Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131495 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #950 : 03.Oct.2022, 09:08:31 a.m. »
Eu zic sa nu crezi tot ce citești mai ales referitor la lucruri pe care nu le controlează in nici un caz autorul articolului. Norvegia e electrifica accelerat pentru ca este singura tara din Europa care pierde foarte multa energie având capacitați hidroenergetice cu peste 40% mai mari ca consumul. Actuala rețea de distribuție este folosita intensiv in anumite intervale orare si nefolosita in altele. Faptul ca toți odată își încarcă mașinile la maxim  este o aberație si de aceea articole ca asta sunt așa de puține, la comanda chiar. Pentru ca încă din titlu autorul își face asigurarea, "daca toți își continua obiceiurile de azi". In realitate asta s-a spus acum vreo 2 ani când Tesla a început sa faca cu adevărat volum si de atunci au tăcut pentru ca spuneau prostii. Ma rog, unii pot continua, caci banii nu au miros. A, vorbește careva pe aici de ultima găselnița a Tesla care le va aduce miliarde pe termen nelimitat? Virtual plant? Ei, toți cei care își instalează un panou Tesla pot deveni susținători ai rețelei pentru perioadele de consum intensiv, bateria din panou se incarca cand nu e consum si e ieftina energia si da energie in rețea când e invers. Deja au zeci de mii de conectați in California... nu am cifra dar e vorba de peste 15 MWh la acest moment, înlocuiesc o uzina de rezerva (backup) de 15 MWh...
Automobilele electrice sunt viitorul, in maxim 5 ani vor fi mai ieftine ca cele cu ardere interna, nu trece o lună fara sa se facă diferite avansuri in diferite zone ale bateriilor, investițiile anunțate in construcția de baterii depășesc 100 de miliarde in următorii 5 ani in toată lumea, numai Europa având investiții de 20 de miliarde - germanii printre cei mai importanți, iar ungurii ne iau fata având un investitor major care va face baterii la ei pe când la noi Ford a dat uzina de la Craiova lui Otosan considerând ca romanii nu vor electrice, etc.
Chinezii chiar încep de anul viitor expansiunea globala, motorul acestei revoluții. Probabil ca vor vinde peste 50.000 de mașini in Europa la anul (fara Volvo!). Pentru ca piața chineza este deja la peste 25% EV, peste 6 milioane de EV noi doar anul acesta.
Pentru restul lumii si producătorilor este ultimul tren. Oricum îmi este clar ca in 10 ani industria auto japoneza nu va fi nici la jumătate fata de cea de azi daca vor continua negarea așa cum o fac astăzi. Sa nu uitați ca un automobil electric are mai puține componente decât un singur motor cu combustie interna...iar acea range anxiety...BP instalează încărcătoare la toate stațiile sale de benzina din SUA. Pariez ca in 2-3 ani o vor face toti...
« Ultima Modificare: 03.Oct.2022, 09:21:22 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #951 : 03.Oct.2022, 09:30:32 a.m. »
Teama asta pentru progres tehnologic ma face sa imi amintesc cum priveam la inceputul anilor 90 televizoarele LED aparute la magazinul Panasonic din Bucuresti , la WTC.
Era unul de vreo 100 cm diagonala, format 16:9. Ma uitam la el ca la un film SF. Costa "doar" 14.000 USD ....
Iar acum, acel tip de TV LED a devenit un produs ordinar, il poti gasi si la 100 USD, daca astepti o promotie de BF.
Comentam pe atunci ca nici nu ai semnal TV in format 16:9, ca se vad puricii cat elefantii, etc ...

Similar a fost si cu becurile LED. A fost nevoie de o impunere la nivel european ca sa cumparam asa ceva. Fiind de vreo 10 ori mai scumpe decat clasicele lampi cu incandescenta, la momentul respectiv. Acum, becurile LED au ajuns aproape la fel de accesibile cum erau cele cu incandescenta, costa doar cativa lei.

Masinile electrice nu sunt deocamdata accesibile. Si nici foarte usor de utilizat. Nu exista infrastructura creata pentru utilizare in masa.

Dar sunt convins ca nu in multi ani vom avea parte cu preponderenta doar de masini electrice. Cele termice vor fi ori piese de muzeu, langa locomotiva cu aburi, fie echipamente speciale, pentru conditii deosebite de utilizare.


Om vedea.
Noi sa traim pana atunci!

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #952 : 03.Oct.2022, 09:41:44 a.m. »
Da, cred ca ar trebui sa începem sa vocalizam ceva nume chinezești care vor începe sa vândă de anul viitor in Europa: SAIC, Dong Feng, BYD, NIO, Xpang, Geely (asta era deja, ca doar deține Volvo si tocmai ce a cumpărat si ceva bucăți din Aston Martin)...si vin si alții, ca doar sunt peste 200 in China! A, MG-ul face cariera in Europa, si e al unei firme de stat...
Nu de dragul climei si Tesla a început mișcarea, ci pentru ca vin chinezii cu preturi DEJA comparative cu mașinile clasice... Știți, vânzările "clasicilor" in China sunt in picaj. In principal pentru ca chinezii le percep ca tehnologii învechite... Ei spun ca mașinile electrice ale vesticilor sunt prea nedotate! La capitolul software chinezii sunt mai evoluați, doar Tesla e separata având sistem propriu...
Ma uitam la Peugeot 408, nou nouț...si când dai pe touch screen, vezi si simți cum are întârziere, așa cum au telefoanele de buget...Sa vii cu mașină noua care are ecran interactiv ce se misca ca la un telefon de 100 dolari...
« Ultima Modificare: 03.Oct.2022, 09:52:30 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #953 : 03.Oct.2022, 02:04:58 p.m. »
Similar a fost si cu becurile LED. A fost nevoie de o impunere la nivel european ca sa cumparam asa ceva. Fiind de vreo 10 ori mai scumpe decat clasicele lampi cu incandescenta, la momentul respectiv. Acum, becurile LED au ajuns aproape la fel de accesibile cum erau cele cu incandescenta, costa doar cativa lei.

Comparam mere cu pere.
Nu te uiti la câtiva lei, dar pun pariu ca la vreo 2-3000 de euro te apuca tusea.
Becurile astea de care zici tu se schimba aproape anual, alea cu incandescenta înca mai exista prin SUA unul care arde neîntrerupt de prin 1900.

Iar la masinile electrice când te arde la buzunar o data la câtiva ani de câteva mii bune de euro ca sa schimbi acumulatorii, mai povestim.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #954 : 03.Oct.2022, 02:10:09 p.m. »
Vom vorbi.
Dar daca pretul bateriilor va evolua precum cel al televizoarelor sau becurilor LED, este posibil ca peste 10, 20 de ani sa schimbi bateriile cu pretul unui plin de benzina din zilele astea.

Nu cred ca noi suntem atat de informati incat sa spunem ce va fi peste multi ani.

Cat despre becul care arde de zeci de ani, as vrea sa stiu cati muncitori isi permiteau sa si-l cumpere la acea data.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #955 : 03.Oct.2022, 03:14:41 p.m. »
Vom vorbi.
......ca peste 10, 20 de ani sa schimbi bateriile cu pretul unui plin de benzina din zilele astea.
Sa dea Domnul sa ne vedem pe la 70-80 de ani circulând cu motoarele pe silent.  :good:

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #956 : 03.Oct.2022, 03:57:46 p.m. »
Similar a fost si cu becurile LED [...]
[...] Becurile astea de care zici tu se schimba aproape anual [...]

De unde luati becuri tovarasi? De la aprozar? ... ca eu am luat prin aprilie 2017 cele mai ieftine noname-uri de la un magazin local de bricolaj. Am facut atunci schimbul de la halogen la led in toata casa. Abia acum vreo saptamana s-a stricat primul. Si ca sa ma respect  :-)) l-am schimbat cu un Osram. Asta probabil o sa ma tina ca ala de la 1900  :D
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #957 : 03.Oct.2022, 04:36:22 p.m. »
Observ zilnic în presă, radio sau TV: confuzia dintre putere și energie.

De exemplu:

1. "Pe factura sunt înscriși 200 kW", când de fapt sunt kWh, adică unități de energie.
2. "Centrala are 100 MWh"... de fapt, puterea centralei este de 100 MW, iar intr-o ora de funcționare produce 100 MWh.

Dar cea mai gogonata este unitatea de măsură MW/h.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: hugbear

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #958 : 03.Oct.2022, 05:12:37 p.m. »
    Sunt mai multe variabile de luat in calcul cand vorbim de automobilul electric, prima fiind evident bateriile, al caror pret a zburat la propriu.
Apoi, ca tot sunt aici, reciclarea lor.
     Romania, mare producator de energie electrica(dar a "vandut" transportul), deja se vaita ca importa(!!!!) si a "umflat" pretul 400+%, conditie in care rentabilitatea unei "electrice" a scazut.
Infrastructura casnica a noastra deja e depasita de valul de electrocasnice instalate(cuptoare, climatizare, etc.) si e imperios necesar ca fiecare gospadarie sa-si reconfigureze instalatia, daca mai vrea sa incarce si bateriile unei masini.
   Ca sa nu mai zic, ca daca ponderea electricelor va ajunge la 50%, sigur pretul energiei va creste si singurul avantaj ala acestei masini va fi ca ...nu va polua.
Trecerea de la "clasic" la "electric", chiar daca se va face treptat, tot va fi resimtita de o patura larga a societatii care va intra in reconversie, sau va face foamea.
  Omul in general, este incantat  de progresul tehnologic(n-as zice ca se teme!), eu imi amintesc ca d-abia asteptam sa-mi vina Motorola d460, sau sa arunc Elcromul...
      Cat despre becuri, sunt fan led de ani buni, prin 2013 aveam led-uri Cree pe Ford, ca ulterior sa incep sa arunc si becurile economice din casa(cele stil neon) si sa pun led-uri. Habar n-am ce economie am facut, la cati bani am dat pe ele, pt. ca am inceput cu no name-uri si am ajuns tot la Philips si Osram.
    Dar daca mai avem inca becuri cu filament sau halogene in utilizare, nu-nteleg de ce mai vorbim aici de masini electrice!! :)
Cat despre romanica si ...masina electrica, mai avem de lucrat...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #959 : 03.Oct.2022, 08:14:30 p.m. »
In Suedia MG a venit de 2 ani. Vinde benzina, electrice si  hibride. Peste 5000 pe an. Suzuki n-a ajuns niciodată la 2000...
Când va spun ca mașinile electrice chinezești or sa va schimbe ideile in maxim 5 ani nu ma credeți. Bănuiesc ca nu știți multe despre ele. Interesați-va ce oferă. In China BYD vinde EV la același nivel de preț cu ICE, ei sunt primii care au ajuns la asta. A, BYD se bate cu Tesla la volum de livrări-vânzări. De fapt sunt înaintea lor dar BYD includ hibridele in categoria electric. Si au multe modele.
PS: Luați topicurile de probleme la mașini-motoare si ștergerile pe cele legate de motorul cu ardere interna. Oare cate rămân? Oricum, marea găselniță este scăpatul de jugul dealerului si service-ului "autorizat"... Sau așa vrem. In Australia importatorul BYD a publicat un plan de revizii anuale si la 6 luni ca sa îți menții garanția si preturile. Care erau de 2-3 ori mai mari ca la mașinile ICE. A ieșit scandal, au fost persoane care si-au anulat rezervările.  Am înțeles ca si dealerul a lăsat-o mai moale dar aviz, daca încep cu aceleași tertipuri (sa vedeți si in SUA cum unii dealeri au umflat prețurile cu pana la 50000 de dolari)...
« Ultima Modificare: 03.Oct.2022, 08:41:21 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008