Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131549 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Fujitsu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #410 : 29.Dec.2019, 08:23:20 p.m. »
Ar fi și soluția "transformării" prin vânzarea mașinii clasice și cumpărarea unei electrice  =))
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #411 : 31.Dec.2019, 12:20:33 a.m. »
Depinde de o multime de factori aceasta abordare, dar posibil sa nu fie intotdeauna  o solutie (sau cel putin nu pentru toata lumea)...

Iau un exemplu - propriul SX4. Pret de piata - aprox. 6k Euro. Sa presupunem ca i-as aplica o conversie in electric de vreo 15-16k Euro (motor, baterii, radiatoare, calculator, adaptare cutie etc) - valoarea finala de 22k Euro. Nu stiu ce SUV 4x4 full-electric se poate gasi in acest buget. Basca daca din cei 15-16k Euro aferenti conversiei, macar o parte ar fi acoperiti de un eco-voucher...:good:

Iar daca o luam pe latura eco, sa nu ignoram faptul ca productia unei masini noi (vs conversia uneia existente) este si ea purtatoare de poluare.

Las asta aici:



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: vali22

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #412 : 31.Dec.2019, 08:23:25 a.m. »
Cred că foarte important este ca energia electrică cu care vom încărca aceste mașini,  fie ele noi sau transformate, să fie curată . Că dacă o vom obține prin arderea de cărbune sau a petrolului economisit de la motoarele termice atunci nu vom face nicio brânză.
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #413 : 31.Dec.2019, 09:16:22 a.m. »
Yep, that too!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline AT

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #414 : 31.Dec.2019, 10:28:31 a.m. »
Clar, alta trebuie sa fie tehnologia pentru a fi intradevar green la nivel planetar. Exista numai ca trebuie sa se si doreasca .
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #415 : 31.Dec.2019, 10:52:08 a.m. »
Că dacă ne luăm mașini electrice fiindcă așa e trendy( cum fac vedetele care-și permit să dea 100000 dolari pe o Tesla) nu mai așa, pentru imagine, atunci stau nene liniștit cu mașina termică pe care o am ...
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #416 : 31.Dec.2019, 11:47:04 a.m. »
Situația este mai complicata, trebuie sa înțelegeți ca puterea vine din bani care vin din activitate economica. UE nu mai are materii prime așa ca trebuie sa exporte tehnologie. Cum i-a învățat pe toți ceilalți tot ce știa, brusc a descoperit ca nu mai vinde. Si nu mai face bani. Așa ca încălzirea globala este "pretextul" perfect pentru  crearea si implementarea pe "repede înainte" de noi tehnologii pe care UE le poate avea iar ceilalți...nu. De aia si reactia multor tari la "Greta" si discursurile aferete. China este încă la nivel de tara in curs de dezvoltare, indiferent ce vedeți la TV. Mai are nevoie de 30-50 de ani sa poată sa fie clasificata economie dezvoltata si asta la ritmuri de creștere anuala de 10%. Iar China este cel mai mare investitor in transport electric si robotizare, ei implementează de 10 ori mai mulți roboti in industrie anual ca restul lumii la un loc (daca nu e lauda). Pur si simplu China s-a așezat in fruntea unui trend care ii va permite sa conducă lumea.
Cat despre producerea energiei electrice, soluția este "pe vine" : https://en.wikipedia.org/wiki/ITER . Ca sa va lămuriți ce înseamna înalta tehnologie, acest proiect a început in 1985 cu discuțiile politice intre Reagan si Gorbaciov. Si este programat sa aibă capacitarea experimentala in 2025, adică după 40 de ani...Eu am 50 de ani, nu cred ca voi apuca primul reactor de fuziune comercial. Dar viitorul suna bine din punct de vedere tehnologic...
« Ultima Modificare: 31.Dec.2019, 12:03:17 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline nirolf

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #417 : 31.Dec.2019, 04:04:51 p.m. »
Cred că foarte important este ca energia electrică cu care vom încărca aceste mașini,  fie ele noi sau transformate, să fie curată . Că dacă o vom obține prin arderea de cărbune sau a petrolului economisit de la motoarele termice atunci nu vom face nicio brânză.

Există totuși un mare avantaj: poluarea nu se mai produce în orașe, deci este un câștig clar pentru locuitorii orașelor (șoferi sau nu) - reducerea bolilor cauzate de poluare.
 
The following users thanked this post: gabineg, Fujitsu

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #418 : 31.Dec.2019, 05:43:47 p.m. »
Dar se produce in continuare ( poluarea)...Așa gândesc marile corporații care, cu complicitatea unora dintre decidenții noștri, acceptă/participă la tăierea pădurilor noastre. "Poluarea , inundațiile, alunecările de teren nu se produc la noi ci la ei în România ". Asta e politica struțului. E mai toxică decât poluarea în sine...
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline shpeedy

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X