Autor Subiect: Schimbare viteze  (Citit de 3650 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Paolo

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare viteze
« Răspuns #10 : 09.Apr.2010, 05:54:27 p.m. »
Trage bine masina,parca se trezeste la viata pee masura ce ii creste turatia :good:
 

Offline Stefan

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1025
  • Gen: Bărbat
  • FeeL the SnoW!
Re: Schimbare viteze
« Răspuns #11 : 10.Apr.2010, 10:32:37 p.m. »
de la 3000 in sus ... ca pana la 3000 e linistita .. apoi se dezlantuie! :))
..:::| Suzuki Ignis 1.5 | 4x4 | Gri metalizat |:::..
 

Offline hodoroncktronck

Re: Schimbare viteze
« Răspuns #12 : 16.Apr.2010, 02:47:32 p.m. »
Iti recomand sa le schimbi la turatiile la care motorul se simte bine. Nu este bine sa nici prea subturata sa dardaie masina, dar nici prea supraturata ca ti se urca in cap motorul. Analizeaza intai comportamentul masinii si dupa aceea te uiti la turometru. Eu nu m-am ghidat dupa turometru pana acum pentru ca in cinci ani nu am simtit nevoia.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 7-DCT - 2019
Ford Focus 1.8 TDCI - 100CP - 2005
ex: Suzuki IGNIS 1.5 GS AWD - 99CP - 2004
 

Offline shughi

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare viteze
« Răspuns #13 : 18.Apr.2010, 11:31:39 a.m. »
Da,si eu cam la fel.Acum depinde,ca in depasire poti sa schimbi si mai sus..5-6000...

Daca faci rally.......... :D, dar nu e cazul nostru

Post Merge: 18.Apr.2010, 11:38:33 a.m.
Masina e bine sa nu fie nici subturata (cand incepe sa trepideze) pentru ca omori motorul, dar nici sal supraturezi ca-l imbatranesti devreme si in afara de consum mare vei renunta devreme la ea din cauza stricaciunilor produse
« Ultima Modificare: 18.Apr.2010, 11:38:33 a.m. de shughi »
De doua lucruri nu te poti feri: prosti si calamitati naturale
 

Offline Floppy76

Re: Schimbare viteze
« Răspuns #14 : 18.Apr.2010, 10:00:17 p.m. »
Un mers periodic mai turat face chiar bine motorului in sensul ca desfunda/curata injectoarele. In jur de 4000 (adica 4100 :) ) de ture ma baga in scaun ca un diesel si pana la 5000 senzatia e super. mananca asfalt nu alta. Am reusit si eu sa-i tai alimentarea intr-o depasire cu a 2-a. Nu-i tocmai placut sa-ti moara motorul in depasire
  • New Vitara Passion 1.4T AllGrip
 

Offline cata quarkk

Re: Schimbare viteze
« Răspuns #15 : 13.Iun.2010, 02:13:17 a.m. »
am si eu o intrebare, pentru cei care aveti ignis-ul de mai multa vreme. care este turatia optima de schimbare a vitezelor, pe fiecare treapta, incat sa optii o putere si o eficienta maxima? dar as dori daca se poate din experienta voastra, nu date tehnice, etc. multumesc!
 

Offline rolly

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 11
  • Gen: Bărbat
Re: Schimbare viteze
« Răspuns #16 : 21.Aug.2010, 06:17:13 a.m. »
Personal schimb dupa ureche, sa imi placa sunetul scos de motor, iar optim ar fi la o turatie care, la eliberarea pedalei de ambreiaj odata ce s-a intrat in treapta superioara de viteza, masina nici sa nu dardaie nici sa nu se simta un soc, ci tranzitia intre cele 2 trepte de viteza sa se faca cursiv, ca si cum masina ar avea doar o singura treapta de viteza..desigur, asta necesita si putina sincronizare la pedale..
Subscriu si eu celor care sunt pro-turatie pentru ca totusi motorul este unul mic, de turatie, iar, teoretic, Ignisul isi atinge cuplul maxim la 4100rpm si cei 93 de cai la 6100rpm, deci in caz de necesitate nu vad nicio problema in a ne folosi de tot ce ne ofera acest motor...am spus in caz de necesitate, ca daca ne apucam acum sa mergem doar la turatii din astea nu se mai tine nimeni dupa noi, fiindca masina intr-adevar smulge asfaltul de sub ea de la 4500-5000 in sus
2007 Ignis 1.3 VVT 4X4  93 CP
AB 86 NDR
 

Offline sanduraveica

Re: Schimbare viteze
« Răspuns #17 : 21.Aug.2010, 01:57:15 p.m. »
     Dupa 3 ani sigur ti-ai format reflexe care-ti permit sa schimbi treptele de viteza ca unse ca sa zic asa ;)
  • Ignis