Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 12946 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #110 : 27.Iul.2018, 06:33:17 p.m. »
Poate ca tocmai un CVT curat, fără emulare de trepte, e cel mai bun exemplu. Dacă nu accelerezi și ai setat tempomatul de exemplu la o anumită viteză,  vezi cum se modifică turația în funcție de configurația drumului (la vale scade, la deal creste) astfel încât raportul viteză /rot per min sa fie cel optim. :)

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #111 : 27.Iul.2018, 08:29:42 p.m. »
Citat
cand conduc subturat am o masina obisnuita sub control, dupa 3000 rot/min, am sub mine o masina vioaie si agila si dupa 4500 devine o arma cu care trebuie sa fiu atent!:)
   Hai sa nu facem confuzii : sub 4500 nu este subturat(3000-4500) ! Iar 4500 si peste, este o turatie pt. extraurban nu pt. oras !
    Subturat (dupa mine) ar fi daca nu sari de 2000 !
  Si trebuie recunoscut ca @jupanul1 are dreptate : masina(CB) stie mai bine decat soferul cand sa schimbe si la ce turatie sau viteza(cum specifica colegii) .
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #112 : 27.Iul.2018, 08:46:19 p.m. »
La un CVT simplu cum e la scutere schimbarea de viteza este continua si in functie de cum simti  ca te deplasezi la deal sau vale invarti manerul de acceleratie; e ca si cum ai merge cu o bicicleta cu vreo 30 foi si 100 pinioane mici pe spate si sa schimbi; daca maresti numarul lor obtii variatia aproape continua; un cvt e proiectat din start pe parametri optimi ai motorului, si la orice regim peste sau sub iesi din compromisul "optimul ce ai platit/ce obtii"; adica daca mergi mai incet cu turatie mai mica pana la un anumit nivel scade consumul de combustibil dar pierzi timp pretios pana la destinatie; daca mergi si mai incet, ei bine consum creste!...daca accelerezi castigi timp pretios dar creste si consumul... cand merg cu maxiscuterul (relanti 1500, moment motor maxim 5800, putere maxima 35 CP la 7200 si zona rosie incepe la 8500) la 5800 si 120 km/h ambele ace sunt verticale si obtin un consum optim de 3.3L/100m. Chinuit daca merg cu 70-80 f atent pot scoate 3....iar daca incerc sub, consumul creste. Si de aici verificare practica ca e bine daca poti sa conduci la MMM. deci CVY-urle confirma teoria, insa cu practica e mai greu...

Aici se poate vedea un cvt de maxiscuter, cum trece cureau de pe un "mosor variabil"=fulii pe altul; unul e pe ax cu motorul si preia miscare si celalalt pe ax cu roata unde se afla si ambreiajul.

Citat
cand conduc subturat am o masina obisnuita sub control, dupa 3000 rot/min, am sub mine o masina vioaie si agila si dupa 4500 devine o arma cu care trebuie sa fiu atent!:)
   Hai sa nu facem confuzii : sub 4500 nu este subturat(3000-4500) ! Iar 4500 si peste, este o turatie pt. extraurban nu pt. oras !
    Subturat (dupa mine) ar fi daca nu sari de 2000 !
  Si trebuie recunoscut ca @jupanul1 are dreptate : masina(CB) stie mai bine decat soferul cand sa schimbe si la ce turatie sau viteza(cum specifica colegii) .

Da dl.Enicky,

Nu am precizat ca in cele postate este vorba de senzatia mea, tocmai aia care ma face sa conduc subturat, lucru care trebuie sa-l schimb, ca obicei rau:)
Si inca sumtem cu Swiftul in rodaj, si nu am depasit 130 km/h...pai pana la viteza maxima data de specificatie de 180 tot avem sa adaugam la turatie….o fi spre 6000 probabil, 5500 este sigur, dar mai avem pana acolo.
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #113 : 19.Oct.2021, 10:20:55 a.m. »
Buna seara!
Da, este primul mesaj postat si prima masina cu cutie de viteze automata pe care o conduc iar pentru mine, cel putin, " subturat" inseamna sa merg sau sa tin masina  la 1500 rot/min.. si sa merg in coloana cu 20 km/h.
   Bine ai venit !
Am mutat discutia aici, pentru ca acolo ar fi off topic.
 
    Deci, inteleg ca esti la prima masina automata, nici eu nu am avut, dar am condus automata, asa ca doar  trebuie sa intelegi sistemul ei de functionare : daca la manuala eu accelerez cat doresc, in schimb la automata, atunci cand accelerezi se intampla doua lucruri simultan : se schimba viteza si se accelereaza.
   
    Daca am plecat de pe loc si merg incet in coloana, masina va sta in viteza I sau aIIa, functie de cat apas acceleratia, dar asta nu inseamna ca merg subturat, ci ca merg cu viteza redusa(10-20km/h) .
   Mersul subturat este altceva, mai sunt discutii sugestive p-aici.  :)

Daca automata schimba la cum indica in bord sa schimbi vitezele la manuala, omu are perfecta dreptate  :notlst:
    Deci, cum spuneam, cand vorbim de cutie automata, daca mergi cu aIa sau aIIa, pt. ca asa este traficul, inseamna ca mergi cu viteza mica, nu subturat.
Ca sa fiu mai explicit, la cutie manuala, mergand subturat, am sanse sa mi se opreasca motorul, la cutie automata n-o sa reusesc sa opresc motorul ptr. ca merg subturat, pentru ca daca am redus acceleratia, cutia retrogradeaza in trapta inferioara. 
« Ultima Modificare: 19.Oct.2021, 10:30:59 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #114 : 19.Oct.2021, 10:58:10 a.m. »
@enicky la cutia automata este un "algoritm" care decide ce treapta de viteza foloseste si la ce turatie (asta foarte simplist vorbind ca mai sunt si cutii CVT unde nu ai trepte propriu-zise si algoritmul de fapt e o chestie complexa care tine cont de foarte multe lucruri). Oamenii spun ca acest algoritm favorizeaza o rulare in treapta superioara la turatie mica in locul rularii intr-o treapta inferioara la turatie mai mare (pentru un consum mai bun de exemplu). Daca masina prefera sa mearga cu a treia la 1500 ture in loc de a doua la 2500 ture incepi sa-ti pui problema ca favorizeaza un mers subturat. Pentru motoarele noi, mici si turbo, consideram 1500 de ture ca regim subturat? Te uiti pe graficele de putere si cuplu si tragi singur concluzia.

PS1: daca schimba in acord cu indicatorul ala vizual pe care il ai si la cutia manuala atunci mi se pare si mie ca schimba prea deverme pentru gustul meu. Dar am zis gustul adica ceva subiectiv.

PS2: daca nu tremura sub fund capota, atunci nu e subturat  >:)
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ntire2000

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #115 : 19.Oct.2021, 11:22:49 a.m. »
Aha, deci de aia merg gagicile subturat, ca sa le vibreze masina sub fund. :D

Mie etajarea cutiei manuala la Vitara mi se pare destul de prost gândita, fata de cutia de pe care am venit (Ignis).
De exemplu, prin localitate la fix 50 la ora nu ma împac cu treapta de viteza.
A 3-a mi se pare prea jos, iar a 4-a prea subturata.
Ar fi buna o limita legala de viteza de 60, dar nu-i bai .... oricum majoritatea circulam în marja de eroare a radarelor.
Asa ca eu merg cu 60 în a 4-a.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #116 : 19.Oct.2021, 11:58:23 a.m. »
@enicky la cutia automata este un "algoritm" care decide ce treapta de viteza foloseste si la ce turatie (asta foarte simplist vorbind ca mai sunt si cutii CVT unde nu ai trepte propriu-zise si algoritmul de fapt e o chestie complexa care tine cont de foarte multe lucruri).
    Multumesc pentru explicatie (in numele noului nostru coleg @Cristi M), cum spuneam nu am, dar am studiat putin automatele si asta incercam sa explic, confuzia intre mersul incet si cel subturat.
    Acum, din ce am inteles, asa este constructia multor motoare, sa mearga la turatia minima, dar cred ca din cauza emisiilor de noxe si implicit un consum mai mic.
   Practic mergi subturat cu o cutie manuala, cea automata schimba/regleaza viteza dupa "talpa" ta si constructia ei. :)
 
Am intampinat si eu problema asta @ntire2000, da, vina este a proiectantului pt. ca nu s-a informat care este viteza legala in oras in RO. ! :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip