Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131538 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #810 : 06.Mar.2022, 10:27:36 p.m. »
Piața auto suedeza. In luna februarie 2022, 51.6% dintre mașinile noi vândute au fost mașini cu baterii din care jumătate mașini pur electrice (5495 PHEV, 5413 BEV).
Anul trecut in aceeași luna acest procent era de 6%, total.

Trageți voi concluzii...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Online NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #811 : 06.Mar.2022, 11:05:06 p.m. »
Piața auto suedeza. In luna februarie 2022, 51.6% dintre mașinile noi vândute au fost mașini cu baterii din care jumătate mașini pur electrice (5495 PHEV, 5413 BEV).
Anul trecut in aceeași luna acest procent era de 6%, total.

Trageți voi concluzii...

Au facut rost de bani suedezii ...

Ori isi muta dependenta de la benzina rusilor, catre bateriile chinezilor.

Nici nu ma gandesc ca isi doresc, cumva, sa aibe masini mai noi, moderne dpdv tehnologic ....
Doar ii stimeaza mai mult pe chinezi, decat pe rusi ...  :D
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #812 : 07.Mar.2022, 02:25:40 a.m. »

In urma cu vreo 40 ani, un profesor (fie-i tarana usoara) ne spunea:
"Sa nu va considerati inferiori electricienilor cand va vor spune ca ei au randamente de 98 si 99 % la motoare si transformatoare, iar voi aveti in centrale maxim 45 %. Dar ei nu-l au pe Sadi Carnot!"

Intre timp, ca sa fim ontopic, a aparut si Betz.

Nu am cunostinte de fizica fuidelor. @gabineg, cred ca esti mai aproae de fenomen decat mine. Dupa citirea articolului de pe Wikipedia despre Betz, am priceput in mare ideea. Insa nu mi-e clar daca limitarea e valabila doar in cazul generatoarelor eoliene cu turbina (elice). Ai idee??? Sunt chiar curios.
B. Turbinele eoliene se împart în câteva categorii în funcție de diverse criterii:
 - după construcție, sunt cu ax vertical (VAWT) sau orizontal (HAWT)
 - după modul de interacțiune cu aerul sunt drag-type (mișcate de presiunea directă a aerului) sau lift-type (mișcate de portanța generată de un profil aerodinamic)

Readuc in prim plan discutia despre energie eoliana, intrucat tocmai am descoperit o chestie care pare sa fie diferita de cele doua categorii de mai sus.
https://vortexbladeless.com/technology-design/
Ma intreb daca asta se supune teoriei respective, intrucat nu numai vantul contribuie la generarea energiei.
Oricum, buna ideea. Sa speram ca se va dovedi viabila.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #813 : 08.Mar.2022, 07:27:55 p.m. »
Din motivele prezentate la punctul (A) mă hazardez să „postulez” că o limită similară există și pentru acest tip de convertor. Nu știu dacă valoarea ei este egală cu cea dedusă de Betz, calcului unei astfel de limite fiind „un pic” mai complex decât „artimetica” ce mi-a rămas mie în cap după ce-am absolvit grădinița. Dacă aș fi parior, aș paria că sunt egale. (Să nu uităm totuși că oricum aceste limite teoretice ar putea fi atinse doar cu captatoare ideale, adică eficiente 100% - ceea ce nu există)

Ce pot eu „să-mi dau cu părerea”:
- nu e scam - tehnologia e reală, există prototipuri funcționale
- cu toate astea „merge pe sârmă” și riscă să devină. Mai precis, există o pagină dedicată „Eficienței economice” în care nu apare de fapt nicio analiză de cost, nici absolută și nici relativă la tehnologiile existente. De altfel o analiză de cost nici nu ar fi posibilă pentru că la momentul de față nu există un produs finit marketabil care să integreze un preț de producție din lumea reală (site-ul a fost pus pe picioare în 2019 iar în 2022 informația citată e încă prezentă):
Citat
2. How do I purchase a Vortex aerogenerator?

Our apologies, we can’t offer any products yet. We need a bit more time to optimize and certificate the aerogenerator so it could be sold in each country. After this stage, we will need to industrialize the manufacturing process and set up post-purchase services before truly reaching the consumer market.
- e de nișă; inventatorii înșiși admit că nu-și propun să înlocuiască convertoarele eoliene mainstream.

Cu toate astea dpmdv tehnologia asta are un MARE plus: poate fi o bază excelentă pentru cercetare în vederea diversificării în domenii cu adevărat de nișă sau în care tehnologia mainstream actuală chiar are dezavantaje majore. Off the top of my head mă gândesc de exemplu la conversia energiei hidro, unde zeci/sute/mii de unități „dirt-cheap” pot fi instalate de-a lungul cursurilor râurilor, eliminând astfel efectele distructive asupra ecosistemelor asociate cu barajele clasice. Evident, nu vor înlocui hidrocentralele existente dar pot fi o alternativă la microhidrocentralele care amenință cursurile multor râuri din zone protejate.


În altă ordine de idei, și vecina ta a făcut un live destul de bunișor pe tema acestui captator:



Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: Costique

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #814 : 08.Mar.2022, 08:14:39 p.m. »
Și dacă tot te pasionează subiectul...
Deși, ca să citez un comentariu:
Citat
According to the Powerpod's website, the company "lacks the ability to produce a quality, custom blade to place in the powerpod." So, predictably, they're asking for kickstarter money -- for engineers, more development, etc. In other words, the product doesn't actually exist.
As with nearly every other green energy "breakthrough" out there right now, it's basically someone's pet science-fiction idea cosplaying as an "invention," and the patent owners are hoping that all of us will invent it for them by paying other engineers to figure it out.




Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: Costique

Offline hugbear

Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #816 : 13.Mar.2022, 12:27:18 p.m. »
SSB - solid state battery se pare ca intra in linie dreapta. Au multiple avantaje fata de actualele baterii dar încă nimeni nu a găsit o modalitate optima de fabricare a lor in masa. Dar...
In China se construiește o mega fabrica cu capacitatea de 100GWh. Nu știm cu ce anume vor veni, doar ca vor fi SSB.
Au descoperit cei de la MIT ca nu este necesara acoperirea (costisitoare) cu substanțe speciale a catodului si anodului, este suficient ca sinterizarea sa se facă in absenta CO2 (au demonstrat-o făcând acest lucru in atmosfera de oxigen pur).
Daca progresele continua in acest ritm, sunt estimări ca in 2030 automobilele electrice vor avea autonomie si de 2000 km... A, investițiile in cercetare pentru baterii au distrus investițiile in dezvoltarea ICE. Am înțeles ca BMW încă crede ca mai poate scoate ceva din ele si baga bani dar pentru restul lumii cred ca vedem la treaba ultima dezvoltare a motoarelor cu combustie interna...adică mai bune de ata nu o sa mai vedem niciodată. Si nici mai performante pentru ca normele antipoluare doar reduc din eficienta energetică pentru a colecta particulele.

In ultima vreme bateriile au început sa se scumpească din cauza prețului Nichelului. Tehnologia Chineză cu baterii LFP fara nichel...nu. Din nou Tesla iese câștigătoare, alături de chinezi, bineînțeles...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline dthem

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #817 : 13.Mar.2022, 01:52:17 p.m. »
LFP se pune doar pe model 3 standard range.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #818 : 13.Mar.2022, 05:30:47 p.m. »
Da, dar aia nu s-a scumpit. Însă restul de mașini electrice fabricate de oricine din vest inclusiv Tesla s-au scumpit, pentru ca tot vestul e pe chimia cu nichel. De fapt marea lor problema este ca si acum ei nu fac bani  construind mașini electrice...De aceea sunt terminați daca nu rezolva problema in 2-3 ani...singura care o duce încă bine e Tesla.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline dthem

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #819 : 13.Mar.2022, 06:44:21 p.m. »
S-a scumpit ieri cu 2.000€ in România și in toate piețele cu alte sume. Am model 3 SR pe drum și am prind la prețul dinainte de scumpire.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019