Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131532 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline f.cristi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #320 : 05.Iun.2019, 11:35:14 p.m. »
Pai daca ar fi stat ce ar fi consumat ? Numai daca nu avea nevoie de AC. Oricum, consumul la electrice e invers decat la termice, adica in conditii de trafic intens (ambuteiaje, oras) consumul/km e mai mic decat in extraurban.
In alta ordine de idei, pretul kilowatt-ului s-a dublat fata de acum 1 an.
Si eu stau si ma gandesc ce sa iau in viitorul apropiat, electrica, hibrida sau tot termica. Va fi ceva cu cutie automata sigur, preferabil 4x4 (dar la electrice cam trebuie sa te arunci la i-Pace, e-Tron, asa ca nu prea e loc de discutie), pt. oras in principal (deci dimensiuni cat mai compacte).
Se anuntase un pret interesant la e-Corsa, dar cand colo ce sa vezi ? In Germania porneste de la 30k Euro.
« Ultima Modificare: 05.Iun.2019, 11:47:24 p.m. de f.cristi »
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #321 : 05.Iun.2019, 11:41:00 p.m. »
Când mergi bara la bara a ta nu consuma deloc benzina?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline f.cristi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #322 : 05.Iun.2019, 11:43:17 p.m. »
Si sunt curios daca autorul articolului avea sansa sa stea vreo 2-3 ore în vama ca sa treaca dincolo, ce facea cu autonomia.
Autorul articolului (nu eu) nu mergea cu o electrica ? Nu el e subiectul enuntului tau ?

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #323 : 05.Iun.2019, 11:55:41 p.m. »
Ba da, mergea cu o electrica.
Dar si aia consuma daca o misti ca melcul, ca doar nu e în standby, nu?!?
Nu ca una conventionala dar totusi când apesi acceleratia se învârte si la aia contoarul, right?

PS: visez la ziua aia în care va fi posibil asa ceva.
https://www.captain-planet.net/thorium-friend-or-faux-car-runs-1-million-miles-on-8-grams/

Stiu, poate nepotii mei vor prinde asta, pentru ca momentan niste smecheri trebuie sa traiasca nemeritat de bine de pe urma industriei petroliere.
Apropo, firma aia Laser Power Systems a dat chix între timp, dar întotdeauna o idee poate fi dusa mai departe de altii.
Speranta moare penultima, ultimul moare Iliescu.
Pâna atunci hibridele sunt viitorul, e un compromis echitabil atât pentru pentru client cât si pentru mediu.


PS2: of, Doamne! f.cristi, cum reusesti sa faci offtopic din 2-3 postari.  :)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline f.cristi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #324 : 06.Iun.2019, 12:11:06 a.m. »
Deci, ca vad ca nu prea esti in tema. La electrica daca stai pe loc nu consumi nimic, la termica da (start-stopul e frectie). In  plus fiecare franare (la semafor, la trecerea de pietoni, la bara la bara) mai baga un pic in baterie. La mers ață si cu viteza mare doar consumi.
Ar mai un aspect legat de inertia la punerea in miscare, dar aici banuiesc ca are aceeasi influenta si la termice si la electrice.

PS: despre ce offtopic vorbești, cand eu am facut referire la electrice?

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #325 : 06.Iun.2019, 12:18:55 a.m. »
Probabil ca nu sunt chiar 100% în tema (ca si accu de altfel, nici aia nu se încarca chiar 100% dar lumea n-are habar) si recunosc asta, vorbesc din auzite (firma mea are niste proiecte legate de acumulatori pentru masini electrice - pentru ca are de câstigat, evident).  ;)
Dar uite mai jos o parere avizata, oamenii astia chiar pun punctul pe i.
Restul sunt pareri pro si contra, ne mai pierdem si noi timpul pe aici.

https://www.4tuning.ro/editorial/de-ce-este-inutila-o-masina-electrica-in-romania-anului-2019-41008.html

PS: unele comentarii ale articolului chiar sunt la obiect.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #326 : 06.Iun.2019, 02:05:59 a.m. »
PS: unele comentarii ale articolului chiar sunt la obiect.
  Daca iti arunci anticipat ochii pe comentarii, nu mai citesti articolul. :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #327 : 06.Iun.2019, 06:31:30 a.m. »
Ce trist sa vezi indivizi propagand afirmatii de tipul "Haideti sa tragem o concluzie. […] pur si simplu nu exista vreo justificare logica", precum autorul articolului citat mai sus si apoi sa vezi si discutii lungi invartindu-se in jurul aceleaisi matematici, falsa si ingusta, de tipul "$$$ plin benzina <, > sau = cu $$$ plin electricitate".

Nu numai trist, dar si lipsit de... logica (ca sa raman in vocabularul articolului) sa se piarda atat de usor din vedere variabilele cu adevarat importante ale ecuatiei de mai sus; acele lucruri pe care oricat am vrea si ne-am ascunde dupa deget, nu le putem plati cu Mastercard (ca sa parafrazez vestita reclama).

Vorbim despre aerul pe care-l respiram direct noi si ceilalti si, respectiv, copiii nostri si ai celorlalti; si care afecteaza si copacul de pe marginea drumului si graul din painea pe care o ingurgitam si tot asa. Asta nu se poate quantifica in bani, oricat de ingust am incerca sa privim/gandim, din motive benigne de altfel legate de pragmatism si/sau grija zilei de azi.

Pana la urma, orice efort care in efect elimina aerul viciat produs de petrol sau macar il duce mai departe de imediata proximitate in care respiram este infinit mai valoros decat rezultatul oricarei ecuatii obtuze care ne flutura in ochi mirajul $$$-lor. Ca e din motive de cool sau de grija pentru planeta sau orice altceva poate vedea autorul articolului ca inutil si ilogic, efortul totusi exista; si tuturor care fac acest efort trebuie indubitabil sa le multumim si sa incercam si noi sa ne aducem aportul cat de putin, asa fiecare in prostia lui... in limitele priceperii si posibilitatilor.

**** Poate ar trebui totusi ca in loc sa discutam pe topicul asta "ce face altii", sa incercam sa discutam ce facem noi; sau sa deschidem un topic nou in care sa facem asta. Si pentru ca exemplul personal e un bun catalizator, ridic eu  mingea la fileu si zic ca sunt in curs sa-mi schimb jobul cu unul mai prost platit, intr-un oras cu mai putin "staif" si posibilitati decat cel in care stau acum, manat de faptul ca vom putea merge la servici cu trenul si/sau bicicleta si ca noi ca familie vom putea renunta daca nu la ambele masini, macar la una din ele (poate pe termen lung asta va aduce chiar economii de $$$ care sa permita o masina electrica sau similara, cine stie??!!). Schimbarea asta nu vine usor si nici nu e fortuita de vreun aspect anume al vietii; e o decizie nefortata, care una-peste-alta implica un soc semnificativ pentru noi, cu destule incertitudini pentru ziua de azi si cea de maine. Dar poate poimaine copiii nostri si ai altora vor fi mai sanatosi, iar noi ii vom parasi mai tarziu decat am face-o conducand zilnic doua masini catre si dinspre servici.

Asadar, sariti… (la fileu  :)); care da mai mult?
« Ultima Modificare: 06.Iun.2019, 06:46:07 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: toma

Offline f.cristi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #328 : 06.Iun.2019, 06:39:07 a.m. »
Pai întrebările alea mi le-am pus si eu.
In plus, eu cred ca devalorizarea si degradarea (acumulatorului) electricei sunt mult mai accentuate decat la o termica acum cativa ani.
Daca as fi luat un Zoe de 22 kW acum 2-3 ani m-as fi zgariat pe ochi sa vad unul de 44 kW.

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #329 : 06.Iun.2019, 07:01:10 a.m. »
Tehnologia de producere a bateriilor si de reciclare a lor e poluanta, iar cea  a energiei electrice cam la fel (cu exceptia hidro, eoliana ca pondere e mica), daca-ti bubuie o centrala atomica( vezi cerobil) ai poluare cat produc toate masinile in 50 de ani.
In rest e amuzant sa vezi spalarea moderna pe creier
Daca iti interzicea cineva folosirea masinii era suparare mare, daca pui un pic de vrajeala eco renunti singur, superb functioneaza propaganda neomarxista

Ps mi-as lua electrica pt un singur lucru, cuplul instantaneu
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: ntire2000, kellogs