Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131580 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #620 : 03.Apr.2021, 11:22:25 a.m. »
La forma si dotările ce le are, autonomia de 1600 km nu are absolut nici un sens. E un triciclu de oraș, nu este vehicul cu care sa străbați Europa in vacanta cu familia, nu? Un accident la 70-80 km/h îmi pare devastator.
Si CanAm-urile, si ATV-urile se vând dar au o destinație precisa si in nici un caz nu înlocuiesc automobilele clasice, sunt ceva de nișă, gen buggy.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #621 : 03.Apr.2021, 02:56:51 p.m. »
  9:32min., atat are clipul in care cei doi constructori explica de ce au ales forma respectiva, sa aiba doar trei roti si materialele compozite din care au construit masina electrica cu tractiune integrala(sigur n-a observat nimeni) cu cea mai mare autonomie.
  Cat despre concediu in Europa, daca nu-ti iei si catel si purcel, portbagajul este imens, iar despre siguranta, dupa cum vorbesc despre materialele folosite, "devastator" e un termen inadecvat. Cel putin asa reiese din explicatiile lor.
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #623 : 03.Apr.2021, 05:25:05 p.m. »
9:32min., atat are clipul in care cei doi constructori explica de ce au ales forma respectiva, sa aiba doar trei roti si materialele compozite din care au construit masina electrica cu tractiune integrala(sigur n-a observat nimeni) cu cea mai mare autonomie.
  Cat despre concediu in Europa, daca nu-ti iei si catel si purcel, portbagajul este imens, iar despre siguranta, dupa cum vorbesc despre materialele folosite, "devastator" e un termen inadecvat. Cel putin asa reiese din explicatiile lor.
 

Nu deschid o polemica, ci doar atrag atenția asupra unor aspecte. Ei își vând marfa, ii înțeleg, dar...  O caroserie ușoară si rigida nu este prietenoasa cu conținutul. Când energia de impact nu este consumata in deformarea controlată a caroseriei, atunci ai ciocnire elastică ce presupune accelerații negative mult mai mari ale caroseriei si conținutului. Apoi ciocnirea elastică face ca energia de respingere sa fie suficient de mare ca un astfel de vehicul sa fie ca o bila alba aruncata in pachetul de bile roșii, ca la snooker. Si apoi  tracțiunea integrala este găselniță de marketing, la acest volum nu aveau opțiunea unor motoare mari așa ca au fost obligați sa folosească motoare mici pe toate rotile. Plus ca controlul tracțiunii este mult mai bun, așa ca ...numai plus in aceasta soluție. Dar nu este aleasa, ci obligatorie, nu are alternativa. De aceea la nave nu se pune cate o elice din ce in ce mai  mare ci din ce in ce mai mulți arbori. Au ajuns la 4 la portavioane si nave cruiser, sistem clasic, cu arbore de la motor cu combustie interna. Când au proiectat nava cruiser de 1 km lungime, au dotat-o cu 100 de propulsoare azimutale electrice. Ca nu puteau altfel, nu ca au vrut "tracțiune integrala".
Sincer, va doresc sa trăiți sa vedeți măcar una din acestea pe strada. La noi. Merita ca demonstrator tehnologic, dar nimic nu ma convinge ca depășește o nișă îngustă. Altfel făcea Tesla de acum 15 ani ceva similar, ca nici una din tehnologiile de acolo nu e noua, kevlarul e in caroseria de formula 1 de 25 de ani, de exemplu...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #624 : 03.Apr.2021, 06:16:50 p.m. »
Nu deschid o polemica,
  Nici nu-mi doream, doar sa vorbim in cunostinta de cauza.
Personal n-am cunostinte/informatii despre auto electrice astfel incat sa spun ca tractiunea integrala era obligatorie, asa ca te cred pe cuvant, cat despre materialele folosite, fiecare cu optiunea lui. Nu stim cum se comporta acel material la un impact, asa ca ma abtin de la comentarii.
  Pe de alta parte, inca de la inceput se spune ca e de nisa(pentru excentrici) si cu toate ca pretul e decent, clar n-o va cumpara oricine.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Costique


Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #626 : 13.Apr.2021, 08:21:41 p.m. »
Astea ca sa va faceti o idee despre piata EV in China:





La 1.3 milioane de EV comercializate anul trecut, are un avans considerabil...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #627 : 13.Apr.2021, 08:47:09 p.m. »
E si normal, când europenii inventau norme de poluare ca sa-i tina la ușă, chinezii se uitatu după ce variante de ocolire  pot aplica.  80% din bateriile lumii sunt produse acolo...si încă ceva, chinezul nu uita... Deocamdată principala lor problema este ca economia de consum nu funcționează ca in occident, chinezul de rand economisește, nu cheltuie. Si astfel China e nevoita sa vândă la export. Când se va schimba comportamentul...atunci sa te ții.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #628 : 16.Apr.2021, 08:02:57 a.m. »
Noi cifre si proiecții despre surse noi de energie, în special hidrogen.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #629 : 16.Apr.2021, 04:51:58 p.m. »
Problema este ca astăzi cea mai mare pare a hidrogenului comercial este rezultat din exploatarea si chimizarea hidrocarburilor, deci nu prea ecologic...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008