Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131528 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #860 : 10.Apr.2022, 11:04:33 p.m. »
E posibil ca si conditiile climaterice din Australia sa constituie o cauza.
Racirea acumulatorilor ramâne în continuare o mare problema, o masina exclusiv electrica va genera consum suplimentar tocmai pentru sistemul de racire a bancului de baterii.  ;)
Dar asta nu vi se spune, nu-i asa?



« Ultima Modificare: 10.Apr.2022, 11:16:29 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline jupanul1

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #861 : 10.Apr.2022, 11:50:56 p.m. »
Atât autovehiculele dotate cu motor cu ardere internă cât și cele cu motor electric au probleme similare dar și unele ... unice fiecărei tehnologii. Acum însă să le judecăm pe cele specifice nou-venitului prin prisma masivei experienței dobândite în rezolvarea unora asemănătoare ale ”establishment”-ului nu e chiar corect. La ICE am avut timp mult să ne confruntăm cu multe și variate și, mai ales, să le găsim în timp soluții acceptabile și viabile economic. Se va întâmpla asta și la motoarele electrice, doar să le dăm un pic de răgaz. Până una-alta, cu ”bubele” inerente noii tehnologii cu tot, uite că au cunoscut o oarecare răspândire, deloc neglijabilă și în creștere, mai ales odată cu democratizarea prețului de achiziție și ajutată masiv și de costurile în scădere negativă  cu carburantul (asta ca să vorbim ca economiștii de la TV care nu zic ”scădere” ci ”creștere negativă” - atunci trebuie să meargă folosit termenul și invers, nu?).

Bineînțeles, trebuie să fim echilibrați și să nu ne îmbătăm cu apă rece, nu orice e nou e și neapărat bun (lucru ce s-a întâmplat de-a lungul timpului și la autovehiculele cu motoare cu ardere internă). Tocmai ”nerezolvarea” unor necesități de bază m-a împins pe mine, de exemplu, să nu cumpăr o mașină 100% electrică și nici măcar plug-in, deși privind acum retrospectiv poate era mai bine totuși să o fi făcut. Dar, așa cum am spus acum 6 ani, când am cumpărat Vitara - ”următoarea va fi cel puțin hibridă”, cred că pot să afirm că peste 5-6 ani, dacă o să fim sănătoși, fără conflicte și probabil și dacă va mai exista ceva similar programului ”Rabla”, următorul autovehicul achiziționat va fi fără ICE - cel mai probabil electric 100%. Tot ce pot să sper e să găsesc o opțiune la fel de corectă d.p.d.v. costuri pentru acest lucru la Suzuki, așa cum am avut atunci când am cumpărat Vitara și căutam un SUV-uleț cu motor pe benzină turbo, AT și 4x4 iar altceva de la concurență nu prea corespundea în această gamă de prețuri.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #862 : 11.Apr.2022, 09:58:32 a.m. »
E posibil ca si conditiile climaterice din Australia sa constituie o cauza.
Racirea acumulatorilor ramâne în continuare o mare problema, o masina exclusiv electrica va genera consum suplimentar tocmai pentru sistemul de racire a bancului de baterii.  ;)
Dar asta nu vi se spune, nu-i asa?





Ei, nu chiar, mai știm si noi dintr-astea, mai urmărim un Sandy Munro când face cate un tear down (o demontare totala)  la o mașina electrica (recomand, abia atunci descoperiți mașina electrica si de ce ICE e mort). Recomand cele făcute la ID 4 Si Tesla S Plaid. Youtube.
Chinezii se lauda ca LFP au cea mai bună stabilitate termica la o plaja foarte larga de temperaturi. Plus ca BYD are începută ofensiva europeana cu Norvegia, vând Tang la un preț destul de mare dar si mașina e cat un Q7...
Acum vreo doua luni apare o firma din SUA cu o Tesla S care a mers  pete 1000km cu o încărcare. Inițial m-am bucurat pana sa relizez ca de fapt aia inu au inventat nimic, doar au dat jos de pe tesla toto ce a fost făcut pentru utilizare normala si permanenta, inclusiv răcirea bateriilor si au lăsat-o sa meargă pana a murit. Aia nici nu era știre dar acum cu zeci de reviste in fiecare domeniu orice rahat se transforma in știre, ca sunt destui care nu întreg la ce se uita...M-a enervat chestia, o găselniță care sa facă posibil un drum lung si unic prezentata ca o mare realizare...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #863 : 11.Apr.2022, 11:03:31 a.m. »

Acum vreo doua luni apare o firma din SUA cu o Tesla S care a mers  pete 1000km cu o încărcare. Inițial m-am bucurat pana sa realizez ca de fapt aia nu au inventat nimic, doar au dat jos de pe tesla toto ce a fost făcut pentru utilizare normala si permanenta, inclusiv răcirea bateriilor si au lăsat-o sa meargă pana a murit.

Pai, vezi?
Exact ce ziceam de marketing agresiv.
Tu te-ai prins, dar altii 99 poate au pus botul....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Costique

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #864 : 11.Apr.2022, 11:47:39 a.m. »
Nu e momentul de "băgat " la electrică acum. Peste minim 3 ani. Sănătoși să fim!
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #865 : 13.Apr.2022, 10:36:54 p.m. »
Depinde. Daca aveți banii de electrica rezonabila si unde sa încarcați... In China vânzările de EV au explodat iar ICE se duce in jos abrupt.

  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline dthem

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #866 : 19.Apr.2022, 12:53:12 p.m. »
Eu când am comandat Tesla m-am gândit că măcar 80% din drumuri sunt făcute din naveta zilnică care îmi permite să încarc mașina zilnic acasă unde e în curs de instalare sistemul de panouri fotovoltaice de 15 kwp. La alte drumuri decât naveta chiar și în România avem superchargere suficiente (nu merg în Moldova). Costul de deplasare în acest scenariu e infim.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: Costique

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #867 : 19.Apr.2022, 01:50:43 p.m. »
@dthem ce consum în kwh îți acoperă sistemul de fotovoltaice? Este on-grid, off-grid sau hibrid. Că mă bate gândul și pe mine. Eu am consum cam 350 kwh/lună. Aș vrea unul hibrid că pică curentul când îți e lumea mai dragă. Mulțumesc.
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline dthem

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #868 : 19.Apr.2022, 05:01:19 p.m. »
Sistemul ar trebui sa produca cam 20.000 kw pe an, suficienti pentru tesla, racire vara, consumatori normali ai unei case si (vom vedea daca e cazul) incalzire iarna ca sa nu mai luam de la putin.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: vali22

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #869 : 26.Apr.2022, 01:06:08 p.m. »
Cei cu dare de mână își instalează sisteme performante de conversie a energiei solare.

Cei mai săraci apelează la soluții neconvenționale să mai spele o farfurie sau niște ciorapi...





  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: ntire2000, vali22, Costique