Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 14347 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #100 : 27.Iul.2018, 01:43:50 p.m. »
Deci care ar fi turatia de condus constat in oras si turatia la care schimbi in sus? (mentionez ca in bord apare o sagetica indicatoare in sus care zice sa schimbi, dar apare destul de devreme si la turatie mica...deci?
Multumesc pt. lamuriri!
      Ca de aici s-a inceput discutia.... :) Fro cinci pagini in urma...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #101 : 27.Iul.2018, 02:01:11 p.m. »
Da! e bine ca au fost multi interesati si multe opinii; eu m-am lamurit, trebuie sa schimb mult mai sus (e un efort pe care trebuie sa-l fac sa scap de obiceiul de a conduce subturat!); cand conduc subturat am o masina obisnuita sub control, dupa 3000 rot/min, am sub mine o masina vioaie si agila si dupa 4500 devine o arma cu care trebuie sa fiu atent!:)
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #102 : 27.Iul.2018, 02:06:20 p.m. »
Băbăeț, eu zic că e simplu - turația optimă e aia la care schimbă cutia AT. Ce mai tura-vura!

Mare adevar graiesti....dar la clasa mica e mai greu de gasit un Suzuki cu cutie automata, ca sa nu mai zicem ca la pretul respectiv oamenii sar la categoria superioara manuala...
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline toma

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #103 : 27.Iul.2018, 02:08:44 p.m. »
Băbăeț, eu zic că e simplu - turația optimă e aia la care schimbă cutia AT. Ce mai tura-vura!

Optima pentru ce? Am si eu o obsesie  :P

AT-ul schimba la turatii diferite in functie de cum calci pedala si de modul in care e pusa masina (ex: sport vs economic).
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #104 : 27.Iul.2018, 02:11:13 p.m. »
@Soimu - parcă doar Ingiț de se vinde la noi n-are AT (iulie 2018), nu?
@toma - deci vezi? E optimă, indiferent de cum dorești să conduci. E optima supremă! :P

P.S. Modul ”sport” nu se pune. Discutăm doar de default, modul AUTO sau cel implicit pe modelele fără AllGrip Select.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #105 : 27.Iul.2018, 02:29:39 p.m. »
De ce să nu se pună la definirea optimului? Chiar și cele fără Allgrip au pozițiile D, 1 și 2. La Swift-ul soției există și buton de Overdrive. Eu zic că și astea influențează noțiunea de optim. :)

Offline Soimu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #106 : 27.Iul.2018, 02:33:03 p.m. »
@Soimu - parcă doar Ingiț de se vinde la noi n-are AT (iulie 2018), nu?
Da, la Ignis nu este cutie automata; Swiftul si Baleno au dar sar de 15 k euro;  iar CVT care e mai accesibil nu te lipesti in RO nici cu slujbe la manastire la Arsenie Boca....la CVT Toyota de ani buni da 6-0 la Suzuki RO. Adica au si uneori chiar pe stoc..si se vand f.f. bine.
« Ultima Modificare: 27.Iul.2018, 02:49:10 p.m. de Soimu »
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #107 : 27.Iul.2018, 02:41:38 p.m. »
Exact, varianta inițială de S-Cross se vindea și cu CVT. :)

Offline rexkrokiDAU

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #108 : 27.Iul.2018, 02:49:45 p.m. »
Un aspect de care trebuie ținut cont când comparam manuale cu automate e că în cazul celor automate acestea retrogradează automat dacă simt că viteza în care se află,  implicit și turația motorului, nu e cea potrivită pentru ce vrea șoferul. În cazul cutiei de viteză manuale, se întâmplă cu siguranță să nu considerăm utilă retrogradarea uneori.

Offline jupanul1

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #109 : 27.Iul.2018, 06:17:01 p.m. »
Și dacă tot trebuie să ținem cont de chestii - la CTV conceptul de ”trepte/viteze” nu există. Mă rog, cu ceva marketing (că lumea vrea să se simtă zmucită) s-a făcut și acolo o emulare, dar viteze ”per se” nu este. Deci n-aș lua-o în calcul ca exemplu...

Eu spun că cel mai aproape de o experiență manuală ar fi cutia robotizată/pilotată - asta ca să ne edificăm cum a gândit producătorul că ar trebui să făcem cu mestecatu-n mămăligă. Din păcate nu avem în gama de-i de vânzare la noi pe piață vreuna, doar pe piețele mai dezvoltate (India, de exemplu  :P) se vinde Igniț cu cutie de-asta - AGS, cum îi zice.

  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise