Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131505 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #900 : 12.Iul.2022, 05:22:20 p.m. »
Deci repet: încălzirea apei sau spatiilor prin efect Joule-Lenz are randamentul <=1. Cu pompe de căldură este 3-4. Adică 1 kW electric se transformă în 3-4 kW termici.
Numai în țările cu hidro+nuclear în exces se practică încălzirea electrică directă: Canada, Norvegia, etc.
Apa caldă îți poți prepara prin panouri solar cu tuburi vidate. Te poate ajuta și la încălzirea locuinței în perioada iernii, dacă ai radiație solară. Și îți bagi o rezistență electrică în boilerul de stocare, ca să suplinească lipsa soarelui.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: hugbear, sfichiu

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #901 : 12.Iul.2022, 11:36:23 p.m. »
cochetam cu ideea sa incerc un storage gravitational in gradina. [...] Ma gandeam [...] sa scalez sistemul la ceva care sa-mi tina aprinse becurile in casa pe durata unei seri.
Oțelul are o densitate de circa 8 tone pe metru cub. Deci un cub cu latura de 50 de centimetri are cam 1 tonă. Dacă ridici tona asta pe o înălțime de 1 metru, înmagazinezi energie potențială E = mgh = 1.000kg x 10m/(s^2) x 1m = 10.000 J.
1J = 1/3.600 Wh => 10.000J = 10.000/3.600 Wh = aprox. 2,8 Wh.

DECI: O tonă ridicată 1 metru înmagazinează o energie potențială gravitațională de 2,8 Wh (*). O baterie R6 are în medie capacitatea de 2.500 mAh, care la o tensiune medie de 1,3V înseamnă cam 3Wh....

(*) Asta e doar energia stocată. Pentru a obține energie utilă trebuie să scădem pierderile prin frecare, randamentul conversiei și energia consumată pentru funcționarea sistemelor de monitorizare, control, reglare și siguranță. Foarte posibil ca eficiența finală să se învârtă în jurul lui 50%.
« Ultima Modificare: 13.Iul.2022, 12:03:08 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #902 : 15.Iul.2022, 03:56:27 p.m. »
Ok, sa vedem cum se incarca aceasta baterie:

Citat
Here’s a quick explainer of how it works: the silo sand is warmed up by resistive heating, which generates hot air that circulates in the sand through a heat exchanger.

Nici nu mai intreb de cum o descarc. Am sa raman la bateria mea termica cu apa.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #903 : 28.Iul.2022, 01:36:52 p.m. »
          Închisoarea din mașină
    Când cumperi o mașină, speri să te bucuri de 2 lucruri:

Senzația de libertate pe care o ai, pentru a te putea deplasa dintr-un punct în altul
Posibilitatea de a efectua călătoria în condiții de confort și siguranță.
Ce legătură au mașinile electrice cu libertatea ? În primul rând autonomia. Faptul că la o autonomie de 4-500 km nu te poți deplasa pe o rază mai mare de 200-250 de kilometri în jurul locuinței fără riscul de a pierde ore întregi la reincarcare, este o metodă ”discretă” de control.

Dar mai există și alte metode mai directe. De exemplu, în SUA, autoturismele Tesla, nu pot pătrunde în anumite zone ”rezidențiale” pentru că motorul mașinii este oprit automat, prin satelit, la intrarea în zona respectivă.

Tehnologia existând, nu m-ar mira ca în foarte scurt timp, mașina să nu îți permită decât să te deplasezi pe anumite trasee, să nu poți pleca de acasă dacă ”așa vrea șefii” sau să se oprească automat în trafic în cazul în care, de exemplu, constată că ai comis o abatere de la regulile de circulație (depășire de viteză, depășirea liniei continue, etc) și să ”te rețină” acolo până la sosirea primului echipaj de poliție.

Aceste caracteristici ”de control” au apărut deja și la mașinile cu motoare cu ardere internă, prin intermediul funcțiilor oferite prin intermediul ”computerului de bord”, așa cum vom vedea în continuare.....................
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 


Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #905 : 28.Iul.2022, 09:01:24 p.m. »
Interesant...vad ca bmw recicleaza in China bateriile scoase din uz!Deci,vorba veche aceeasi Marie cu alta palarie;occidentul ramane cu beneficiile si ceilalti fac curat dupa ei... :baston:
 

Offline ntire2000

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #907 : 08.Sep.2022, 05:42:02 p.m. »
Din păcate , asa este...

Apar ofertele de baterii.



  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #908 : 08.Sep.2022, 10:03:01 p.m. »
Industria asta e cam moarta din fasa, dar unii "batman-batman".
Problema e ca actuala industrie auto a ajuns atât de poluanta încât planeta pare ca ar vrea sa scape de noi, iar alte idei de înlocuire fiabila a combustibililor fosili se pare ca n-au fost.
Sau n-au generat gramezile de bani preconizate de nemernicii care conduc lumea (aia 2% care detin la un loc cât tot restul de 98%).
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ntire2000

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού