Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131550 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #750 : 22.Dec.2021, 09:00:41 a.m. »
Apai si asta e o solutie, dupa 8 ani le dam foc si strângem bani din youtube.
Misto rezolvare.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #751 : 22.Dec.2021, 12:00:40 p.m. »
Deocamdată volumul bateriilor ieșite din garanție nu este suficient ca sa fie un subiect de discuție (si da, cu baterie noua ai o mașină aproape noua, caci motorul tine cat tine si tabla) iar videoclipul este ca si cu cripto monedele, primii fac averi iar restul...Dumnezeu cu mila.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #752 : 05.Ian.2022, 08:41:04 a.m. »
Pentru unii mumă: UE, energia și cearta nucleară franco-germană

O sa ziceti ca nu are legatura cu subiectul topicului, dar eu cred ca scumpirea exagerata a energiei va pune stop avântului de a cumpara masini electrice.
Daca pe lânga lipsa infrastructurii statiilor de încarcare se mai adauga si niste preturi exagerate cauzate de producerea neconventionala a ei, atunci nu cred ca oamenii se vor grabi sa treaca cu mult entuziasm la ceva "verde".
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #753 : 27.Ian.2022, 08:25:22 p.m. »
La noi mai încet, surdina, sa nu se însemne lumea. Doar ca...
Anul trecut volumul de vânzări al mașinilor pur EV s-a dublat. Au ajuns la 20% din vânzările de mașini noi, dieselul este in spate. Tesla deschide noi fabrici si ea singura va livra peste 1,7 milioane de mașini in acest an. In China sunt peste 200 de firme producătoare de EV  si multe din ele ies global in acest an. Zeci si sute de modele...Unul din ele, deja aici, este brandul MG, fost englezesc.
Tehnologia LI_PH la baterii, promovată intens de producția chineza începe să cuprindă Europa. In acest an vor încerca sa vândă in Europa mai mult de 6 mărci de mașini ce sunt absolut noi. China a devenit de ceva ani cea mai mare piață auto a lumii. In anii ei de glorie SUA înmatricula 15 milioane de mașini noi pe an. China înmatriculează acum 24-25 de milioane...
Mai trageți nădejde? Chevrolet a închis producția de Camaro...In timpul asta BMW dezvolta noi motoare termice iar apologeții EV ii prezic sfârșitul. Am înțeles de ce, modelele electrice ale germanilor, in afara de ce a scos acum VW (ce sunt însă nerentabile) sunt doar adaptări ale mașinilor de serie cu motor termic la propulsie electrica. Si, după cum este demonstrat, nereușite. 
CATL, cel mai mare producător de baterii din lume a anunțat ca in maxim 10 ani va avea tehnologia bateriilor cu electrolit solid definitivata. Iar Tesla cumpără într-o veselie baterii chinezești, mai ales ca tehnologia lor LiPH este perfecta pentru stațiile de stocare a energiei...

PS: Au apărut fricțiunile intre "termiști" si "electriști"... Am mai văzut 2 din astea, când monitoarele au trecut de la CRT la LCD si când telefoanele portabile au trecut de la telefon la calculator de buzunar... Părerea mea? Următoarea mașină ce mi-o iau va fi electrica.
« Ultima Modificare: 27.Ian.2022, 08:39:47 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #754 : 28.Ian.2022, 12:13:07 a.m. »
CATL, cel mai mare producător de baterii din lume a anunțat ca in maxim 10 ani va avea tehnologia bateriilor cu electrolit solid definitivata. I

Atunci sa mai vorbim peste 10 ani, zic.
Pâna una-alta sa simtim turatia unui motor adevarat.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #755 : 28.Ian.2022, 11:58:18 a.m. »
Știi ca înaintea mașinilor cu ICE la putere a fost motorul electric, nu? Au avut o singură problema, bateriile. La ce vine acum (invazia chineza), va spun ca in 2026 jumătate din mașinile noi vândute vor fi electrice...

E ca si trecerea de la CRT la LCD. Ați apucat foarte multi acele vremuri. Televizoare si monitoare bune, funcționale, aruncate doar pentru ca erau depășite moral. Si atunci erau destui care susțineau calitatea imaginii CRT si prețul redus comparativ. Mi-am luat primul monitor LCD cu credit pe 3 ani...de 17"...A durat vreo ceva ani sa scadă prețul si sa crească rezoluția. Cine se oferă sa mai urmărească un CRT astăzi? Eu am văzut ultima data unul acum ceva ani la muzeul de design...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #756 : 28.Ian.2022, 12:35:52 p.m. »
Știi ca înaintea mașinilor cu ICE la putere a fost motorul electric, nu? Au avut o singură problema, bateriile. La ce vine acum (invazia chineza), va spun ca in 2026 jumătate din mașinile noi vândute vor fi electrice...

Eu stiam de al' cu aer comprimat. Asa de zdravan ca l'au ingropat de tot. Apropo, cata boala au mai avut canadienii pe fabricuta asta...

Citat
The Ragged Chutes Air Plant opened in 1910, and operated exactly as Taylor had predicted. The plant operated at 82% efficiency, required no fuel, and cost almost nothing to operate. The compressed air from the system had the added advantage of actually being drier and cleaner than air from conventional compressors which reduced the need for maintenance for the drills.

The plant operated continuously until 1950 when it was temporarily shut down to overhaul the intake pipes. The plant was shut down again in 1961 to repair the air intake pipe. The plant is now owned by Ontario Hydro, and the valve house has burned down. The plant no longer operates, though the shafts needed to produce the compressed air still exist.

http://cobaltmininglegacy.ca/power.php

>>PS: Au apărut fricțiunile intre "termiști" si "electriști"...

Asa e ca is oprimati rau? Fricitiunile de acest tip au inceput cu burghezi vs. saraii, arieni vs. nonarieni, albi vs. negrii, vaccinati vs. nevaccinati, si nu se vor opri decat odata cu istoria.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #757 : 28.Ian.2022, 12:48:16 p.m. »
>>PS: Au apărut fricțiunile intre "termiști" si "electriști"...

Asa e ca is oprimati rau? Fricitiunile de acest tip au inceput cu burghezi vs. saraii, arieni vs. nonarieni, albi vs. negrii, vaccinati vs. nevaccinati, si nu se vor opri decat odata cu istoria.

In urma cu vreo 40 ani, un profesor (fie-i tarana usoara) ne spunea:
"Sa nu va considerati inferiori electricienilor cand va vor spune ca ei au randamente de 98 si 99 % la motoare si transformatoare, iar voi aveti in centrale maxim 45 %. Dar ei nu-l au pe Sadi Carnot!"

Intre timp, ca sa fim ontopic, a aparut si Betz.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline dthem

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #758 : 28.Ian.2022, 01:15:15 p.m. »
>>PS: Au apărut fricțiunile intre "termiști" si "electriști"...

Asa e ca is oprimati rau? Fricitiunile de acest tip au inceput cu burghezi vs. saraii, arieni vs. nonarieni, albi vs. negrii, vaccinati vs. nevaccinati, si nu se vor opri decat odata cu istoria.

In urma cu vreo 40 ani, un profesor (fie-i tarana usoara) ne spunea:
"Sa nu va considerati inferiori electricienilor cand va vor spune ca ei au randamente de 98 si 99 % la motoare si transformatoare, iar voi aveti in centrale maxim 45 %. Dar ei nu-l au pe Sadi Carnot!"

Intre timp, ca sa fim ontopic, a aparut si Betz.
Pai n-au nevoie de Carnot, ca il au pe Tesla si altii. Problema randamentului in schimb ramane. Ce sa zic, mari frictiuni intre arzatorii de sucuri de sub pamant si electricieni.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #759 : 28.Ian.2022, 02:00:47 p.m. »
Tocmai asta-i problema: Domnul Carnot trage frana de mana la randamentele arzatorilor de sucuri. Si da, problema este mult mai mare decat se vede, atat in piata de energie, cat si in invatamant, cercetare si proiectare. Electricienii sunt in mare parte "useri", nu produc ei energia. Doar o transporta, eventual o inmagazineaza, o distribuie si colecteaza banii de la beneficiari.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice