Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 14350 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #70 : 25.Iul.2018, 06:47:56 p.m. »
 
Citat
deci cand apare sageata cred ca atunci trebuie sa obtii o turatie mai mare astfel incat dupa schimb sa nu fi subturat; nu stiu daca m-am facut bine inteles...una e turatia la care trebuie sa mergi si una este cea la care schimbi.
  Eu te-am inteles, dar hai s-o luam invers : marea majoritate(cred) schimba treptele cand turatia ajunge in zona 2500-3000 rot/min, deci I, II,III, IV. Presupunand ca merg prin oras, iti imaginezi ca la tr. aIVa n-o sa mergi cu 2500 sau 3000 rot/min, asta ar insemna sa am(nu mai spun cat) peste viteza legala. Adica voi rula cu 50-60km/h la o turatie pe undeva in jurul la 1500. Dar asta nu inseamna ca merg subturat !!!
   La deplasarea in extraurban este alt regim de condus, dar care cred ca nu intra acum in discutie.
   Deci cand la tr.III  sageata in sus apare,  inseamna ca indeplinesti(optim!) toate conditiile de trecere in tr.IV, atat de tuaratie cat si evident, de viteza !!!
    Nu scrie nicaieri(in manual) ca acea sageata se aprinde pt. a merge economic, sau pt. a nu polua, etc. Asta presupunem noi, sageata aceea are un rol ca sa zic asa educativ, te invata cum sa conduci tipul de masina respectiv !
    Iar ceea ce nu intelegem noi, este ca fiecare tip de masina are particularitatea ei si se conduce intr-un anumit fel, dupa cum este ea construita, nu facem comparatii intre marci chiar daca au aceleasi capacitate cilindrice. Sau facem comparatii, dar trebuie sa avem asteptari diferite.
   Si da, dupa parerea mea, constructorul trebuie sa-mi spuna cum se conduce modelul X de masina : mai turat/putin turat, tr.I este mai lunga/scurta, etc., etc. Parerea mea....
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #71 : 25.Iul.2018, 07:59:18 p.m. »
Nu stiu cum e la motorizarile cu benzina dar la mine (diesel) indicatorul de schimbare "in sus" a treptei de viteza se activeaza putin dupa 1500rpm. Eu zic ca e subturat.
Prefer sa schimb dupa 2000-2500rpm.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ...

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #72 : 25.Iul.2018, 09:13:23 p.m. »
Dacă vorbim de indicator, da, aș merge subturat și eu, dacă l-aș respecta întotdeauna. Dar nu o fac.
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #73 : 25.Iul.2018, 09:27:02 p.m. »
Nu stiu cum e la motorizarile cu benzina dar la mine (diesel) indicatorul de schimbare "in sus" a treptei de viteza se activeaza putin dupa 1500rpm. Eu zic ca e subturat.
Prefer sa schimb dupa 2000-2500rpm.

Asa cred si eu ca este corect! indicatorul arata ca ai atins o viteza la care poti schimba treapta si NU turatia la care trebuie sa schimbi!...turatia la care trebuie sa schimbi este cea de 2500 ca DUPA schimbarea treptei sa ai tot 1500 dar viteza mai mare....si tot asa; probabil la masina respectiva daca folosesti un mers perfect rectiliniu si constant are un consum optim la cele 1500 rot/min. Daca insa vrei sa accelerezi, degeaba apesi la 1500ca nu se intampla aproape nimic, decat cresterea consumului; insa altceva este daca vii de "sus" cu o turatie mare (moment si putere mai mare)  si schimbi treapta!....excedentul pune serios umarul la accelerarea masinii, costul fiind caderea turatie si intrarea intr-un regim constant care ideal ar fi sa fie mentinut.
Cam asa vad eu chestiunea, dar posibil sa ma insel sau sa omit alte detalii.


Obs. am un diesel vechi din 2002 Mondeo TDCI si are indicatoarele ergonomice pt regimul optim de viteza si turatie; adica cel mai mult ii place cand merge constant cu acele verticale(v=120 km/h si N=2000, parca in treapta 5....si la  1750 este inca economic, mai jos nu...)..acum sunt constructori care nu mai respecta regula cu optimul cand sunt acele indicatoarelor verticale. La Swift e total smantanita treaba...inca nu vad nicio regula!
« Ultima Modificare: 25.Iul.2018, 09:40:35 p.m. de Soimu »
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #74 : 25.Iul.2018, 10:11:36 p.m. »
Mergi cu ea normal, schimba la peste 3000 rpm si BUCURA-TE de ea
E masina nu bibelou, ai 7 ani garantie daca va crapa ceva.
O sa te obisnuiesti cu ea in 2000 km
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #75 : 25.Iul.2018, 10:17:03 p.m. »
 "indicatorul arata o viteza la care poti schimba treapta si NU turatia la care trebuie sa schimbi!...turatia la care trebuie sa schimbi este cea de 2500" = afirmatia este corecta dar scoti un element din ecuatie, anume turatia !
  Ce limba romana sa vorbesc sa ma fac inteles ! :)
  Cand ai ajuns la viteza x(sa zicem 40km/h) ai si o turatie y, 2000,2500, sau cat o fi, (ca doar nu s-a oprit motorul)  atunci apare sageata care iti arata ca poti schimba viteza ! Despre acel moment vorbesc, iar aceste 2 elemente sunt corelate si azi si maine, la aceeasi incarcare si treapta de viteza, masina va avea aceeasi viteza la turatia x, in aceleasi conditii de drum ! Sunt doua elemente care nu pot fi separate.
  Deci in seara asta la 60km/h, tr.IV,  turometrul era la 2000, dar sageata n-a aparut, deci rezulta ca nu-mi indica sa schimb tr.aVa. Ptr. a trece in aVa, trebuia sa mai accelerez. Probabil ca la 2500rot/min, care insemna probabil 80km/h ma atentiona ca pot schimba.
  Eu asa schimb treptele,  intre 2500-3000 in oras. In afara urc si mai sus uneori.
Practic toti spunem acelasi lucru, doar ca se exclude turatia din discutie, ceea ce nu se poate. :)
 
  @hippo de ce sa schimbe la peste 3000? Poate doar in "afara"!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #76 : 25.Iul.2018, 10:19:59 p.m. »
Ca sa traga un pic motorul asta lesinat 😂
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #77 : 25.Iul.2018, 11:01:28 p.m. »
La a mea la 2200-2300 RPM imi arata sageata cu treapta superioara. Nu o respect niciodata , ma duc lejer la 2500 maxim 3000 RPM si atunci schimb.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #78 : 25.Iul.2018, 11:09:18 p.m. »
Rosu e la 6000 rpm
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #79 : 25.Iul.2018, 11:42:54 p.m. »
Interesant ar fi si un grafic cu [,] curba cuplului -  la K12C maximul e de 118-120Nm/4,400rpm; din ce stiam, e bine sa schimbi in plaja de rpm in care cuplul e optim (70-80% din max). In cazul de fata, dusul motorului la peste 4,400rpm e cam degeaba din perspectiva acceleratiei (ajuta doar pentru viteza)...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim