , o consider subturare. Personal prefer sa o tin intr a 2 a la 2500-3000 rpm ( pe distante telativ scurte oricum) decat sa trec in a 3 a , sa o tin scurt timp la turatia mica pe care cade dupa ce am schimbat si imediat dupa sa reduc sau sa opresc.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline toma

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #82 : 26.Iul.2018, 09:42:05 a.m. »
Asa cum zpunea @jupanul1 GSI (gearshift indicator) te ajuta in principal sa eficientizezi consumul de combustibil. Fiecare isi conduce masina dupa preferinta - eu la motorul benzina aspirat, daca nu vorbim de mers in coloana cu 20km/h, prefer sa schimb peste 3500rpm iar in depasiri peste 4500-5000rpm. La Vitara, diesel, nu simt nevoia sa conduc asa turat, efortul este in sens opus: sa nu conduc subturat, deoarece motorul ofera cuplu mare inca de la turatii joase. Incerc ca in mod obisnuit sa nu scad sub 2000rpm.

Uite ce zice si manualul:


  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ulise

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #83 : 26.Iul.2018, 10:02:33 a.m. »
La masinile mai vechi( nu neaparat Suzuki, regulile sunt generale), fara computer sau cu computer simplu, schimbarea treptelor se efectueaza astfel:
- benzinare  - in plaja cuprinsa intre: 2500- 2800 turatii;
- motorinare- in plaja cuprinsa intre: 2200- 2500 turatii;

La generatiile mai noi, asistate mult de computer, avand ale cupluri, exista si alte plaje de valori, in care poti schimba treptele. Asa cum s-a mai scris, se consulta manualul.
Poti merge si turat, atata timp cat nu intri in zona rosie.
Cu specificatia ca la diesel, daca respecti segmentul de turatii recomandat, din cand in cand mai trebuie sa turezi, pentru a preveni infundarea filtrului- cum s-a mai scris dealtfel.

  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline shpeedy

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #84 : 26.Iul.2018, 10:36:47 a.m. »
Mai ai o impartire - aspirat si turbo...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #85 : 26.Iul.2018, 11:06:07 a.m. »
Deja sunt off topic
Fac si eu o remarca, depinde si de tipul de turbo
La suzuki turboul de generatie noua intra progresiv de la turatii mici, la cele vechi cum e saabul, intra exploziv de la 3500 rpm.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #86 : 26.Iul.2018, 11:08:39 a.m. »
  Pana la urma ne dam cu parerea toti, opinie generala ar fi ca nu e bine sa mergi "subturat", ca e sanatos pentru motor sa mergi cu el "turat", chiar daca consuma mai mult, sau iti vajaie urechile in cabina de zgomot, dar ca in oricare alta situatie, ar trebui sa avem trei optiuni : subturat, turat normal si turat(sau supraturat). Pentru ca mi se pare firesc sa existe si o zona de mijolc sau de normal as zice eu !
  Cel putin pana in prezent nu s-a discutat decat despre subturat si turat, fara a se defini ferm care sunt limitele celor doua zone.
   Eu unul inteleg prin "subturat" momentul in care motorul/masina incepe sa trepideze din cauza ca eu n-am accelerat destul !
  Asa cum spune @Myhay  de exemplu "o tin intr a 2 a la 2500-3000 rpm" in opinia mea este supraturat deja. Pana la urma eu, ca propietar de masina ce interes am ?
 Sa conduc corect masina astfel incat sa am si un consum normal si sa-i asigur o functionare in parametrii optimi !
Circulatia din oras(cu max.50km/h) iti permite sa conduci  orice masina cu motorizare intre 1000-1600cmc cu turatie de sch. trepte de max. 3000rot/min. Nu vad de ce ai accelera mai mult, oricum peste cateva sute de metri vei frana. Accelerand mai mult nu reusesti decat sa-ti ridici consumul si disconfortul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #87 : 26.Iul.2018, 11:11:52 a.m. »
La aspirat (sx4 clasic, swift) schimbam pe la 3000 rpm
La s-cross turbo pe la 2500 rpm
Nota nu vorbesc de depasiri la deal unde schimbam la 5000.
In 22 de ani de soferie nu am condus niciodata la consum, asa ca nu sunt un exemplu


  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #88 : 26.Iul.2018, 11:14:58 a.m. »
Tipul de turbo / compresor, eventual numarul de turbo (bi-/tri-/quadri-) sau chiar combinatia turbo+compresor (primul VW 1.4TSI 170cp)...

In 22 de ani de soferie nu am condus niciodata la consum...

:good: Pana la urma o viata avem...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #89 : 26.Iul.2018, 12:06:12 p.m. »
La s-cross turbo pe la 2500 rpm
Nota nu vorbesc de depasiri la deal unde schimbam la 5000.
   Tot in zona asta(chiar mai sus) schimb si eu(si nu e turbo), iar eu  am un mers sportiv, cat despre "consum"... se pare ca am talpa grea ! :)
Iar la deal eu schimb ori la baza, ori in varf. ca e de aIIa, ca e de aIIIa, asa urc.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip