Atât autovehiculele dotate cu motor cu ardere internă cât și cele cu motor electric au probleme similare dar și unele ... unice fiecărei tehnologii. Acum însă să le judecăm pe cele specifice nou-venitului prin prisma masivei experienței dobândite în rezolvarea unora asemănătoare ale ”establishment”-ului nu e chiar corect. La ICE am avut timp mult să ne confruntăm cu multe și variate și, mai ales, să le găsim în timp soluții acceptabile și viabile economic. Se va întâmpla asta și la motoarele electrice, doar să le dăm un pic de răgaz. Până una-alta, cu ”bubele” inerente noii tehnologii cu tot, uite că au cunoscut o oarecare răspândire, deloc neglijabilă și în creștere, mai ales odată cu democratizarea prețului de achiziție și ajutată masiv și de costurile în scădere negativă cu carburantul (asta ca să vorbim ca economiștii de la TV care nu zic ”scădere” ci ”creștere negativă” - atunci trebuie să meargă folosit termenul și invers, nu?).
Bineînțeles, trebuie să fim echilibrați și să nu ne îmbătăm cu apă rece, nu orice e nou e și neapărat bun (lucru ce s-a întâmplat de-a lungul timpului și la autovehiculele cu motoare cu ardere internă). Tocmai ”nerezolvarea” unor necesități de bază m-a împins pe mine, de exemplu, să nu cumpăr o mașină 100% electrică și nici măcar plug-in, deși privind acum retrospectiv poate era mai bine totuși să o fi făcut. Dar, așa cum am spus acum 6 ani, când am cumpărat Vitara - ”următoarea va fi cel puțin hibridă”, cred că pot să afirm că peste 5-6 ani, dacă o să fim sănătoși, fără conflicte și probabil și dacă va mai exista ceva similar programului ”Rabla”, următorul autovehicul achiziționat va fi fără ICE - cel mai probabil electric 100%. Tot ce pot să sper e să găsesc o opțiune la fel de corectă d.p.d.v. costuri pentru acest lucru la Suzuki, așa cum am avut atunci când am cumpărat Vitara și căutam un SUV-uleț cu motor pe benzină turbo, AT și 4x4 iar altceva de la concurență nu prea corespundea în această gamă de prețuri.