Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131558 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #480 : 02.Mar.2020, 09:13:56 a.m. »
M-am uitat asa pe diagonala la ce ati scris despre electrice si sunteti cu 10 ani in urma. Practic dilemele voastre curente le aveau probabil norvegienii acum 10 ani, pentru ca acum mai mult de 50% din masinile noi care sunt vandute acolo sunt electrice.

Dupa unii, daca ar fi fost posibil,ar fi ramas la caruta trasa de cai...


Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #481 : 02.Mar.2020, 09:19:37 a.m. »
Ca popor, suntem în urma cu vreo câteva decenii de civilizatie si progres fata de austrieci, ca exemplu.
Deci .... esti un optimist.

PS: E58 pe care umblu frecvent este înca plin de carute trase de cai.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #482 : 02.Mar.2020, 09:24:52 a.m. »
Nu vreau să fie mai ieftină ci nu cu mult mai scumpă. Și să fie într-adevăr ecologică.  Ori atâta timp cât energia electrică se obține tot din combustibili fosili și fabricarea bateriilor este foarte poluată nu fac decât să mut poluarea în altă parte. Este un fals beneficiu.

Aerul mai curat in oras nu este un fals beneficiu.

Ai mai jos un grafic la zi cu sursele din care produce Romania curent electric. Cat despre fabricarea si reciclarea bateriilor la scara larga ramane de vazut. Deocamdata sunt mai mult speculatii...
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: vali22

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #483 : 02.Mar.2020, 09:35:58 a.m. »
Oricum eu nu sunt impotriva masinilor electrice. Sunt constient ca acesta este viitorul. Dar nici nu vreau sa ma arunc cu capul inainte ca inecatul. Sunt mai rezervat, asa!
PS: De unde ai luat graficul acela?
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline toma

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: vali22

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #485 : 02.Mar.2020, 09:52:46 a.m. »
Ai mai jos un grafic la zi cu sursele din care produce Romania curent electric.

Graficul ala este dinamic si e valabil azi. Nici nu stii ce manevre fac dispecerii DEN cand e acalmie si nu bate vântul. O sa pun mai tarziu niste grafice.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #486 : 02.Mar.2020, 10:10:44 a.m. »
Erau pe undeva niste statistici anuale... in RO inca se foloseste carbune insa ponderea a scazut foarte mult in ultimii ani.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #487 : 02.Mar.2020, 10:23:17 a.m. »
CET-urile probabil toate folosesc carbune si au ca scop producerea de apa calda menajera si agent termic pentru incalzire, ca produs secundar este energia electrica deci chiar daca se produce mai mult din regenerabile si nu ar fi nevoie de EE de la cet, tot o sa se arda carbune si vara pentru apa calda.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #488 : 02.Mar.2020, 10:59:42 a.m. »
Sunt doar câteva CET- uri care (mai) folosesc carbune: Craiova 2, Arad, Holboca, Govora,etc.). Grosul se arde in CTE-urile CE Oltenia (Isalnita, Turceni si Rovinari- lignit) si Hunedoara (Deva si Paroseni -huila).
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #489 : 02.Mar.2020, 05:12:28 p.m. »
... ce manevre fac dispecerii DEN cand e acalmie si nu bate vântul. O sa pun mai tarziu niste grafice.

Acum cateva saptamani a fost  o perioada de timp in care productia de electricitate in eolian a fost cam 1-2 % din cea maxima. Deficitul a trebuit inlocuit cu energie hidro sau importuri, ca de obicei.
Media zilnică pe carbune este de 900 MW, adică 3 grupuri de 330 MW, in conditiile in care merg si CET-urile pe cărbune menționate mai sus. Adică destul de putin fata de capacitatea instalată.
Problema este ca energia in cogenerare (hidrocarburi si putin carbune), cea nucleara, dar din surse regenerabile (eolian, fotovoltaic si biomasa) sunt prioritare in consum. Rezultă că manevrele se fac cu centralele hidro cu acumulare si cu cele pe cărbune. Pentru hidro e usor, ca sunt masini reci. Pentru cărbune aceste incarcari/descărcări sau chiar porniri/opriri sunt total neeconomice si epuizează din durata de viata remanentă a grupurilor.
Dar nu putem renunta inca la ele fara niste cicluri mixte gaze-abur funcționând pe gaz natural, eventual extras de pe platforma Marii Negre.
Si obligatoriu instalate grupurile 3 si 4 de la Cernavoda si CHAP de la Tarnita-Lapustesti.
Adică multe miliarde de euro... :(

M-am uitat asa pe diagonala la ce ati scris despre electrice si sunteti cu 10 ani in urma. Practic dilemele voastre curente le aveau probabil norvegienii acum 10 ani, pentru ca acum mai mult de 50% din masinile noi care sunt vandute acolo sunt electrice.

Dupa unii, daca ar fi fost posibil,ar fi ramas la caruta trasa de cai...

Vorbim sa nu adormim la frâu.  :-j

Cand ai 95 % energie electrică produsă din sursa hidro,  si un fond suveran de multe miliarde de euro provenit din extractia de hidrocarburi iti permiți să promovezi si sa subventionezi consumul electric, inclusiv in transporturi.

Offtopic: Nu mi-aș dori de niciun fel sa traiesc intr-o tara in care berea este de 10 ori mai scumpă decât în tara mea, iar soarele sa ma chioreasca sase luni pe an iar in celelalte șase sa dau in gropi (de întuneric, nu de prostie)
« Ultima Modificare: 02.Mar.2020, 05:54:39 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: costin_bad