Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131493 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #960 : 03.Oct.2022, 08:59:43 p.m. »
Când va spun ca mașinile electrice chinezești or sa va schimbe ideile in maxim 5 ani nu ma credeți.
  @Costique eu n-am zis ca nu te cred si probabil ca ai dreptate, dar tu vorbesti de avioane si noi mergem cu tramvai cu cai : la noi nu exista capacitatea finaciara de a achiziona o electrica in locul unei clasice(chiar si cu tichete tot depaseste pretul unei hybride), iar incarcarea este nu o problema, ci o mare problema.
  Tu vorbesti cu niste romani, care daca merg pana la Predeal fac 6-7ore pe drum si acolo n-au unde sa incarce bateria, sau daca vor avea, vor fi obligati sa mai piarda 5-6 ore cu incarcatul si coada la statia respectiva si uite asa din 3 zile de weekend, daca scazi noptile, mai raman 5-6ore de ...distractie.
   Spring nu-i masina de excursie/vacanta, sau daca totusi mergi cu ea, ai autonomie mica, deci nu stiu daca ajung cu ea la mare, sau ca sa  ajung trebuie mers cu max 90km/h si acolo fuga la incarcat. Deci confortabil m-as simti in Tesla...
"Norvegia se electrifica accelerat pentru ca este singura tara din Europa care pierde foarte multa energie"=pe astia trebuie sa-i punem sa doarma toate noptile lor albe si negre enshpe ani ca sa-i ajungem si noi din urma !
   Am aniversat 14 ani de SCR si aveam de parcus 105km din care vreo 40 pe autostrada, iar gps-ul imi arata o ora si jumatate fara oprire, deci intelegi cu ce viteza se ruleaza aici?! Si cand ajungeam la hotel unde incarcam bateriile?!!!!!!!!
   Crezi ca in cinci ani se vor schimba multe?! Da, poate vor reface podurile care tocmai au cazut p-aici. :D
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #961 : 03.Oct.2022, 09:15:07 p.m. »
Asta e ideea, ele sunt scumpe acum dar in 5 ani...ar trebui sa fie cel puțin cu 20% mai ieftine ca o mașină clasica pentru ca munca înglobată in realizarea ei este mult mai mica. Acum sunt la preț de trufanda...dar când se umple piața...asa ca si eu asta aștept, de aceea mi-am luat o ICE pe care s-o conduc următorii 5-6 ani.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: sfichiu

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #962 : 03.Oct.2022, 09:25:14 p.m. »
dar tu vorbesti de avioane si noi mergem cu tramvai cu cai : la noi nu exista capacitatea finaciara de a achiziona o electrica in locul unei clasice(chiar si cu tichete tot depaseste pretul unei hybride), iar incarcarea este nu o problema, ci o mare problema.
  Tu vorbesti cu niste romani, care daca merg pana la Predeal fac 6-7ore pe drum si acolo n-au unde sa incarce bateria, sau daca vor avea, vor fi obligati sa mai piarda 5-6 ore cu incarcatul si coada la statia respectiva si uite asa din 3 zile de weekend, daca scazi noptile, mai raman 5-6ore de ...distractie.
 

Exact, peste vreo 5-10 ani o sa mergem sa luam de SH electricele pe care le vor schimba vesticii, fix pe modelul cum facem acuma cu dieselurile.  :-j
Si daca acuma anulam DPF-uri atunci sa vezi bricolaj cu standuri de acumulatori "echivalenti" ca sa le putem muta din loc.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #963 : 03.Oct.2022, 09:47:49 p.m. »
GM a cumpărat o parte dintr-o companie americana din Palo Alto, OneD, care  a brevetat SINANODE®. De fapt a cumpărat dreptul de a folosi tehnologia. Știți ce promite? Creșterea cu 70% a capacității bateriilor ACTUALE prin folosirea unor nano fibre de silicon care vor mari capacitatea si anula formarea dendritelor. Vorbim de peste 25 de milioane de dolari plătiți pentru dreptul de a folosi brevetele. Si daca numai jumătate se confirma asta înseamnă ca in 2 ani mașinile făcute de GM vor avea jumătate de baterie si vor costa mult mai puțin... Si asta e numai una din chestiile anunțate (nu bârfite)...
E o companie chineza, Gotion High-Tech, partenera cu VW, ce are acum in dezvoltare - tehnologia a fost verificata - baterii LFP cu capacitatea de 230Wh/kg, egala celor mai bune actuale baterii terțiare (cu Nichel si Cobalt). Bateriile LFP costa jumătate fata de cele terțiare.
Si tot așa...
Nu mai gândiți ca ce știți si vedeți azi o sa vedeți si mâine. Inginerii își fac treaba, politicienii sunt aia de distrug lumea...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #964 : 18.Oct.2022, 12:35:32 a.m. »
Unul care stie ce zice.

Decizia de a vinde doar mașini electrice în 2035 (în UE) are consecințe sociale imposibil de gestionat" - 100% adevarat.

Altfel, ce ne-am face cu milioane (sau zeci) de someri rezultati din tranzitia brusca spre o alta industrie?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #965 : 19.Oct.2022, 09:18:48 a.m. »
Mai țineți minte revolta țesătorilor de mătase din Marsilia? Asta a fost când s-au introdus mașinile de țesut, acum ceva sute de ani... Si in Anglia au fost o groaza de revolte si crime... Si? S-a schimbat ceva?
De acea motto-ul meu este cel care este...
PS: Stellantis sa facă bine sa își ridice calitatea produselor, ca s-ar putea sa nu mai fie in 2035, uitați-va cum le cad vânzările. Peugeot 2008 electric abia daca vinde 1000 de mașini pe luna pe tot continentul. Mașină relativ mica cu autonomie mica si scumpa. Normal ca sunt terifiați. Așa vorbeau si de Iphone si de smartphone când Jobs a venit cu ele in 2007. Nokia si cohortele de fani. In 5 ani trăgeau obloanele. Ce s-a ales de puzderia de fabrici de telefoane din occident, de la toate brandurile? Chinezii le-au făcut închise pe toate... Aia de la Cluj n-a apucat nici măcar 5 ani sa funcționeze.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #966 : 19.Oct.2022, 11:13:37 p.m. »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #967 : 20.Oct.2022, 08:50:52 a.m. »
Nissan Leaf este o masina electrica proasta. Vanzarile ei , ca si la ZOE, sunt o gluma. Apoi, Tesla are succes pentru ca are si software  si statii de incarcare. Apoi, cum se numeste pana aia, a celor care raman fara benzina? De ce i-am socoti pe ceilalti  mai destepti? Cum sa iti iei masina cu autonomie de 280 de km cand ai de mers 280 km? A, ca sa scrii carti dupa aia cu scopuri nedisimulate...
Range anxiety este una din gaselnitele media platita la greu de cei care isi pierd afacerile cu electrificarea. In India este prapad, daca ia foc o masina electrica este subiect national. Stiti ca masinile pe benzina aiu foc de 100 de ori mai des? Nu conteaza..."negativa" sa iasa. Din nefericire toate astea doar tine lumea nedezvoltata mai mult in lesa...ca aia destepti oricum folosesc capul lor. A, bateriile chinezilor LiFe au capacitate mai mica dar sunt durabile in timp...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood

Offline ntire2000

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #969 : 14.Nov.2022, 01:10:32 p.m. »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού