Interesant ,
Eu am doar doua ceasuri la care ma uit :
turometru si consum instantaneu (vitezometrul din cauza pozitiei la volan nu il vad de volan
)
Dupa mine
avem
Motor <>
Inertie vehicul <>
Sarcina opusa motorului (dinspre exterior spre interior > transmisie )
Inertia e nasoala la plecare fiindca motorul consuma ca sa o invinga , si le fel la franare , anvelopele si sistemul de franare trebuie sa o suporte
In mai toate celelalte situatii , pare a fi benefica si se comporta ca un buffer de putere intre motor si transmisie , ajutand motorul .
Se poate verifica , de ex in a 5-a dupa ce am ajuns pe la 100km/h , putem rula cativa km buni cu un consum de 3.5-4.5 si o limita de turatie de 1800min si vreo 85-90km/h.
Asta nu inseamna ca merg subturat , pur si simplu exista conditii care favorzeaza o asemenea deplasare .
Cred ca regimul de lucru al motorului (turat-subturat excluzand fazele de acc. si decelerare ) tine analiza mai multor factori :
1.turatie
2.viteza de deplasare
3.treapta de viteza
4.consum instantaneu
In afara situatiilor in care , asta e consumul e mare datorita necesitatiilor de deplasare , consumul instantaneu e un indicator demn de luat in seama .
Parerea mea