Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131520 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #870 : 26.Apr.2022, 02:28:51 p.m. »
Ce păcat că România e un deșert plat, fără diferențe de nivel, fără bazine hidrografice, fără pic de vânt și fără niciun strop de insolare...

Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: Costique

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #871 : 20.Mai.2022, 03:11:55 p.m. »
"Cașcarabetă" utilitară pentru transporturi de mărfuri pe distante scurte, dezvoltată de un investitor din Brașov. :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #872 : 20.Mai.2022, 10:05:08 p.m. »
Au cam inventat apa calda.
Dar e bine ca niste muncitori români vor avea de lucru, chiar daca componentele sunt 90% Made in PRC.

PS: mie îmi place modelul asta.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #873 : 21.Mai.2022, 12:54:47 p.m. »
Chinezii au descoperit o nișă de piață in care pot lua conducerea lumii si plusează totul pe ea., La anul, pe timpul asta, cred ca Tesla va fi al doilea producător de EV in lume, după BYD...care construiește nu mai puțin de 5 gigafabrici in China acum...A, au preluat toate ideile  revoluționare  pe care Tesla le-a implementat in construcția automobilelor. Ca si observație, numai chinezii s-au apucat sa copieze asta, si doar vreo 5 firme mari, incluzând aici Geely - care deține Volvo si Polestar printre altele (ce ma amuza suedezii care sar in sus când le spui asta, ei încă cred ca Volvo si Polestar sunt suedeze pentru ca lucrează suedezi la ele)... Piața chineza este 80% din cea SUA +UE împreună (peste 24 milioane mașini) si anul trecut a depășit 16% EV. peste 3 milioane de mașini electrice numai anul trecut. Ați văzut prețul petrolului? In California Tesla a vândut cele mai multe mașini anul asta, la orice producător de orice tip de mașină...iar galonul de benzina la 6 dolari are rolul sau...
Tot anunță ca invadează Europa...si tot ma uit după ele... dar in afara de Geely si MG, toți ceilalți sunt la volume mici spre foarte mici... La fel cu mașinile electrice ale producătorilor clasici care sunt mișto dar scumpe si greu de găsit... cu 5000 de EV disponibile pe an cum o sa cucerească piața KIA? Despre MG am auzit numai de bine, am si un coleg care si-a luat si e mulțumit.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #874 : 01.Iun.2022, 01:52:30 p.m. »
Experimente pozitive ale unui roman posesor de Dacia Spring care sustine ca a ajuns in 8 ore de la Bucuresti in Kallithea (Grecia)

Citeste mai mult: adev.ro/rcsc0r

Il credem? pe Google Maps traseul mentinat are 770 km si poate fi parcurs in 9 ore si 23 minute la data investigarii.
« Ultima Modificare: 01.Iun.2022, 02:31:18 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Aliosa

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #875 : 01.Iun.2022, 02:21:42 p.m. »
Când plătesc alții energia electrică pe care o folosești să încarci bateriile mașinii, consideri că te deplasezi gratis.
  • SX 4 S Cross
 

Offline Japan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #876 : 02.Iun.2022, 07:06:11 a.m. »
Marea problema a masinilor electrice(ce chestie, de fapt nu e problema masinii electrice in sine)o reprezinta incarcarea lor.Daca acum sunt putine fata de cele clasice, pe viitor sunt curios cum poate asigura un sistem energetic(care nu a fost facut in acest scop)incarcarea simnultana sa zicem a 3000 de autovehicule electrice???Probabil la asta se va ajunge...daca se raspandeste mizeria asta electrica;practic trebuie facuta o estimare si o rezerva de putere a sistemului in asa fel incat sa ai disponibil acel necesar de energie fara sa cada sistemul,or...ghinionisti mai suntem :good: asta costa si inca mult!Comparativ,doar,o putere de 5MW de care ai nevoie sa incarci acele masini electrice o sa coste foarte mult fata de aceeasi putere echivalenta care este stocata in benzina,motorina,gpl sau cng care pot fi stocate pe perioade lungi cu costuri minime...
LE:niste baieti destepti au cumparat cateva autobuze electrice(un fel de microbuze mai mari)si au aflat dupa aia ca nu le pot trimite tot timpul pe traseu, la fel ca un autobuz diesel pentru ca au un defect din constructie...trebuie sa le pui la incarcat cateva ore bune,in care nu produc nimic   :baston:  asa ca au dat-o acum  pe autobuze cu CNG
« Ultima Modificare: 02.Iun.2022, 07:20:27 a.m. de Japan »
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #877 : 02.Iun.2022, 10:03:01 a.m. »
Daca te pasioneaza subiectul poti sa citesti si din trecut.

Cele mai mari probleme la care înca nu exista raspuns (satisfacator) sunt 1) racirea optima a bateriilor 2) retelele electrice subdimensionate - nu pot sa suporte încarcarea a mai multor masini simultan

Imagineaza-ti doar pe o scara de bloc ce se întâmpla daca toti trec pe electrice.
Apoi dezvolta imaginatia la un cartier sau chiar la un oras întreg.

PS: de pretul energiei nici nu mai vorbim.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #878 : 15.Iun.2022, 12:28:59 a.m. »
     Producătorul american de mașini electrice Fisker susține că lucrează la dezvoltarea unei baterii care poate să ofere o autonomie de peste 800 de kilometri. Tehnologia este programată să apară pe piață în anul 2023.
      Mie mi se pare cel putin ciudat entuziasmul, chiar frenezia de a trece atat de repede la electric in conditiile in care din ce vad eu ca nespecialist, bateriile ofera autonomie redusa, iar infrastructura practic nu exista. Retelele/instalatiile noastre d-abia rezista la instalatiile de climatizare si cuptoare electrice .
  Adica, hai cumparati masini, apoi construim si sosele.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #879 : 15.Iun.2022, 12:36:07 a.m. »
Eu zic sa ne relaxam putin.

Momentul critic pentru a schimba cursul planetei spre pierzanie oricum e trecut deja.
O sa murim toti în chinuri, arsi de vii în iadul climatic construit chiar de catre noi.

Acuma e momentul sa cumparati dieseluri ca e cazut rau de tot pretul la ele.
Peste vreo 2 ani de criza crunta o sa fie bataie pe ele.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού