Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131512 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #890 : 20.Iun.2022, 04:01:47 p.m. »
@Costique e la solstițiul de vara, când soarele nu apune și ziua perpetuă îl încarcă cu vitamina D și cu optimism.
Sa vedeți ce scrie peste 6 luni.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #891 : 20.Iun.2022, 04:26:08 p.m. »
Daca sudul Europei fierbe, eu am văzut pe aici vreme mai călduroasă in Aprilie! Încă n-am trecut de 20 de grade in Mai si Iunie iar soarele face 2 cu 2. Zile. Sau ore. Cum ii pica. Așa ca partea de sus e la rece, gândurile sunt tot așa...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #892 : 03.Iul.2022, 10:39:06 p.m. »
"Bine că nu a ars toată"

Tipic româneasca reactia, "bine ca n-a fost mai rau", putea sa arda si proprietarul.
Asa, i-a ars doar buzunarul.  >:)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #893 : 04.Iul.2022, 07:30:04 a.m. »
Stiu ca in urma cu multi s-au folosit (cred ca undeva in Paris sau langa)pe post de prototipuri,autobuze care foloseau ca acumulator de energie o volanta de 1~2tona si care avea suficienta energie sa propulseze autobuzul timp de 8 ore...asa se laudau atunci!Oare in prezent ar fi o solutie pentru orase?La o cautare rapida am gasit asta   https://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
Sau facut incercari inclusiv cu butelii cu aer comprimat pentru propulsie...
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #894 : 04.Iul.2022, 10:17:04 a.m. »
  Fara sa vrem(probabil), ne lasam totusi influentati(manipulati) de presa/TV romaneasca care, nu de putine ori, cand relateaza despre un accident auto parca simti printre randuri sau cuvinte, ca reportetul sau redactorul  regreta ca accidentul respectiv nu s-a soldat si cu victime omenesti.
  Pana la urma un incendiu chiar si la masinile clasice tot de la partea electrica se declanseaza, ce-i drept nu la cele noi.
  Si totusi,  ..."bine ca n-a fost mai rau"! :)
   Lasand la o parte acest model strain cu nume romanesc, se pare ca a exista chiar si o Dacie electrica ! Nu stiu daca s-a mai postat aici, sper sa nu dublez :
 Toată lumea așteaptă acum informații despre primul model electric de la Dacia, dar puțini știu că prima Dacia electrică există deja. Oarecum. Ca și la radio Erevan, nu a fost realizată în România (ci în Statele Unite) și nu a purtat sigla Dacia (ci Renault, fiind vorba de un Renault 12), dar unul dintre cele numai două exemplare despre care se știe a ajuns în garajul unui român din New York – Eduard Palaghiță.

  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #895 : 04.Iul.2022, 03:41:22 p.m. »
Stiu ca in urma cu multi s-au folosit (cred ca undeva in Paris sau langa)pe post de prototipuri,autobuze care foloseau ca acumulator de energie o volanta de 1~2tona si care avea suficienta energie sa propulseze autobuzul timp de 8 ore...asa se laudau atunci!Oare in prezent ar fi o solutie pentru orase?La o cautare rapida am gasit asta   https://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
Sau facut incercari inclusiv cu butelii cu aer comprimat pentru propulsie...

Nu erau tramvaiele de prin secolul 19? Le-au scos rapid, din cate cunosc, din cauza ca volantele volau prin oras peste pietoni si cladiri.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #896 : 12.Iul.2022, 03:56:49 p.m. »
Nu e legat de masini, dar mi se pare fabuloasa ideea.
Sper sa aiba success si sa se extinda (atat compania cat si conceptul).

@gabineg, cred ca e oarecum in domeniul tau. Ce zici?


https://www.gizmodo.com.au/2022/07/sand-battery-thermal-energy/
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #897 : 12.Iul.2022, 04:13:08 p.m. »
Mulțumesc de info, @Leutz !

Am citit și sursa de la BBC. Opinia mea este ca această tehnologie se potrivește doar sistemelor energetice care au un larg excedent pe producția de electricitate din surse regenerabile / nucleare si își permit sa-și încălzească locuintele si cladirile administrative prin efect Joule-Lenz.

Altfel, utilizând o pompa de căldură sol-apă, eficienta conversiei energiei electrice în căldură se multiplică în raport cu cifra COP, respectiv de 3-4 ori.
Dar pentru Finlanda, o țară nordică, poate ca are un "meaning"...
« Ultima Modificare: 12.Iul.2022, 04:43:34 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: hugbear

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #898 : 12.Iul.2022, 05:10:28 p.m. »
Pai de ce sa aiba sens doar in Finlanda? Mi se pare ca poate avea sens oriunde e nevoie de incalzire (inclusiv in Australia). Si nu e vorba doar de incalzirea spatiului de locuit, dar si de apa calda menajera in general. Si la tropice  :D, tot mai faci un dus cald din cand in cand; sau pui niste apa fierbinte pe farfurie cand o speli sa se degreseze mai bine.

In alt articol (l-a citit pe telefon. Nu-l mai gasesc acum) mentionau si ca respectiva 'baterie' e amplasata langa un datacenter si se 'alimenteaza' cu caldura si de acolo.

Deci practic, poate fi folositor oriunde exista exces de productie electrica, asa cum ai mentionat, dar si acolo unde se poate recupera energie termica [,] care altfel s-ar pierde inutil. Si apoi, mai e si jocul pe piata energiei. Chiar daca nu exista un excedent de electricitate, poti alege sa alimentezi cand curentul e ieftin si sa te incalzesti din 'baterie' cand e scump.
Si nu e vorba doar de tarife zi-noapte sau weekend-weekdays ci chiar de sezoane intregi (sau ca sa fim la moda -> RusiaSuparata-RusiaVesela), daca ce spun ei acolo e adevarat, ca se pastreaza caldura timp de luni intregi.

Oricum, pana acum cochetam cu ideea sa incerc un storage gravitational in gradina. Mai demult postaseam despre un device gravitational pe care l-a cumparat si care poate tine in viata doua lampi care lumineaza (firav) terasa la ceas de seara. Ma gandeam la o sesiune de reverse engineering; sa-l desfac si apoi cu ce matematica si fizica imi mai aduc aminte, sa scalez sistemul la ceva care sa-mi tina aprinse becurile in casa pe durata unei seri.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #899 : 12.Iul.2022, 05:10:54 p.m. »
Pai de ce sa aiba sens doar in Finlanda? Mi se pare ca poate avea sens oriunde e nevoie de incalzire (inclusiv in Australia). Si nu e vorba doar de incalzirea spatiului de locuit, dar si de apa calda menajera in general. Si la tropice  :D, tot mai faci un dus cald din cand in cand; sau pui niste apa fierbinte pe farfurie cand o speli sa se degreseze mai bine.

In alt articol (l-a citit pe telefon. Nu-l mai gasesc acum) mentionau si ca respectiva 'baterie' e amplasata langa un datacenter si se 'alimenteaza' cu caldura si de acolo.

Deci practic, poate fi folositor oriunde exista exces de productie electrica, asa cum ai mentionat, dar si acolo unde se poate recupera energie termica [,] care altfel s-ar pierde inutil. Si apoi, mai e si jocul pe piata energiei. Chiar daca nu exista un excedent de electricitate, poti alege sa alimentezi cand curentul e ieftin si sa te incalzesti din 'baterie' cand e scump.
Si nu e vorba doar de tarife zi-noapte sau weekend-weekdays ci chiar de sezoane intregi (sau ca sa fim la moda -> RusiaSuparata-RusiaVesela), daca ce spun ei acolo e adevarat, ca se pastreaza caldura timp de luni intregi.

Oricum, pana acum cochetam cu ideea sa incerc un storage gravitational in gradina. Mai demult postaseam despre un device gravitational pe care l-a cumparat si care poate tine in viata doua lampi care lumineaza (firav) terasa la ceas de seara. Ma gandeam la o sesiune de reverse engineering; sa-l desfac si apoi cu ce matematica si fizica imi mai aduc aminte, sa scalez sistemul la ceva care sa-mi tina aprinse becurile in casa pe durata unei seri.

Acum deja ma gandesc la un boiler cu nisip  :D. Unde mai pui ca in asta mai bagi si-un ibric, iese-o cafea arabeasca la nisip...  :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:
Si-asa de ceva vreme tot discut cu consoarta sa renuntam la gaz pentru electric, in ideea sa poluam mai putin, dar si ca sa fim mai feriti de fluctuatiile de pret. In Canberra energia electrica e 100% din surse regenerabile si prin urmare nu depinde de supararea Rusiei, Americii sau Chinei. Iar guvernul/consiliul local s-a angajat printr-un memorandum sa tina preturile fixe pentru urmatorii 20 de ani, la nivelul pre-pandemie. Apa calda si aragazul sunt mai usor de mutat pe electric si o sa procedam cu astea la inceput. Incalzirea casei o avem tot pe gaz, insa e mai greu de schimbat (in sensul ca nu prea am cu ce s-o inlocuiesc). Nu merita investitia pentru moment.
« Ultima Modificare: 12.Iul.2022, 05:24:56 p.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019