Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131541 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #780 : 13.Feb.2022, 03:15:30 p.m. »
Costurile cu incarcarea Dacia Spring sunt de cele mai multe ori zero (încă sunt stații gratuite destule).
Dacă e vorba de plata - curentul casnic e undeva la 1,2 - 1,5 lei iar la stațiile publice intre 1,2 - 2,5 lei. Consumul mediu e cca 15 kWh/100 km. Sa facă fiecare calculele :)

Pai cred ca le-am facut corect, deci vorbim deci 40-45 de lei pentru o singura autonomie.  :D
Statiile gratuite ..... înca sunt gratuite, dar nu pentru mult timp.
Deja sunt localitati în care se limiteaza durata iluminatului public pentru ca n-au bani de energie electrica.
Ma îndoiesc ca vor oferi gratis energie pentru plimbarea posesorilor de auto electrice.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #781 : 13.Feb.2022, 03:24:37 p.m. »
Mai degrabă in zona 20-25 lei / 100 km ar fi (dacă nu cumva te-ai referit la autonomia cu “un plin”)

Gratuitatea e o problema complicata. Poate fi oferită de Primărie (vezi Brasov sau Cluj) caz in care e chiar gratuitate, sau de centrele comerciale (Lidl, Kaufland) ori hoteluri sau pensiuni, restaurante, caz in care plătești ceva pe undeva, mascat.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #782 : 13.Feb.2022, 03:36:39 p.m. »
Exact, un plin ajunge la maxim 50 de lei (momentan, ca pretul energiei va mai creste).
Pe GPL e undeva la 75-80 de lei.

Pe de alta parte, costurile enorme de fabricatie ale electricelor nu vor putea fi "compensate" la nesfârsit prin programe gen rabla si alte gratuitati oferite momentan.
Iar aici vorbim de o întreaga industrie în care s-au investit sute de miliarde în utilaje si procese de fabricatie, bani care ar trebui amortizati cât mai repede pâna nu devin la fel de valorosi ca hârtia pe care au fost tipariti.
Situatia economica mondiala e foarte complicata si tare ma tem ca vom ajunge sa platim mai mult ca sa ne plimbam cu o electrica decât platim în momentul de fata plimbarea cu o masina cu motor "clasic".
Totul e marketing, trebuie sa stii sa-i iei fraierului banii si asta cât mai repede.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #783 : 14.Feb.2022, 12:35:00 p.m. »
Ce vor face axvioanele, vapoarele si trenurile, marii consumatori mondialu.Nimic.

La avioane se lucrează,  exista in exploatare trenuri cu hidrogen si evident electrice.
La vapoare (cei mai mari poluatori dintre cei mobili) încă se studiază. Nu i-ai da pe mana un reactor nuclear unui echipaj la care rația de whisky e egala cu cea de hrană.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #784 : 14.Feb.2022, 02:28:56 p.m. »
Exact, un plin ajunge la maxim 50 de lei (momentan, ca pretul energiei va mai creste).
Pe GPL e undeva la 75-80 de lei.

Pe de alta parte, costurile enorme de fabricatie ale electricelor nu vor putea fi "compensate" la nesfârsit prin programe gen rabla si alte gratuitati oferite momentan.
Iar aici vorbim de o întreaga industrie în care s-au investit sute de miliarde în utilaje si procese de fabricatie, bani care ar trebui amortizati cât mai repede pâna nu devin la fel de valorosi ca hârtia pe care au fost tipariti.
Situatia economica mondiala e foarte complicata si tare ma tem ca vom ajunge sa platim mai mult ca sa ne plimbam cu o electrica decât platim în momentul de fata plimbarea cu o masina cu motor "clasic".
Totul e marketing, trebuie sa stii sa-i iei fraierului banii si asta cât mai repede.

E mult mai mult decât doar marketing. E vorba de geopolitica. De exemplu americanii nu au decât de pierdut, 8% din GDP si peste 10 milioane de joburi sunt in zona petrolieră. Dar nu si UE, este exact invers, donator net si către aia care ii vor pielea pe bat (de exemplu eu prevăd o creștere a acțiunilor radical islamiste, acum ca rezervorul cu petro-dolari se umple din nou).
Dar in fata la toți e China, care e cea mai mare piață auto (24 de milioane de mașini pe an)  si care vrea peste 50% din piața auto globala. Si ea a pus totul pe electric. Peste 200 de firme. De anul asta vin grămadă peste toți. Numai BYD (firma in care investește Warren Buffet de ani de zile) si-a ridicat ținta pentru anul 2022 la 3 milioane de electrice - incluzând aici hibridele, ei fiind producători de auto tradiționali care au mutat către EV de acum vreo 4 ani si sunt si un producător de volume gigantice de baterii.
Piața auto globala este deținută de "ăilalți" acum. Așa ca nu ai cum. Ori faci sa îți placa acru, ori dispari. Așa ca acum învățăm cu toții sa iubim acrul... Ei mai sunt unii ca mine care îl iubeau oricum, ca tot am avut numai acru toată viața...

PS: Sa urmăriți ce prezintă "tradiționalii", care brusc au realizat ca dispar in 3-4 ani, ca si Nokia, daca nu mișcă foarte, foarte repede... In 2019 Toyota prezenta imposibilitatea trecerii la EV in Japonia din cauza problemei producției de energie, anul trecut lansa noua platform EV când a realizat ca dispare  de pe piața...Prea mare sa dispară? Câți dintre voi au mai cumpărat un produs Toshiba? Era numărul 1 in anii '90...
A, ironia sortii, Toyota nu poate sa-si facă mașinile electrice, i le va face BYD...Da, tot ce o sa vedeți anul asta Toyota electric sunt făcute in China de BYD...care va face si 200.000 de baterii pentru tesla...care va ridica anul acesta producția la uzina din Shanghai la peste 1 milion de EV...
PSS: Tehnologiile Tesla de casting si  structural battery sunt implementate in acest moment de alte 6 firme. Toate chinezești, nici una din Occident nu a făcut vreun pas in direcția asta...deși Diess știe ca VW are nevoie de trei ori mai mult timp sa construiască un EV fata de Tesla...

PSSS: uitându-va la ce fac toți aceștia, credeți ca ciotul România (sau ce vor șoferii din România) va reprezenta vreun hop? Eu unul nu cred.
« Ultima Modificare: 14.Feb.2022, 02:49:22 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: sfichiu, ntire2000, vali22, toma

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #785 : 14.Feb.2022, 03:05:38 p.m. »
Frumoasa expunerea  @Costique, mi-a placut.

Deci sa intretinem cat de bine putem masinile din dotare ca urmatoarea pe care o sa dorim sa o cumparam e foarte posibil sa nu ne placa  >:)

Mai ramane totusi discutia legata de hibrid (PHEV de preferinta) vs full electric.

LE offtopic: e PPS nu PSS (post-post-scriptum)
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #786 : 14.Feb.2022, 03:13:13 p.m. »
Cam asa va fi, cel puțin eu unul așa fac, am un ICE de 3 ani si plănui sa-l țin încă vreo 7 pana se maturizează deplin piața EV iar producătorii au timp sa se separe pe segmente. Nu cred ca vei mai auzi de PEHV peste 4-5 ani. Deja UE schimba placa cu ele, emisiile declarare si testate nu sunt reale. Iar ca tehnologie, ai doua sisteme de propulsie ce se dublează si deci șansele de probleme, la fel.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #787 : 14.Feb.2022, 03:31:04 p.m. »
Da, dar ai impaca si capra si varza:

- electric preponderent (oras si drumuri scurte) - vinde lumea si tehnologia noua
- ardere interna pentru drumuri lungi - pastrezi autonomia si vinde lumea si produse petroliere

PS: plecand de la premiza ca s-ar face niste PHEV care chiar sa functioneze in acest regim: full electric cat ai acumulatorul incarcat de la priza si apoi motorul termic dupa ce s-a descarcat acumulatorul.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #788 : 14.Feb.2022, 04:09:49 p.m. »
Da, dar ai doua mașini într-una. Si deja preturile la EV coboară, BYD a ajuns deja sa vândă EV la același preț cu ICE (ei producând de toate, inclusiv autobuze si mașini grele). Tot BYD  a anunțat ca unele din EV-utile lor de top vor avea variante cu autonomie de peste 700 km. La asta ma refeream cu separarea pe segmente. Crezi ca merita sa-ți iei mașină de doua tone si autonomie de 600 km daca tu mergi 50km pe zi timp de 330 de zile pe an? Tu plătești tona de mașină carata in plus. Ma rog, unii au nevoie de BMW si Mercedes din alte motive...așa si cu autonomia...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Calin sb

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #789 : 14.Feb.2022, 07:07:30 p.m. »
Don’t worry 😎
Waku is coming.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call