Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131523 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline VictorN

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #850 : 10.Apr.2022, 12:34:52 p.m. »
Nu prea exista termen de comparație între electrice și diesel/benzina. Sunt mai scumpe la achiziție dar îți scoți pârleala in timp.
Infrastructura la noi e încă deficitara, acesta e impedimentul major, dar dacă stai la casa și îți tragi o statie de încărcare in curte ai parte de un scenariu de vis.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline jupanul1

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #851 : 10.Apr.2022, 01:08:11 p.m. »
Și totuși sunt oameni care au mașini electrice dar stau la bloc...

Ca să fie totuși on-topic mesajul acesta - sunt curios ce se va obține în mod real de la Vitara în versiunea blamată de ”hibrid puternic”. Promisiunile sunt una, realitatea e de văzut... atât pe autostradă cât și în oraș.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #852 : 10.Apr.2022, 02:25:27 p.m. »
Am făcut un mic calcul pentru zona metropolitană Bucuresti-Ploiesti. Un sistem fotovoltaic standard de 3 kWp permite unui "prosumator" o producție medie lunară de 250 kWh, ceea ce ar acoperi necesitățile unei case cu 4 camere ocupate de 4 persoane (2 părinți + 2 copii) dotata cu iluminat și electrocasnice eficiente energetic.

Pentru o mașină electrică utilizata zilnic în mediu urban circa 50 km, puterea instalată trebuie să se dubleze la 6 kWp.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Bobi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #853 : 10.Apr.2022, 06:19:30 p.m. »
Corect si asta daca este soare !
Eu am o putere de 5600W/h si astazi (toata ziua a plouat) panourile au produs doar 3Kw de dimineata pana la ora asta (18), adica abia sa-mi tina consumatorii uzuali din casa.
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #854 : 10.Apr.2022, 09:19:46 p.m. »
Chiar dacă e off-topic (scuze) - să facem un calcul băbesc:
 - Șpring-ul .......... Asta vine cam 50 lei/100km sau, tradus în benzină la preț de vreo 8 lei/l - un consum echivalent de 6,25%.
 - Vitara are consum în oraș de vreo 8% (hăhă, io aveam 10%), adică dacă e să facem în lei, tot pe la 8 lei/l - vine 64 lei/100km.

Problema care se pune e ca tu compari o coaja ca Spring cu Vitara (ia baga tu 4-5 persoane + bagaje în Spring si porneste în concediu  =))).
In rest, calculul e corect, mai putin sansele de a scapa cu viata dintr-o masina cu aproape zero stele la EuroNcap.

Probabil asa fac calcule comparative si cei care se dau cu AMG G63 si iau ca reper o coaja ca Vitara.

PS: prefer sa dau 14 lei în plus la suta de km da' sa stiu ca ma duc atât cât si unde vrea muschii mei, nu sa caut disperat o priza.
Ca despre emotie si placerea de a conduce este vorba, nu despre stres, nu-i asa?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Offline jupanul1

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #855 : 10.Apr.2022, 09:56:38 p.m. »
Te-ai prins că am ales intenționat Șpring-ul în comparație, nu?

Calculul dă tot cam pe-acolo indiferent de modelul EV ales... doar costul de achiziție al autovehiculului variază. Uite, dacă vrei putem reface pentru Kona EV, că e comparabilă cu Vitara: o baterie de 64kWh cu autonomie reală de vreo 500km - le-am văzut testate pe YT - un ”plin” în aceleași premise (50% pierderi la încărcare și cost de 2,5 lei/kWh) înseamnă 240 lei. Un plin la Vitara țiu minte că mă costa cel puțin tot atât, și asta când litrul de benzină era 5-6 lei, nu ca acum, iar autonomia obținută e cvasi-identică în condiții de exploatare asemănătoare. Da, cu o Kona EV nu ai avea plăcerea de a merge pe autostradă cu 160-170km/h, dar nici la Vitara nu pot spune că era neapărat o plăcere această aventură, personal senzația de ”coajă” crește cu mult mai mult decât mă simt eu confortabil d.p.d.v. siguranță pasageri odată ce ajungi pe la 130-140km/h; nici nu mai menționez de zgomot că...

E drept, un avantaj există la Vitara vizavi de un EV - efectuarea unui plin durează infinit (deocamdată) mai puțin decât la un EV. Vom vedea cum evoluează lucrurile în această direcție. Da... Tesla și superchargerele lor se apropie vertiginos dar ... nu, nu e tot aia.

P.S. - ca să fiu sincer, acum regret că nu am luat Kona EV, de ce să nu recunosc... dar m-am gândit, așa cum ai făcut și tu, că-mi va fi cel puțin incomod cu încărcatul (nu pot băga mașina-n curte că n-am loc), infrastructura e incipientă și acaparată de Șpring-uri că-s multe acum, ce mă fac în concediu și... până la urmă sunt doar 14 lei/100km extra. Real vorbind, nu e deloc așa cum mi-am imaginat iar costul pe suta de km e cam la 1/2 acum la EV vs. ICE, dar nu cred că aveam cu să prevăd asta în primăvara lui 2021 când ne-am hotărât să schimbăm auto și am evaluat și electricele. Cum e aia? Dă-mi doamne mintea ce de pe urmă...
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 


Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #857 : 10.Apr.2022, 10:36:57 p.m. »
Te-ai prins că am ales intenționat Șpring-ul în comparație, nu?

Calculul dă tot cam pe-acolo indiferent de modelul EV ales... doar costul de achiziție al autovehiculului variază. Uite, dacă vrei putem reface pentru Kona EV, că e comparabilă cu Vitara: o baterie de 64kWh cu autonomie reală de vreo 500km - le-am văzut testate pe YT - un ”plin” în aceleași premise (50% pierderi la încărcare și cost de 2,5 lei/kWh) înseamnă 240 lei. Un plin la Vitara țiu minte că mă costa cel puțin tot atât, și asta când litrul de benzină era 5-6 lei, nu ca acum, iar autonomia obținută e cvasi-identică în condiții de exploatare asemănătoare. Da, cu o Kona EV nu ai avea plăcerea de a merge pe autostradă cu 160-170km/h, dar nici la Vitara nu pot spune că era neapărat o plăcere această aventură, personal senzația de ”coajă” crește cu mult mai mult decât mă simt eu confortabil d.p.d.v. siguranță pasageri odată ce ajungi pe la 130-140km/h; nici nu mai menționez de zgomot că...

E drept, un avantaj există la Vitara vizavi de un EV - efectuarea unui plin durează infinit (deocamdată) mai puțin decât la un EV. Vom vedea cum evoluează lucrurile în această direcție. Da... Tesla și superchargerele lor se apropie vertiginos dar ... nu, nu e tot aia.

P.S. - ca să fiu sincer, acum regret că nu am luat Kona EV, de ce să nu recunosc... dar m-am gândit, așa cum ai făcut și tu, că-mi va fi cel puțin incomod cu încărcatul (nu pot băga mașina-n curte că n-am loc), infrastructura e incipientă și acaparată de Șpring-uri că-s multe acum, ce mă fac în concediu și... până la urmă sunt doar 14 lei/100km extra. Real vorbind, nu e deloc așa cum mi-am imaginat iar costul pe suta de km e cam la 1/2 acum la EV vs. ICE, dar nu cred că aveam cu să prevăd asta în primăvara lui 2021 când ne-am hotărât să schimbăm auto și am evaluat și electricele. Cum e aia? Dă-mi doamne mintea ce de pe urmă...

De fapt cel mai mare avantaj al EV fata de ICE este costul  de după achiziționare. Cu cat circuli mai mult, cu atât apreciezi mai mult lipsa necesitații vizitării service-ului pentru ulei si toate alea... De fapt pentru utilizare normala imensa majoritate nu are nevoie de 500 km autonomie. De fapt eu vad ca singura problemă este ca rețeaua de încărcătoare rapide este mult in urma achizițiilor de EV. Dar cum Chinezii încep invazia cu anul asta...si BYD a semnat un parteneriat cu Shell sa electrifice stațiile lor... nu cred ca veți mai avea mari probleme in a  alege peste 4-5 ani. Adică pentru majoritatea romanilor prevăd ca următoarea mașină va fi EV, daca va fi achiziționată peste 4-5 ani...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #858 : 10.Apr.2022, 10:38:19 p.m. »
nu cred ca veți mai avea mari probleme in a  alege peste 4-5 ani. Adică pentru majoritatea romanilor prevăd ca următoarea masina va fi EV, daca va fi achizitionata peste 4-5 ani...

Atunci eu prefer sa mai astept aia 4-5 ani.
Pâna atunci poate apar si statiile alea de schimbat direct bateria, cum a postat colegul mai sus....
Ca nu e nici o graba, doar sunt ardelean....  ;)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #859 : 10.Apr.2022, 10:45:08 p.m. »
Chinezii investesc in mașini cu baterii LFP si au anunțat ca au ajuns la densități similare bateriilor ternare (cu Ni si Co). Neavând metale deosebite aceste LFP sunt la jumătate de preț, se încarcă si descarca complet fara nici o problema si au un număr aproape dublu de cicluri de funcționare (vreo 3000 de cicluri, la 1500 chinezii dau 60% capacitate garantata). Problema ca fac asta in China dar când au ajuns cu aceleași mașini in Australia, condițiile de garanție au scăzut foarte mult, lăsând o incertitudine mare aspra celor declarate si a încrederii chinezilor in propriile produse.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008