Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131553 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #730 : 06.Dec.2021, 10:42:57 a.m. »
Fara suparare de offtopic, sa dai 9000 de euro pe o coaja care spera la 1 stea EuroNcap e de-a dreptul hilar.
Ok, vei spune ca e masina de oras, dar as vrea sa vad cum scapi din ea în cazul în care da autobuzul sau o masina mai mare peste tine - ca si în orase se întâmpla accidente.
La 9000 de euro deja vorbim de masini SH premium.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Hoinar

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #731 : 06.Dec.2021, 01:03:14 p.m. »
Nu este 9000 .... este 18.500 asta mica... ca ai bonus de la stat, nu este pretul real ... pretul real este de 18.500 EU.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #732 : 06.Dec.2021, 01:24:02 p.m. »
Si exceptand Smart-ul, urmatoarea cat costa?

Asa a fost si cand a aparut prima versiune de Logan: multi au dat cu pietre dar targetul Dacia a fost sa scoata o masina foarte ieftina. Si a reusit, vanzarile de Logan au fost foarte bune iar masina a progresat, in pasi mici, cu fiecare noua lansare.

Daca Spring si "urmasii" sai se vor inscrie in aceasta linie va fi un succes pentru Dacia. Daca nu, n-ar fi prima si cu siguranta nici ultima data cand un constructor auto nu are rezultatele asteptate cu un anumit model.


PS: discutia se indeparteaza de subiect; pentru Dacia avem topic separat.
« Ultima Modificare: 06.Dec.2021, 01:43:31 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #733 : 07.Dec.2021, 07:45:14 p.m. »
Ca sa pastram trendul început aici, ma bag si eu sa va zic ca tocmai s-a scumpit de vreo 2-3 ori încarcarea unei masini electrice.
Ca de la pretul kw de 0,5 sau 0,7 lei/kw la anul o sa fie preturi de peste 1,5 lei/kw (tocmai am primit notificare pe mail de la furnizorul de energie electrica).

Comentariile de aici sunt mai bune decât postarea în sine.

PS: tin sa precizez ca acuma am un consum mediu de 7,6 l/km dupa ce am resetat din greseala CB acum 2000 de km (jumatate facuti prin oras).
Asta înseamna 46 de lei la suta de km la o masina cu pret sub Sprint si calitate incomparabil mai buna (în aia mor în mod eroic în asta am sanse sa scap).
In conditiile astea, eu zic ca viitorul în mod sigur nu va (mai) fi electric.

PS2: pentru cei care nu au priceput, la o masina de 50 kw încarcarea va costa peste 70 de lei, în conditiile în care va rula maaaaxim 200 de km în regim de oras - gurile rele spun chiar 150.
Acuma faceti si voi un calcul cât iese la suta de km (cam tot pe acolo cât una cu motor termic) si daca mai merita deranjul de a cumpara o masina electrica.
Si nu am pus în balanta dotarile si mofturile pe care le am cu o masina clasica fata de austeritatea pe care mi-o impune una electrica ca sa nu ramân în drum cu ea (fara clima, fara talpa cât vreau eu, fara carat bagaje cât încape, etc....).
« Ultima Modificare: 07.Dec.2021, 07:56:43 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #734 : 08.Dec.2021, 12:25:36 a.m. »
PS: tin sa precizez ca acuma am un consum mediu de 7,6 l/km dupa ce am resetat din greseala CB acum 2000 de km (jumatate facuti prin oras).
  Scuzati curiozitatea si offtopic-ul, dar la ce masina ai consumul asta, ca tocmai spuneai c-ai vandut Vitara?!(mi-a mai trecut ramolismentul! :-)) )
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #735 : 10.Dec.2021, 10:31:46 p.m. »
@ntire2000  Rationament valabil pana se scumpeste si benzina de 2- 3 ori  :P
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #736 : 10.Dec.2021, 10:43:31 p.m. »
Asta nu se va întâmpla prea curând si stii de ce?
Pentru ca daca s-ar scumpi în halul ala lumea ar lua-o razna - la propriu.

In momentul de fata omenirea este dependenta în proportie de 86% de acesti combustibili fosili mai mult decât era în 1970.
Asa ca.... eu ramân la parerea ca "electricele" vor fi doar o tranzitie spre altceva.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #737 : 13.Dec.2021, 09:57:26 p.m. »
Am impresia ca nu va uitați prea mult peste gard. Cea mai vândută mașină electrică in China este un produs joint-venture intre GM si o companie chinezeasca, care este  de 2 ori mai urat ca Dacia Spring dar si de doua ori mai ieftin. Apoi, asta nu este o mașină Dacia sau Renault, e o mașină chinezeasca rebrănduită din motive pseudo-eco-politice.
Geely a venit prima in Europa prin 1993, i-au dat 0 stele la NCAP si s-a retras. Dar aia de conduceau Europa atunci au înțeles ce se întâmplă. De frica chinezilor au început sa bage mare pe Euro-norme. Le-a reușit, nici o mașină chineza sau indiana nu mai putea concura cu producătorii auto europeni. Dar...Chinezii au 3 deștepți pentru fiecare deștept al Europei. Acum multi ani Ghenea spunea la TV, la Arena Leilor parca, ca orice idee v-ar veni deja un chinez a făcut-o. Așa ca chinezii au înțeles de unde si unde bate vântul si au băgat mare pe electric pe când Europa se lauda cu Euro4.
Iar in timpul asta Geely (asta e numai un exemplu) a vândut in China de a putut sa cumpere Volvo (europenii credeau ca s-au ars chinezii) - făcând miliarde de euro apoi cu ei (masinile Volvo erau cele care le proiectaseră sub Chrysler), cu banii aia s-a extins global, a cumpărat, cat, 10% din Daimler, are fabrici peste tot si mai nou in Belarus etc. Vad ca acum UE încearcă sa-i pună la colt. Cu ocazia asta am înțeles de ce au pus firma pe bursa acum vreo 2 luni, deși fusese 100% privată Geely timp de peste 10 ani: chinezii știau deja ce noi nu știam, ce încercă sa le facă cavalerii birocrației UE, aia care unora dintre noi le par cavalerii sfintei cruci ori coroane, ca ai mesei rotunde ...pas...nu pot fi...

Din punctul meu de vedere politicienii Europei sunt cei care au orchestrat  problema in care ne aflam si acum încearcă sa o rezolve hei-rupist. Au reușit sa ne scumpească energia la nivele neîntâlnite nici in crizele petroliere iar problema ce mai mare abia vine, inflația. De prea mult dobânzile sunt la nivele foarte joase si orice încercare de ridicare a lor s-a lăsat imediat cu gâfâieli crunte in sectorul industrial... Sectorul social este supradimensionat si așa cum in SUA dolarul a luat-o la vale, așa o ia si euro. Sa nu îmi spuneți mie pe nume daca in maxim 5 ani nu o sa va treziți brusc cu o moneda globala susținută de "ceilalți" care sa preia piața dolarului si Euro, doar pentru ca restul lumii nu este toată idioata sa plătească ne-munca din Occident pe vecie... Se vorbește din nou de reindustrializarea  Occidentului dar nimeni nu vrea să muncească...așa ca daca afacerea BOT nu reușește, o sa avem timpuri grele la bătrânețe...

Mașinile electrice sunt o chestie politica, Elon a prins trendul din zbor. Înaintea tuturor este avansul tehnologic, numai in fata catastrofei  populația accepta fara crâcnire scumpiri peste scumpiri. Așa e circul ce îl vedem. Vi se  aminteste zi de zi si ceas de cea catastrofa care ne omoară daca nu...dar numai pe occidentali, ca restul doar vor emigra...in Occident...
Ar fi multe de spus dar...n-are rost. O sa fie ce o sa fie. Am o vârstă, nu mai apuc prea multe așa ca...sa-i f...t pe toți, ca am muncit degeaba, o sa ma chinui cu aceeași inflație care a distrus-o pe mama acum 20-30 de ani...

PS: Stiti câți bani se iau din taxele pe benzina? Credeți ca vor pierde banii ca v-ați luat mașini pe curent? Ha! E ca la jocurile piramidale, primii câștigă grosul, restul care intra mai târziu ->plătesc...
« Ultima Modificare: 13.Dec.2021, 10:12:50 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #738 : 13.Dec.2021, 10:12:27 p.m. »
Cea mai vândută mașină electrică in China este un produs joint-venture intre GM si o companie chinezeasca, care este  de 2 ori mai urat ca Dacia Spring dar si de doua ori mai ieftin.

Cu asta ai punctat esentialul.
Daca e vorba sa dau pe o coaja care ma apara doar de ploaie banii de-o rulota, atunci spun elegant "nu, mersi!"
Mai bine îmi iau cu 2000 de euro o trotineta electrica super misto cu care ma strecor oriunde si oricând si cu înca 10 euro o pelerina care sa ma fereasca de ploaie.
Ca stelele EuroNcap sunt aceleasi si la masina si la trotineta, adica zero.
Iar esentialul, atentie! ..... esentialul e ca trotineta o încarc oriunde vrea muschii mei, inclusiv la etajul 4 cu costuri infime, în 4 ore.
Sau etajul 30....ca o pot baga în lift...

Da, veti remarca, trotineta e doar de o persoana si are autonomie mai mica.
Nu-i nimic, de banii aia ne permitem câte una pentru fiecare membru al familiei si mai ramâne si ceva maruntis.
Si merge fiecare unde are nevoie, nu neaparat la gramada.
Oricum o masina atât de ieftina e destinata doar orasului.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #739 : 13.Dec.2021, 10:14:41 p.m. »
Pai vezi, asta e diferență culturala: tot chinezul visează mașină pe când occidentalul deja e plictisit, vrea trotinetă...Asta pentru ca tot occidentalul are/a avut mașină,  iar chinezul visează la mașină si are, din 5 in 5, o bicicleta...Apropo, știți ca au un deficit de 45 de milioane de femei (China si India rurala are aceeași problemă, statutul social inferior al femeii. In India au băgat sub ancheta 2 sate, de 2 ani nu s-a născut nici o fata dar s-au născut 250 de băieți. Idioți e puțin spus dar deh...)?
Ce credeți, viitoarea doamna vrea cu trotineta sau cu mașina?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008