Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131547 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #450 : 18.Feb.2020, 02:29:40 p.m. »
Intr-adevar este treaba dealerilor sa modifice inscriptiile de pe masini...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ...

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #451 : 18.Feb.2020, 02:33:21 p.m. »
Inscripție pe o tobă (T. Arghezi)

Scula asta are mare căutare,
Niciodată golul n-a sunat mai tare.
 
The following users thanked this post: toma

Offline Bobi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #452 : 18.Feb.2020, 02:36:27 p.m. »
Tonul face muzica. :)
Iar insinuările in necunoștință de cauză nu duc la nimic bun.

Aici iti dau dreptate si recunosc ca uneori formulările mele sunt putin "acide".
Dar parca fara putin piper nu simti gustul conversatiei, m-am plictisit sa tot citesc numai de calatorii si alte preocupari extra masina.
Stau si eu la colt si astept sa deschid cutia Pandorei, sa simtim ca este forum adevarat, ori suntem ......ori nu mai suntem....

Ps. Va cer scuze, sincer.
 

Offline perfidus

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #453 : 19.Feb.2020, 02:39:52 p.m. »
Nu sunt fumator dar imi aduc aminte ce mare chestie a fost la aparitia tigarilor electronice, ca e alceva, ca sunt mult mai sanatoase, fara gudroane etc. Totul s-a dovedit apoi o miscare desteapta de marketing si de fapt au fost atrasi in continuare tineri consumatori care sa sustina profiturile uriase ale industriei.
Cam asa e si cu Hybrid si toate diversele "flavours"  de pe piata. EU si ecologistii vor masini exclusiv electrice, industria zice ca vrea si ea dar nu se poate o trecere directa, dar de fapt totul este despre profit. Iar lantul pe care se intinde acest profit este foarte lung in industria auto.
Daca atunci cand tu ca primarie zici "acordam reduceri la impozite pentru masinile hibrid" nu precizezi in detaliu tehnologia, nu e vina constructorilor. De poluat tot polueaza toate, si electricele (la termocentrala si la fabrica de baterii) si hibridele (mai mult ca electricele) si conventionalele (cel mai mult).
Trebuie sa recunoastem, industria auto a crescut pentru ca exista o cerere reala de transport in lume la ora actuala, iar alternativele sunt incomode si uneori foarte putine si la distanta de casa. Toata aceasta industrie trece acum prin framantari fara precedent provocate mai ales de celebrul dieselgate. Va urma.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #454 : 19.Feb.2020, 04:57:13 p.m. »
Asta pentru ca toti uita de politica: sunt prea multi aia care isi pierd slujbele la o schimbare rapida si nu se pot reangaja rapid. Si cu ce bani ii platesti? Revolutiile se recomanda prin sangele "colateralilor", mortii nu vorbesc. Nu va doresc sa va treziti brusc fara slujba cand mii altii patesc acelasi lucru...! Plus ca reducerea emisiei nu inseamna nici racirea globala nici altceva. De fapt sunt unii care spun ca distanta Pamant-Soare s-a micsorat dar acest lucru este evident "uitat" de catre interesati. Si "interesati" sunt in toate directiile, cel mai bine e sa va uitati in buzunar ca sa vedeti si voi interesul vostru... Eu unul dupa ce am aflat ca o incarcare la statie Ion-shit costa cat un plin de benzina, i-am bagat in ma-sa...!
PS: Noua dogma corporatista este "sustenabilitatea". Ghiciti de ce...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: vali22

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #455 : 19.Feb.2020, 07:11:42 p.m. »
Inclin sa cred ca adevarul este pe undeva pe la mijloc:
- la nivel de utilizare: daca energia electrica necesara incarcarii EV este provenita din surse regenerabile (eoliene, panouri solare, surse geotermale, hidro/valuri samd) nu prea vad cum ar putea fi comparata poluarea aferenta EV cu cea aferenta veh. hibride ori clasice;
- la nivel de productie: comparativ, e de vazut daca e productia unei EV este mai putin / la fel de / mai poluanta fata de productia unei hibride / clasice (in afara de baterie a carei productie se dovedeste actualmente destul de poluanta nu ar mai fi vreo componenta care sa reclame un nivel superior de poluare);
- la nivelul mentenantei pe intreaga viata a masinii: posibil ca nivelul de poluare sa fie mai mic in cazul EV - nu tu lichide in angrenare care sa necesite schimbare periodica, sistemele de franare inlocuite de sisteme de recuperare a energiei.

Adunand si tragand linie pentru toate cele de mai sus, nu cred ca un EV se doveste mai poluant fata de un automobil clasic (cel putin in anumite parti ale globului)...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #456 : 20.Feb.2020, 08:11:06 a.m. »
Nu stiu daca la nivel global inlocuirea totala a autoturismelor cu motor termic cu cele electrice va fi benefica din punct de vedere ecologic...  fiind vorba despre atat de multi factori de cuantificat e greu de calculat.

Stiu sigur insa ca in orase (in special cele mari si/sau aglomerate) diferenta in calitatea aerului ar fi uriasa si cu efecte benefice asupra sanatatii locuitorilor.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #457 : 20.Feb.2020, 08:35:51 a.m. »
Așa ajungem la miezul problemei, așa cum îl vad eu. Eu sunt avocatul transportului electric de o viata pentru ca automobilul electric este perfect in oraș si pentru oraș. Si pentru proprietar. Timpul de încărcare este o problema dar cam toată lumea folosește mașina doar câteva ore pe zi, așa ca de fapt accesul la puncte de încărcare este problema.
Din nefericire automobilul electric a picat la mijloc in acest context in care încălzirea globala, care are si o componentă umana, este folosita de o parte a populației împotriva celeilalte părți. Pentru ca asta înseamnă bani. Am spus si o repet: in condițiile in care Europa trăiește exclusiv din materii prime importate pentru industria ei (peste 85% din materiile prime iar tehnologia clasica acum e accesibila oricui) ca sa nu moara trebuie sa inventeze noi tehnologii si sa le facă absolut necesare. De aia Greta a ajuns la ONU. Caci altfel...stătea in fata parlamentului si azi...nu v-ați întrebat cum de au trăit atâtea generații de romani fără sa se spele pe dinți cu pasta? Cam așa...părerea mea...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: vali22

Offline enicky

  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: vali22

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #459 : 20.Feb.2020, 10:30:32 a.m. »
Daca se mentine ajutorul de 45000 lei (sau 50% din pretul masinii) de la stat o scoti sub 10000 euro. Ar fi o solutie ca a doua masina, deocamdata....
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț