Autor Subiect: mersul turat/subturat la suzuki  (Citit de 14352 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #10 : 12.Apr.2010, 01:53:47 p.m. »
Dupa mine:  subturat-mai jos de 1800-2000rot/min.
                     turat-mai sus de 5000rot/min.

  Evident nu vorbim de acceleratii;doar de mers constant.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #11 : 12.Apr.2010, 01:55:50 p.m. »
Nu cred ca sunt prea multi care merg cu peste 5000, constant :D
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #12 : 12.Apr.2010, 04:33:23 p.m. »
O sa incerc sa va lamuresc eu: la motoarele cu ardere interna:
 - subturat insemna in general intervalul de turatie in care daca ai vrea sa accelerezi, motorul urca f greu in ture sau turatia la care nu are elasticitate (se afla sub zona de cuplu maxim, mai exact la sub 75% din val maxima) la motoarele pe benzina aspirate se intampla pana la 2000-2500 de rpm in functie de caracteristici (daca are sau nu distributie variabila).
 - supraturat este acel interval de turatie la care motorul nu prea mai trage se tureaza dar efectul de acceleratie este f mic, de obicei asta se intampla dupa depasirea turatiei de putere maxima.

Consumul minimi in perioadele de tranzitie, adica accelerari repetate se obtine in zona cuplului maxim, chiar daca pare paradozal din motive de turatie si deci debit de aer mai mare, la acea turatie motorul depune efortul minimi pentru a accelera.

Un exemplu practic: cel mai bun consum in bucuresti in conditii de trafic intens il obtin in intervalul de turatie 2500-3500 (ma refer aici la swift).
 

Offline miocrl

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #13 : 12.Apr.2010, 04:52:59 p.m. »
bun. avem un punct de inceput: ne raportam la turatia de cuplu maxim?

sa incropim o lista:

SX4:
benzine:
- 1.5 vechi  ?     la   ??  rpm
        nou   145 la 4450 rpm 
- 1.6 vechi  ?     la   ??  rpm
        nou   156 la 4400 rpm
diesel:
- 1.9           ??          ??
- 2.0          320 la 1500 rpm

help needed

acum mersul la turatia de cuplu maxim eu il consider mers supraturat voi?

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #14 : 12.Apr.2010, 04:57:04 p.m. »
@miocrl, nu mi-e foarte clar ce ai reprezentat in tabel, insa daca topicul devine ceva gen viteza x la turatia y, avem deja unul asemanator. :)
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #15 : 12.Apr.2010, 05:13:00 p.m. »
Nu se refera la turatia x viteza y , se refera la valoarea cuplului maxim si la ce turatie se obtine el.

@miocrl: la valoarea cuplului maxim daca mergi constant nu e subturat, dupa cum spuneam acolo e efortul este minim. Exista si o exceptie...cand mergi constant normal ca turatia mai mica va insemna comsum mic dar atentie nu-se aplica pt subturat, adica nu vei obtine consum minim in a -5a la 1000 rpm.
 

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #16 : 13.Apr.2010, 12:55:19 a.m. »
Interesant ,

Eu am doar doua ceasuri la care ma uit :
turometru si consum instantaneu (vitezometrul din cauza pozitiei la volan nu il vad de volan  :D )

Dupa mine  :-?

avem

Motor <> Inertie vehicul <> Sarcina opusa motorului (dinspre exterior spre interior > transmisie )


Inertia e nasoala la plecare fiindca motorul consuma ca sa o invinga , si le fel la franare , anvelopele si sistemul de franare trebuie sa o suporte  :D

In mai toate celelalte situatii , pare a fi benefica si se comporta ca un buffer de putere intre motor si transmisie , ajutand motorul .

Se poate verifica , de ex in a 5-a dupa ce am ajuns pe la 100km/h , putem rula cativa km buni cu un consum de 3.5-4.5 si o limita de turatie de 1800min si vreo 85-90km/h.

Asta nu inseamna ca merg subturat , pur si simplu exista conditii care favorzeaza o asemenea deplasare .
Cred ca regimul de lucru al motorului (turat-subturat excluzand fazele de acc. si decelerare ) tine analiza mai multor factori :
1.turatie
2.viteza de deplasare
3.treapta de viteza
4.consum instantaneu

In afara situatiilor in care , asta e consumul e mare datorita necesitatiilor de deplasare , consumul instantaneu e un indicator demn de luat in seama .

Parerea mea

 

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #17 : 13.Apr.2010, 09:02:22 a.m. »
@Khaos: Tu daca schimbi la 3500 in oras inseamna ca mergi numai cu a-2-a?
4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension
 

Offline miocrl

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #18 : 13.Apr.2010, 09:21:13 a.m. »
@despada:
cam da.. si e cam greu sa faci o analiza a acestor 4 :(.. poate doar cu un OBD-logger mergi 1 saptamana si analizezi log-urile. altfel.. :(

Offline Laurentiu

Re: mersul turat/subturat la suzuki
« Răspuns #19 : 13.Apr.2010, 09:31:15 a.m. »
...nu vei obtine consum minim in a -5a la 1000 rpm.
Depinde de suprafata pe care rulezi. Une e sa urci, alta e sa cobori si alta e sa mergi in palier "in a -5a la 1000 rpm".
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!