Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 14353 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #50 : 03.Feb.2012, 11:39:45 a.m. »
Si fara nevasta .... :good:

LNV-Limitator Natural de Viteza
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #51 : 24.Iul.2018, 09:57:27 p.m. »
Scuze ca intervin in discutie, dar am si eu nevoie de o lamurire de la dl. Shpeedy, referitor la:


"- ii place sa fie turat - in caz contrar, in timp se infunda catalizatorul -> eroare P0420 -> sonda lambda;"

-practic ce inseamna asta?....cat sa fie turatia uzuala de mers in Bucuresti? (avem si noi in familie un Swift nou, adica mai mult sotia si mai putin eu  :( si inca nu prea stim cum trebuie sa procedam)....eu am incercat sa o invat sa aiba cam mereu in mers 3000, adica sa schimbe la 3500 ca sa nu-I cada ulterior sub 2500, si uneori sa nu se fereasca de 4000-4500 (4400 e turatia de moment motor maxim). Treaba este ca e cam greu in Bucuresti sa accelerezi cu peste 4000 ca iei viteza si vine imediat semaforul si trebuie sa franezi, astfel ajungi sa conduci si neeconomic si sa faci si impresie de "smucit"...asa ca vrei-nu-vrei tot ajungi sa conduci cam subturat (in afara orasului e altceva)....plus ca zgomotul motorului te face sa iei subconstient talpa de pe pedala si iar ajungi la subturare!


Deci care ar fi turatia de condus constat in oras si turatia la care schimbi in sus? (mentionez ca in bord apare o sagetica indicatoare in sus care zice sa schimbi, dar apare destul de devreme si la turatie mica...deci?


Multumesc pt. lamuriri!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #52 : 24.Iul.2018, 10:15:27 p.m. »
Eu nu am indicator de schimbare treapta (masina fiind MY2007), dar - din experienta cu astfel de indicatoare - acestea favorizeaza un mers subturat, mers ce - in timp - o favoriza el consumul de combustibil, dar poate avea efecte perverse asupra supapelor si/sau catalizatorului.

Daca se conduce (se schimba) peste 2,500rpm e bine; dar problema cu sensibilitatea la turatie scazuta stiu ca era la generatia mea de Swift (pre-2010), nu si la cele ulterioare...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #53 : 24.Iul.2018, 10:22:21 p.m. »
Confirm pentru modelul anterior
Am schimbat sonda si am curatat clapeta de acceleratie la 50000 km cu prima eroare aparuta la 30000 km (sotia a avut un swift 1.3 benzina, 2007)
Nu pune benzina dubioasa si alearga masina, cred ca un drum pe luna e suficient
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #54 : 24.Iul.2018, 10:59:50 p.m. »
Pai modelul actual e si mai "turat"....e bine de stiut chestia cu mersul la turatie mare ca in timp mi-am facut reflexe de condus motorinar unde turatiile sunt ceva mai mici si motorul nu merge "tahicardic".


Teoretic ar trebui ca Swiftul sa fie condus la turatia de moment motor maxim(4400), adica sa schimbi pe la 5000, sa nu cazi sub 4000,l dar sa-l vad eu pe ala care face asa !!!....obisnuintele zic ca e cam multicel, si 50% sunt convins ca nu e, dar ce ma fac cu restul de 50%?....


Nu. nu pun benzina de la no-name(numai premium si numai de la MOL si eventual OMW)...si o sa facem macar un drum/luna pe autostrada sa vada si masinutza 5000 rot/min.
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline boga81

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #55 : 24.Iul.2018, 11:03:52 p.m. »
Schimbatul la 3500rpm e ok. Nu ar trebui sa creeze probleme. Si legat de 5000rpm, cu treapta 1 poti da cate un spritz din cand in cand. Pleci mai energic de la semafor si nu tre' sa prinzi 50kmh

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline shpeedy

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #56 : 24.Iul.2018, 11:20:18 p.m. »
Oricum iti taie singura gazu' la putin peste 6,000rpm...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #57 : 25.Iul.2018, 06:35:57 a.m. »
Deși n-am Swift, eu merg cu a 3-a pana la 50-60 km/h, mai ales in oras, din trei motive: imi da mai multa siguranta in cazul unei manevre mai rapide (schimbare de banda sau retrogradare in frână de motor), pentru a evita imbacsirea sondei lambda si, nu in ultimul rând, imi place cum suna motorul.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #58 : 25.Iul.2018, 01:45:00 p.m. »
Deși n-am Swift, eu merg cu a 3-a pana la 50-60 km/h, mai ales in oras, din trei motive: imi da mai multa siguranta in cazul unei manevre mai rapide (schimbare de banda sau retrogradare in frână de motor), pentru a evita imbacsirea sondei lambda si, nu in ultimul rând, imi place cum suna motorul.


Nu e chestiune de Swift sau alta masina, ci de stil de condus si mai ales cat il ai de adaptat dpdv tehnic la masina ta. Este f.adevarat ca atunci cand mergi cu turatii mai mari te simti mult mai bine, ca simti ca ai mai multa putere si acceleratie sub talpa, ca ai ceva ce poti controla mai bine si mai rapid, evident ca te simti mai bine si mai sigur!....din pacate eu nu ma pot(inca) obisnui cu sunetul motorului turat; am senzatia ca-l chinui si-l uzez prematur, desi stiu ca nu e asa!!!...asa ca inca sunt in cautarea punctului de echilibru...deocamdata e stabilit la Swiftul 2018 luat de curand ca fiind la turatia de 3000 (schimbare la 3500 cadere la 2500 si revenire blanda la 3000).....ma gandesc totusi ca e cam putin si as urca la 3500(cu schimbare la 4000 cadere la 3000 si apoi in jur de 3500 in functie de trafic)....nu stiu ce sa zic asa ca astept multe pareri, inclusiv de la cei cu Swifturi, Ignisuri si Baleno dupa 2016 cu motoare tip K12 C.....
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #59 : 25.Iul.2018, 02:01:19 p.m. »
   
Citat
ci de stil de condus si mai ales cat il ai de adaptat dpdv tehnic la masina ta.
  Parerea mea este ca ar fi bine fie sa consulti manualul(poate specifica ceva in acest sens), fie sa consulti un mecanic/inginer din service Suzuki. Fiecare are stilul personal de condus(care crede ca este ok) dar pentru a "forma" o maniera corecta de sofat, cel mai bine este sa se consulte un specialist. Parerea mea...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip