Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131513 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #880 : 15.Iun.2022, 12:51:41 a.m. »
  Cei din industrie le tot spune ca nu se poate, dar ei badman, badman...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #881 : 15.Iun.2022, 06:37:58 a.m. »
Ce sa zic in nebunia asta,singurele legi in care cred sunt cele ale fizicii.Una din ele zice ca transformarea directa are cele mai mici pierderi...si acum vin unii(problema este ca sunt multi si populismul prinde bine)care ne vor sa ne convinga ca e mai rentabil sa produci energie electrica dupa care o transporti(evident cu pierderi)apoi incarci acumulatorul masinii cu ea,decat sa arzi direct combustibil si sa produci lucru mecanic!
Nu mai latra nimeni despre reciclarea acumulatorilor din laptopuri,telefoane mobile ca sunt extrem de poluante aceste reciclari...acum sunt la rand astia de cateva sute de kg...sa dea naiba, astia e destepti se recicleaza singuri.
Acum cateva zile povesteam cu un cunoscut care era convins suta la suta ca autobuzele albastre din Sibiu sunt electrice...i-am aratat ca in fata si pe lateral sunt doua locuri unde poti da cu capul...da da etichetele ale verzi pe care scrie CNG :good:


 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #882 : 16.Iun.2022, 01:25:48 a.m. »
Ford a oprit livrările modelului electric Mustang Mach-E și a rechemat în service 49.000 de unități

În notificare, Ford a explicat că supraîncălzirea contactorilor bateriei principale poate duce la „sudarea” acestora în timp ce mașina este în mers.
Deocamdată, Ford nu are o soluție și transmite că rezolvarea problemei ar putea fi făcută printr-un update de software lansat până în al treilea trimestru al anului.

Inca o data, se dovedeste faptul ca supraîncalzirea bateriilor este o problema de netrecut mai ales pe perioada verii.
Si ca "ar putea fi" suna la fel ca si povestile de adormit copiii platite.
« Ultima Modificare: 16.Iun.2022, 01:39:10 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #883 : 20.Iun.2022, 11:32:49 a.m. »
Din nefericire pentru multi, lucrurile sunt mișcate mult mai repede decât s-ar dori, cel puțin de către o parte a lumii.
China are ținta ei si da, plusează tot pe asta. Anul trecut au trecut de 3 milioane EV vândute, anul asta BYD vrea sa devina primul producător mondial (posibil, Tesla are sincope neprevazute in creșterea producției de mașini si baterii in uzinele noi). Tot BYD a cumpărat 6 mine de litiu in Africa si sunt cei mai integrați vertical producători auto, ei făcându-si singuri cipurile electronice. Chinezii care au cumpărat marca englezeasca MG au ajuns sa vândă mii de EV in Occident. Alte vreo 10-15 firme chineze au anunțat ca vor sa se extindă in Europa. S-au anunțat progrese semnificative la nivelul chimiei LFP care aduc aceste baterii  in zona de capacitate a bateriilor cu Nichel. CATL le va aduce pe piață de la anul. Tesla este unul din cei mai mari utilizatori ai lor, CATL construiește o uzina noua de baterii vizavi de  Tesla Giga Shanghai.
VW este anunțat de Bloomberg ca v-a depășit Tesla in 2024. In acest timp, Tesla a mărit pentru a 6-a oara preturile la mașini anul asta. Si listele tot nu s-au micșorat, tot ai de așteptat pana la anul in foarte multe cazuri. Guvernul suedez are un plan de investiții in infrastructură electrica de peste 5 miliarde de euro in următorii 10 ani. Etc...
Cat despre poveștile cu costuri, reciclări, randamente etc... este o singură concluzie, restul sun "discuții". Viitorul este electric. Așa cum noi vom avea chipuri si vom fi conectați cu Ai sau vom dispare  ca rasa.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #884 : 20.Iun.2022, 01:48:04 p.m. »
Schimbarile vin oricum,spre exemplu Germania a repornit cateva centrale foarte eco pe carbune...viitor electric din carbune nu vreau!
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #885 : 20.Iun.2022, 02:04:51 p.m. »
Schimbarile vin oricum,spre exemplu Germania a repornit cateva centrale foarte eco pe carbune...viitor electric din carbune nu vreau!

Da, mergem pe energie verde pâna devenim negri, la propriu.
Ce mi se pare interesanta este alianta dintre Honda si Sony.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #886 : 20.Iun.2022, 02:15:28 p.m. »
Ei, Germania acum plătește prostiile lui Merkel si mai ales banii rușilor, ca doar nu degeaba se luptau sa declare gazul natural ca fiind eco si energia nucleara interzisă. Avem o lungă lista a iubirii germano-ruse. Asta in timp de Franța, peste gard, își mai face vreo 10 centrale nucleare pe lângă alea 50-60 care le are deja... Eu oricum nu ii înghit de când râdeau de Trump când le spunea ca sunt la mana rușilor...ceea ce exact s-a si întâmplat, trăgând si restul UE după ei.
Dar asta nu are nimic a face cu tehnologia in ansamblu si cu viitorul ei. Ca nu este ușor de implementat, da. Dar de făcut se face sigur. Ca vrem sau nu. De ce? Pentru ca daca nu, China ia tot. Si nu vreau un război cu China doar ca sa le limiteze puterea, așa cum a făcut Churchill cu Hitler. Ca despre asta a fost vorba, după aia au găsit si justificările suplimentare. Dar a fost direct urmarea războiului de mai înainte si a avut ca scop strict pentru Churchill sa reducă pana la dispariție puterea Germaniei (după război au vrut sa o facă tara agrară, n-au vrut americanii care aveau afaceri cu o groază de firme nemțești, inclusiv in perioada războiului).
Nici nu va închipuiți cat de aproape suntem de un nou război mondial. Multi se chinuie sa-l evite dar sunt o groaza care ar avea de profitat din el si nu s-ar supăra sa-l declanșeze. Si nu, nu e Vestul ala care vrea să plece la război, el nu are decât de pierdut, mai ales ca nu prea are pe cine trimite in lupta...Nu uitați ca nu e vorba de "lupta contra terorismului" cu turbanosii...
Cumva războiul din Ucraina este o supapa a tensiunilor; Putin le arata chinezilor ca nu sunt ca in bancul cu "ultimul chinez la Moscova", Vestul arata Chinei ca este mai unit ca niciodată iar China se trezește ca brusc are cel puțin 2 fronturi, pentru ca are si un conflict înghețat cu vecinul India. Se potrivesc multe in idea ca invadarea Ucrainei a fost pregătită cu multe scopuri de către multe părți...si-au cam dorit multi un război care sa nu-i implice pe cei mari dar sa-i pună la treaba...
Asa ca noile tehnologii vor fi implementate pe repede înainte, ca ne place sau nu. De justificări...pro si contra...sunt satul. Acum sunt necesitați. "Clima" este doar pentru aia care nu înțeleg geo-politica... trebuie înțeles ca Occidentul a plusat pe noile tehnologii din rațiuni economice,  sa facă bani cu singura plus valoare care o poată adăuga - tehnologia. Care trebuie sa fie noua, ca aia veche deja o are toată lumea. Doar ca China a văzut si făcut mișcarea recomandata de Murphy "Ca sa ai succes in politica trebuie sa găsești o mulțime care merge într-o direcție si sa te așezi in fruntea ei!"...
Occidentul ar fi făcut trecerea in 30 de ani. China o face in 10 si a luat caimacul. Si de aia am sărit in aer toți.
« Ultima Modificare: 20.Iun.2022, 02:29:51 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #887 : 20.Iun.2022, 02:41:59 p.m. »
Urate si complicate vremuri mai traim...totusi tehnologia are de a face cu un eventual razboi (imi place sa ma mint singur,dar cred ca razboiul a inceput deja):Nu poti merge inainte fara tehnologie,or daca va fi distrusa...ajungem mai repede la cea verde cu adevarat,caii mananca iarba!
Europa e doar o minge de ping-pong intre Rusia,Asia,China si America...de exemplu pentru rusi a fost simplu,o sa vanda gaz,petrol si alte in Asia,China...voi europenii mars inapoi la mina si scoate-ti carbune...asta asa la deschiderea mesei,o sa urmeze chestii mult mai nasoale!
Daca erau sustenabile energiile verzi cu adevarat Europa ar fi spus Rusiei:ne pare bine ca ne-am cunoscut,poate pe viitor mai facem afaceri impreuna,dar ce sa vezi otelul se topeste cu gaz(mult),ingrasamintele tot cu gaz se fac si mai sunt si alte.
Si eu vreau o energie alternativa mai buna pentru transportul auto,dar pana nu o am o alternativa nu ma apuc  sa distrug o industrie auto ca asa au visat sau viseaza unii...
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #888 : 20.Iun.2022, 03:04:09 p.m. »
E ceva mai complicat, in sensul ca Rusia nu are cum sa exporte in China etc la preturile la care exporta in Europa. Apoi europenii sunt cei care depind de Rusia pentru ca așa au vrut conducătorii de mai înainte, nu pentru ca nu aveam alternative. Apoi, așa cum am spus, oricum ajungeam aici pentru ca Europa nu are de vândut decât tehnologie, si nu poți vinde când tu faci ce face toată lumea, mai ales China. Doar ca China si-a dat seama la timp si a luat-o in fata așa cum numai un sistem totalitar - care nu e încă  "îmbătrânit in rele", la a treia sau 4-a generație de "conducători" - o poate face (închipuie-ți orice fel de lockdown in Occident si la ce ar duce, in China le-au tăiat maul scurt la "protestatari"). Am colegi care si acum vociferează strident la faptul ca au fost obligați sa se vaccineze ca sa circule anul trecut...
China devine verde pe la 2040. Adică la nivelul Europei. Redeschiderile de centrale termice sunt temporare si numai pentru vârfuri de sarcină. Deja sunt câteva noi tehnologii care fac bateriile  mai ieftine si robuste, in 50 de ani or sa fie cam la tot pasul ca buffer de energie si atunci nu ma ai nevoie de centrale termice. Iar avansul in tehnologia nucleara, mai ales in cea a centralelor miniaturale este foarte mare (preluate din industria militara, centralele de pe navele militare au testat zeci de ani soluțiile). Americanii au firme care produc centrale de strada, un cilindru de 10 m pe 2 m diametru făcut in fabrica, se îngroapă in pământ si da energie pentru un cartier timp de 50 de ani... după care se scoate si se înlocuiește. Totul in medii controlate - fabricare, dezasamblare, reciclare. Nu va închipuiți ca industria nucleara e ce vedeți in filme - acolo sunt prezente doar ideile si umorile pseudo-socialiștilor de Hollywood care habar nu au cum arata un televizor pe dinăuntru...
PS: Mi-a plăcut la nebunie discursul lui Rick Gervais de la Oscarurile de acum ceva ani când le-a spus sa-si mai tina gura si sa nu-si mai dea cu părerea pentru ca in general nu se pricep la nimic...
PSS: Așa cum am spus, China singura a înmatriculat peste  3 milioane de EV anul trecut si este vârful de lance. Daca nu ne ținem măcar in siajul lor, nu va mai exista industrie auto care sa nu depindă de ei. Nu uitați ca chinezii dețin 30% din Daimler acum si ca multe mărci Occidentale sunt cel puțin in parte deținute de firme chineze. Cel mai important investitor in Lucid Air  este fondul se investiții de stat saudit...De aceea americanul a anunțat ca a doua uzina a lor se va construi in Arabia Saudita. Așa cum ați reacționat aici, au reacționat peste tot: cum sa facă Arabia Saudita, cel mai tare producător de oloi, mașini electrice? Pentru cine? Pai...si aia știu ca vine timpul sa se termine si cu oloiul... Si apropo, problema  tarilor arabe este apa, nu mașinile. In Emirate, unde am si lucrat, au nevoie de 4 litri de petrol ca sa obtina 1 litru de apa...iar populatia araba a crescut de pe la 6 milioane in 1950 la 60-70 de milioane acum, numai cei din Peninsula Araba...
« Ultima Modificare: 20.Iun.2022, 03:29:46 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #889 : 20.Iun.2022, 03:55:32 p.m. »
Americanii au firme care produc centrale de strada, un cilindru de 10 m pe 2 m diametru făcut in fabrica, se îngroapă in pământ si da energie pentru un cartier timp de 50 de ani... după care se scoate si se înlocuiește.

As vrea sa fac o completare aici, intrucat colegul @Costique are informatii absolut corecte, dar partiale. Informatia completa, din surse sigure, este ca cilindrii respectivi sunt lasati in afara cam 70-80 de cm, ca sa poata fi folositi pe post de masa de BBQ cand se strange cartierul la petreceri, cum ar fi de ziua recunostintei sau alte zile importante pentru comunitate.

S-a constatat totusi dupa feedback-ul primit de la miile de cartiere beneficiare ale acestei minuni tehnice in ultimul deceniu, ca diametrul de 2 metri e destul de mic pentru a pune toti copiii la masa in acelasi timp. Se lucreaza intens la inlocuirea lor cu cilindri de 3-4 metri diametru. Se zvoneste ca noii cilindri vor fi lasati in afara approx. 110-120 de cm si vor veni cu scaune de bar incluse si cu tap de bere.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: Costique